Adidas je povukao maestralan potez ponovnim lansiranjem retro modela, koji mu sada donose multimilijunsku zaradu
Kada je prošle godine Adidas bio primoran povući iz prodaje Yeezy tenisice, budućnost njemačkog brenda činila se upitna. No, Sambe i Gazelle spasile su stvar te strelovitom prodajom uspješno pune blagajnu stotinama milijuna eura.
Samo u prvom tromjesečju 2024., Adidas je zabilježio impresivan neto profit od 182 milijuna eura, što je znatan zaokret naspram minusa od 26 milijuna prošle godine u istom periodu.
Svima je više-manje znano da je spomenuti gubitak nastao nakon prekida suradnje s reperom Kanyeom Westom, uslijed niza skandaloznih homofobnih, rasističkih i antisemitističkih izjava. Gubici su bili ogromni, no ponovno lansiranje retro tenisica spasilo je stvar.
Sambe su po puštanju u prodaju u vrijeme pandemije postale momentalni hit - što zbog cijene, što zbog stila - te su u kratkom roku započele dominaciju u casual stajlinzima zvijezda i trendseterica.
Zanimljivo, prvotno su ih nosili njemački nogometaši 1950-ih, koji su naručili tenisice sposobne izdržati i najteže zaleđene terene. I dok je originalan dizajn s vremenom moderniziran, prepoznatljive tri pruge i retro šarm ostale su simbolom ovog modela.
Slična slava prati i Gazelle, nastale 1960-ih kao model prikladan dvoranskim sportovima, a danas jedan od najtraženijih u Adidasovoj ponudi. Dapače, oba modela toliko su tražena da se možete smatrati pravom sretnicom ako ih uopće pronađete na policama!
'Tržište je još uvijek nestabilno i zahtjevno, ali osjećamo da napredujemo diljem svijet. Nastavit ćemo 'pretjerano ulagati' u proizvod, u brend, u prodaju i marketing kako bismo osigurali kontinuirani rast', najavio je izvršni direktor Adidasa Bjørn Gulden u priopćenju.
Adidas je potvrdio dominaciju i u sportskom sektoru, ostvarivanjem suradnje s Eurom 2024., Copa Americom i Olimpijskim igrama.
Jedini veći udarac, i to iznimno bolan, zadao je Nike koji je na iznenađenje svih preuzeo 'njihovu' njemačku nogometnu reprezentaciju i postao službeni dobavljač opreme od 2027. do 2034. godine.
No, na krilima ogromne potražnje i tisućama prodanih 'sambi' i 'gazela', trenutno ne postoji poslovni udarac s kojim se njemački gigant ne može nositi, jer svake retro tenisice koje trenutno lansira u trenu postaju must have dodatak kolekcijama modnih zaljubljenica.
VOLI IH I JENNIFER LAWRENCE