Poplave biblijskih razmjera koje su zadesile Slavoniju nanijele su zasad nepoznatu materijalnu štetu. I dok će se mnogo toga moći sanirati i obnoviti, kada su automobili u pitanju - stvari ne stoje baš najbolje
Isplati li se automobil spašavati, ovisit će od slučaja do slučaja, no stariji automobili, s manjkom elektronskih komponenata, imaju mehaničku prednost u odnosu na one novije generacije. Naime upravo su sofisticirani sigurnosni sustavi koji funkcioniraju na niskoj voltaži najosjetljiviji, pa čak i ako ih nije dokrajčio kratki spoj te se na prvu sve čini u redu - moglo bi korodiranje komponenata kroz produljeno razdoblje.
Pravilo zdrave logike kaže da automobili kojima razina vode nije dosegnula kolo upravljača imaju kakve-takve šanse da ih se spasi.
No što god radili, ne pokušavajte upaliti motor.
Štoviše, prvo što trebate učiniti je odspojiti akumulator te potom krenuti s temeljitim čišćenjem i sušenjem svih komponenata koje su bile pod vodom. Potrebno je promijeniti sve tekućine i filtere. a tada ćete i jasno moći vidjeti u koje komponente je ušla voda. Svakako izvucite sve gorivo iz rezervoara te ostavite automobil da se temeljito osuši.
Ovo je posao koji je najbolje prepustiti stručnim osobama, no budući da će mehaničarske radnje nesumnjivo biti zatrpane poslom te da, kad je voda u pitanju, vrijeme reakcije treba skratiti na minimum, osnovne poduhvate možete i trebate poduzeti sami.
Preporučljivo je automobil ne pokušavati upaliti nakon sušenja prije nego što ga pregleda automehaničar te se obavi dijagnostika. A ako budete među rijetkim sretnicima sa spašenim vozilom, svakako u narednom razdoblju ne zanemarujte sitnice koje bi mogle signalizirati da neki dio vozila otkazuje poslušnost.