Dok se pripremamo za ljeto puno neizvjesnosti, čini se da mnogi od nas stavljaju udobnost na vrh liste kada je riječ o modnoj kupovini
Iako su brojni ljudi na društvenim mrežama zasićeni nošenjem udobnih odjevnih komada u znaku trenirki i tajica, koje posljednjih dana zamjenjuju regularnom odjećom, naše potrošačke navike govore drugačiju priču.
Prema pisanju uglednog The Timesa, prodaja anatomskih natikači njemačkog brenda Birkenstock značajno se povećala nakon propisanih mjera izolacije uzrokovanih pandemijom koronavirusa. Trgovina John Lewis ovaj tjedan izvijestila je javnost o povećanju prodaje anatomskih natikača Birkenstock od gotovo 50 posto, dok lanac britanskih robnih kuća Selfridges od ožujka bilježi njihov porast prodaje od 140 posto.
Dok se većina raspoloživih natikača Birkenstock cijenom kreće između 400 i 900 kuna, kupci su također privučeni njihovim skupocjenim inačicama poput modela 1174, koji košta gotovo tri tisuće kuna, a ujedno je riječ o najprodavanijem modelu u ponudi poznate modne trgovine Matches Fashion.
Jesu li Birkenstockove natikače vrijedne kupovine?
Gotovo da ne postoji vlasnik anatomskih natikača brenda Birkenstock koji se ne kune u njihovu iznimnu udobnost, no osim toga, riječ je o modno relevantnoj obući.
Usprkos tome što su poznati kao 'ružne sandale', ovi udobni modeli obuće na cijeni su među modnom zajednicom otkako ih je proslavljena dizajnerica Phoebe Philo predstavila u svojoj kolekciji za proljeće / ljeto 2013., dok je obnašala funkciju kreativne direktorice francuskog brenda Celine.
Njemački brend Birkenstock također je osvojio dodatne stilske bodove nakon suradnje s talijanskim modnim velikanom Valentinom Garavanijem i njujorškim brendom Proenza Schouler.
Prema riječima Davida Kahana, predsjednika uprave američke podružnice brenda Birkenstock, čini se da postoji vrlo jednostavno objašnjenje za njihov novi porast popularnosti.
Govoreći za popularnu stranicu Footwear News o sjajnim rezultatima prodaje, Kahan je izjavio sljedeće: 'Prošli smo kroz mnoge svjetske krize, pa nam to daje malo perspektive. Znamo da su brojni ljudi ranije povezivali udobnost s mekim papučama, ali nakon provedenih tjedana kod kuće, znaju da za njih postoji alternativa. Ovo razdoblje brojni su iskoristili kako bi se pobliže upoznali s ponudom našeg brenda. Kada su vremena nesigurna, ljudi su po prirodi skloni traženju proizvoda koji će im pružiti određenu sigurnost.'
'Pogledajte samo kultnu obuću poput Adidasovih tenisica Stan Smith ili modela Air Force One Nikea. Oni nude tu emocionalno zadovoljavajuću kupnju – osjećate se dobro kad ih kupujete. Ovdje nije riječ o kupovini nečega zbog toga što je trenutno u trendu, a da to možda neće biti za 60 dana', ističe Kahan te je u spomenutom intervjuu također dao naslutiti kako brend Birkenstock priprema još nekoliko zvjezdanih modnih suradnji.