Komadi modnog dizajnera Demne proteklih su se godina prometnuli na kultnu razinu, ali čini se kako je u nedostatku novih ideja, sve postalo pomalo satirično
Španjolska Balenciaga nedavno je u Los Angelesu održala prvu modnu reviju koja je trebala biti krunski uspjeh nakon godina rasta popularnosti. No, nakon što nije donijela ništa novo, modni stručnjaci pitaju se je li ovo, zapravo, njen početak kraja.
Balenciaga u jednom nikako nije podbacila - sjajnoj zabavi koju je priredila svojim uzvanicima. Od Nicole Kidman preko Kim Kardashian, holivudska krema mogla je uživati u reviji okruženoj palmama i zaslađenoj domaćim voćnim sokovima brzorastućeg Erewhona.
U skladu s prepoznatljivim stilom brenda, manekenke su nosile komade opčinjene trendom sportske odjeće preobražene u komade prikladne poslovnim sastancima i svakodnevnim obavezama u gradu poput Los Angelesa.
No, prema pisanju modni stručnjaci ističu kako je dizajner Balenciage, slavni Demna, predstavio kolekciju kojoj je vidno nedostajalo uobičajene živahnosti i avangarde. Postavlja se pitanje je li nošenje sportske odjeće 'dalo svoje' i znači li to kraj popularnosti za francusku modnu kuću?
Slavni dizajner Demna najzaslužniji za rast Balenciage
Prije nešto više od godinu dana, nijedan dizajner nije bio toliko slavan kao Demna. Njegove tenisice i dukserice, kao i mantili u obliku pješčanog sata i neobične haljine, bile su cool na jedinstven način: svuda prisutne, a ipak enigmatične.
Svaka slavna osoba na svijetu, bilo da je riječ o Marge iz 'Simpsona' ili Ye, reperu ranije znanom kao Kanye West, htjela je nositi njegovu odjeću. Od Kim Kardashian u crnoj prozirnoj haljini do Elliot Page u odijelu i Crocsicama - u štogod da je oblačio zvijezde, tjerao je kritičare da shvate slavu i transformacijsku čaroliju odjeće na nov način.
I njegove modne revije bile su trijumfalne, nerijetko i socijalno-politički orijentirane puno prije nego što je to postao modni standard.
Nakon revija, Demna je naglašavao: 'Ljudi često percipiraju moj rad kao nešto ironično. Zapravo, suprotno je.'
No, onda je zapao u nevolje zbog prijateljstva s danas ozloglašenim Ye-om, koji je zauvijek narušio reputaciju svojim antisemitskim komentarima. Zatim su se pojavile dvije reklame koje su mnogi optužili za iskorištavanje djece pa čak i slavljenje dječje pornografije.
Nagli pad popularnosti zbog spornih reklama
Od tada se brend borio da vrati svoj položaj. Iako su urednici i slavne osobe privatno priznali da je reakcija na Balenciagine pogreške bila prenaglašena, sposobnost brenda da nas uvjeri da su Ikeine torbe, 'tatine tenisice' i grafičke dukserice mogući predmeti požude je sve više kopnjela.
Demna je naglasio važnost umjetnosti krojenja i vještine dizajna u kasnijim kolekcijama, a brend je krenuo u još snažnije povezivanje sa slavnim licima; Isabelle Huppert i Michelle Yeoh prve je učinio svojim ambasadoricama. Nicole Kidman, koja je nosila reviju haute couture za 2022. koja je dobro prošla, također je prošlog vikenda imenovana ambasadoricom.
Ipak, izvještaj za treći kvartal Keringa, konglomerata koji posjeduje Balenciagu, navodi da je prodaja u kategoriji 'Ostalih luksuznih proizvoda', u koje spada i ovaj španjolski brend s pariškom adresom, pala za 15 posto.
Oštre kritike - je li moda pretvorena u satiru?
Online kritike samo su se pojačale, tvrdeći da je Demna cinik koji vara kupce, uvjeravajući ih u luksuznost posve uobičajenih komada.
Nakon nedavne reviji u Los Angelesu, kritike su samo pojačane. Odjeća na početku bila je uglavnom athleisure stil: kratke hlače za teretanu, jakne s patentnim zatvaračem, tajice i odijela poput onih Juicy Couturea, s modelima koji su držali telefone uz uho ili kave u rukama.
Prema kraju revije stizali su formalniji izgledi - haljine s golim ramenima i kaput s mašnom te Cardi B u električno plavom krznu - koji su podsjetili na Demnina haute couture kolekcije koje inače prikazuje jednom godišnje u Parizu.
I dok je dio komentara bio iznimno pozitivan, uz tvrdnje kako je Demna savršeno prikazao svakodnevni život i stil Los Angelesa, više je onih koji u svemu vide izrugivanje koje je modu pretvorilo u satiru.
Tenisice s ogromnim potplatima, predimenzionirane trenirke do granica očite pretjeranosti i provokativne haljine kojima nedostaje glamura, samo su dio komada koji nije naišao na osobito odobravanje.
Ipak, vlasnik Keringa Francois-Henry Pinault odmah nakon revije požurio je čestitati Demni, zajedno sa svojom slavnom suprugom Salmom Hayek - jasno dajući do znanja da mu čuva leđa i da mu je, čak i ako sumnja u njegovu budućnost u Balenciagi, spreman dati novu priliku. Ostaje za vidjeti je li Demna 'potrošio' svu inspiraciju ili će pronaći novi način da trenirke i tenisice ponovno učini najpoželjnijim komadima.
SVI SU U PARIZU