Povećanje životnih troškova možda je označilo ‘stezanje remena’ za većinu ljudi, no prodaja ovog praktičnog dodatka kod najluksuznijih brendova u stalnom je porastu
Do sada ste se sigurno upoznali s takozvanim ‘efektom crvenog ruža’. Ovaj neformalni ekonomski indikator ukazuje na početak recesije i kriznih vremena u pogledu naglog skoka prodaje ruževa za usne, s ciljem poboljšanja raspoloženja i izgleda bez većeg posezanja u lisnicu.
Ipak, na modnoj sceni i u kriznim vremenima vrijede drukčija pravila - barem ako je suditi po itekako dobroj prodaji remena s potpisom vodećih brendova u modnoj industriji.
S cijenom kakvu su nekoć imale dizajnerske torbice, remeni su postali novim statusnim simbolom koji s polica modnih trgovina nestaje brzinom svjetlosti.
Od Triomphe remena s potpisom po Celinea pa sve do rasprodanog remena Kelly s potpisom luksuzne kuće Hermes, ovaj modni dodatak postao je novim billboardima za dizajnerske brendove.
Čak se i statusnim remenima s manje očitim markiranim izgledom tope zalihe na stranicama modnih trgovina. Slučaj je to s crnim kožnim remenom brenda The Row koji će nevješto oko teško prepoznati kao dizajnerski remen po cijeni od gotovo 600 EUR, danas je u potpunosti rasprodan.
Iz web trgovine Matchesfashion, gdje je spomenuti remen zaradio status rasprodanog artikla, izvještavaju da su remeni danas jedan od najtraženijih predmeta, a sličan trend zabilježen je i na stranicama Net-a-Portera. Pretraživanja remenja u ovoj modnoj trgovini porasla su za 60 posto u odnosu na prošlu godinu.
Maloprodajna obavještajna tvrtka Edited procjenjuje da su robne marke povećale svoj asortiman remenja za trećinu u posljednjih 12 mjeseci, a sve više kupaca u potrazi je i za rabljenim modelima dizajnerskih remena.
‘Primjećujemo stalan porast potražnje za njima’ otkriva Rachel Reavley na čijoj se stranici hardlyeverwornit.com, primjerice, može pronaći Guccijev najprodavaniji dvostruki G remen Marmont po znatno manjoj cijeni od one koju ima potpuno novi.
‘Remeni su sjajna modna investicija. S prepoznatljivom dizajnerskom kopčom, remenima ste u stanju podići svaki stajling’, mišljenja je Reavley.
Ovaj modni dodatak možda djeluje kao sitnica (i živi pod kategorijom ‘mala kožna galanterija’), no u svijetu u kojem najtraženiji remeni sada koštaju više od 2000 EUR, dolaze sa sve većim cijenama.
Kultni remen s V-kopčom Valentina Garavanija sada košta oko 800 EUR, dok cijena remena Toma Forda, s prepoznatljivom kopčom u obliku slova T, iznosi nešto više od 600 EUR.
Za remene s potpisom brenda Alaïa i McQueen, primjerice, potrebno je izdvojiti gotovo 1200 EUR, a za remen sa zlatnim karikama i potpisom Chanela danas postoji lista čekanja, usprkos cijeni od gotvo 3000 EUR.
Poimanje remena kao statusnog simbola po mnogima je počelo prije pet ili više godina lansiranjem Guccijeva remena Marmont, s kopčom zlatnog sjaja i u obliku dvostrukog slova G.
Guccijev bivši kreativni direktor Alessandro Michele učinio ga je must-have dodatkom. Do kraja 2018. godine, ovaj remen bio je jedan od deset najpoželjnijih modnih proizvoda na internetu gotovo dvije uzastopne godine.
U doba društvenih mreža, remenje je postalo jedna od najprofitabilnijih kategorija u luksuznom sektoru; u kraljevstvu selfieja vladaju oni s najblistavijim dodacima.
Kao i obično, najveći modni profesionalci i pobornici prikrivenog luksuza odlučuju se za manje prepoznatljive opcije poput remena s trokutastom kopčom kakvu predlaže talijanska Bottega Veneta ili model Lecce s potpisom francuske dizajnerice Isabel Marant.