Uniqlove crossbody najlonske torbice početkom 2023. godine postale su najpoželjniji komad koji osvaja dizajnom, cijenom i praktičnošću
Proteklih sezona najpoželjnije torbice bile su Fendijev baguette model i obožavani pouch s potpisom Bottega Venete, no ove sezone 'it' komad ne dolazi iz redova luksuznog brenda, već high street modne kuće Uniqlo.
Riječ je o crossbody najlonskoj torbici u obliku banane koja, najbolje od svega, dolazi po cijeni od 14,90 funti, odnosno 16,93 eura!
Ova torbica postala je najprodavaniji komad u povijesti Uniqla te se čak sedam puta rasprodala u posljednjih 18 mjeseci.
Napravljena je od najlona i dostupna u deset boja, a može se nositi na uobičajen način preko ramena ili poprečno u crossbody stilu. Jedna od najprivlačnijih značajki su njene male dimenzije od 28cm x 17cm, no njen oblik čini je iznimno praktičnom.
Zlatna sredina između tote torbi i malenih torbica
Naime, slavu joj je donio upravo video na TikToku koji prikazuje nevjerojatnu količinu stvari koja je stala u ovu, naizgled, malenu torbicu. U videu duljine 43 sekundi, zadovoljna vlasnica ovog crossbody modela pokazala kako je unutra stao balzam za usne, pakiranje keksića, novčanik, ključevi, punjač za mobitel, ukosnica, slušalice, kamera i bočica parfema!
Ovaj video, objavljen u travnju 2022. godine, pregledalo je 700 tisuća ljudi, a godinu dana kasnije oznaka #uniqlobag ima preko 80 milijuna pregleda zahvaljujući stotinama tisuća ljudi koji su objavili video sličnog sadržaja.
Uniqlova torbica postala je zlatna sredina između tote torbi većih dimenzija i malenih elegantnih torbica koje, budimo realni, nosimo samo zbog chic izgleda, često neodlučni kamo sa svim stvarima koje bismo voljeli ponijeti.
Inspiracija u Pradinom modelu
Inspiraciju u kreiranju ove torbice dizajner je neminovno dobio u Pradinoj kolekciji najlonskih komada 90-ih godina, koje su nanovo izašle 2020. godine kao odgovor na uskrsnuće Y2K stila. Još jedan od razloga popularnosti najlonskih torbica od 2020. godine jest u (tadašnjoj) opsjednutosti čistoćom uslijed pandemije te jednostavnim održavanjem ovog materijala.
Torbice istog materijala od tada su izdali luksuzni brendovi poput Lemairea i The Rowa te brendovi nešto pristupačnijih cijena kao što su Arket, Cos i Mango.
'Birkin milenijalaca'
Ipak, upravo je Uniqlov model zaslužio popularni nadimak 'Birkin milenijalaca' koji su mu dodijelili insajderi modne industrije nakon što je bio sveprisutan na raznim tjednima mode diljem svijeta.
Efektan oblik banane korijene vuče iz 1960-ih godina kada je prvu takvu torbicu kreirala Australka Melba Stone te priznala kako joj je inspiracija stigla iz klokanovih tobolaca.
Moda 90-ih prigrlila je ovaj stil koji je najveću popularnost stekao u hip-hop i rave sceni u kojoj je postojala potražnja za torbicom koja neće ometati uživanje u koncertima.
Organski rast
Uniqlo nije koristio niti plaćene oglase niti influencere kako bi svoju torbicu učinio ovoliko poželjnim komadom. Rast je bio organski i stigao je modernom 'usmenom predajom', putem videa mnogobrojnih oduševljenih korisnika što napokon postoji elegantna, moderna i praktična torbica po pristupačnoj cijeni.
Zahvaljujući tome, Uniqlova crossbody torbica u periodu prva tri mjeseca 2023. godine proglašena je za najpoželjniji komad prema cijenjenom Lystu. Naime, Lyst je cijenjeni portal koji analizira broj pretraga i pregleda proizvoda, prodaju i popularnost na društvenim mrežama i tako utvrđuje koji komadi trenutno vladaju modnim svijetom.
Uobičajeno, na vrhu liste nalaze se luksuzni brendovi poput Diora, Prade ili Guccija, ali sve njih nadmašila je torbica vrijedna nešto manje od - 17 eura.