Američki umjetnički kolektiv sa sjedištem u njujorškom Brooklynu rastrgao je četiri skupocjene torbe Birkin s potpisom luksuznog brenda Hermes kako bi stvorio najskuplju verziju anatomskih natikača Birkenstock
Prepoznatljivi model anatomskih natikača Arizona s potpisom njemačkog obiteljskog brenda Birkenstock dobio je novi modni tretman zahvaljujući umjetničkom kolektivu MSCHF.
Legendarne natikače, koje posljednjih sezona slove za najpoželjniju obuću na modnoj sceni, zaradile su 'Birkin tretman'.
Birkinstockove natikače, kako ih je prozvao umjetnički kolektiv, stvorene su od rastrganih dijelova skupocjene torbe Birkin brenda Hermes i u prodaji iznose između 200 tisuća i vrtoglavih pola milijuna kuna.
Novi modni projekt kolektiva MSCHF sa sjedištem u njujorškom Brooklynu potrošio je gotovo 800 tisuća kuna na kupnju torbi Birkin – luksuznog modnog predmeta koji nosi ime po britanskoj pjevačici i glumici Jane Birkin.
Ovaj simbol prestiža u modnom svijetu umjetnički kolektiv koristio je kao sirovinu za svoj novi projekt - kreiranje najskuplje verzije anatomskih natikača Arizona s potpisom njemačkog brenda Birkenstocka.
'Sam čin rezanja torbi Birkin uspio je šokirati brojne ljude. Ova torba je poput vrijedne umjetnine. Toliko je 'sveta' da ju ne smijete oštetiti', izjavio je za CNN kreativni direktor kolektiva MSCHF Lukas Bentel.
MSCHF je bio fasciniran tim strahom, koji nadilazi poštivanje mode i ekonomiju. 'Torbe Birkin imaju prosječni godišnji povrat ulaganja od 14 posto, dosljedno pobjeđujući S&P 500 - indeks koji se koristi za procjenu vrijednosti američkih dionica s velikim kapitalom', stoji u manifestu objavljenom na web stranici kolektiva.
Svojim hrabrim potezom odlučili su oponašati model modne suradnje skupocjenih brendova s onima cjenovno pristupačnim, odnosno poslovni model koji je posljednjih godina itekako zahvatio svijet mode.
'Ljudi koje vidite kako nose natikače Birkenstock nisu isti ljudi za koje biste pretpostavili da posjeduju torbu Birkin, a ovaj naš čin samo predstavlja spoj tih dviju krajnosti', izjavio je Bentel.
Torba Hermès Birkin uživa u stalnom porastu popularnosti još od nastanka 1984. godine. Prvo se razmećući na rukama poznatih osoba poput Kate Moss i Victorije Beckham (koja navodno posjeduje 100 verzija te torbe, čija ukupna cijena iznosi oko dva milijuna dolara), torba Birkin danas je neizostavni predmet u ormarima brojnih imućnih i slavnih dama.
Stopa rasta vrijednosti ove luksuzne ženske torbe brža je od one koju je zabilježilo zlato na američkom tržištu, stoga mnoge dame na njih gledaju kao na investiciju. Da žene uistinu znaju pomahnitati kada je riječ o torbicama, govori i podatak da je na dražbi u Hong Kongu limitirana birkinica prodana za nevjerojatnih dva i pol milijuna kuna.
Birkinice su postale statusni simbol, a koštaju od 7500 do 100.000 funti. No čak i oni koji ih mogu kupiti moraju se prijaviti na dugu listu čekanja, a od trenutka kada se prijave na red obično dođu za šest godina.