Kostimografkinja Michelle Matland zadužena je za outfite glavnih likova serije 'Nasljeđe' koji su proslavili tihi luksuz pretvorili u najnoviji trend
Svakih nekoliko godina pojavi se serija koja je toliko popularna da počne, na često neočekivane načine, ostavljati vidan trag na kulturi i društvu. Jedna od takvih jest, bez ikakve sumnje, HBO-ova hit drama 'Nasljeđe' koja je prije mjesec dana počela s emitiranjem četvrte i posljednje sezone.
Istovremeno, u svijetu mode primjetan je pravi boom tzv. tihog luksuza koji možemo vidjeti u svakom kadru ove popularne serije. Promjena na modnoj sceni stiže kao pravo osvježenje nakon toliko godina prpošnog isticanja logotipova skupocjenih brendova, predimenzionirane odjeće, ekscentričnog stila 90-ih i svega što viđamo na TikToku.
Kao odgovor na to, stižu komadu poput najjednostavnije tamnoplave dolčevite nošene na besprijekorno bež krojeno odijelo i malu torbicu koja gotovo da sjaji skupoćom, a bez ijednog vidnog znaka proizvođača.
Upravo je ovaj stil jedan od segmenata zbog kojih je serija toliko obožavana jer teško da ćemo ubrzo gledati toliko vješte razmjene dosjetki o nečemu kao što je 'suludo prostrana' torba, Loro Piana kašmirska bejzbolska kapa i košulje koje koštaju kao čitave kuće.
Za sve je zaslužna kostimografkinja Michelle Matland koja je zadužena za outfite glavnih likova od početka snimanja 2017. godine.
'Svaki komad u sceni je s razlogom'
'Uvijek se vodim radnjom, dijalozima i okruženjem u kojem se likovi nalaze i sukladno tome kreiram odgovarajuće outfite. Svaki komad u sceni ondje je s razlogom', rekla je slavna kostimografkinja u razgovoru za Harper's Bazaar pa se osvrnula na lik Siobhan Roy (Sarah Snook), jedinu Loganovu kćer, za koju tvrdi da je najviše mijenjala stil.
'Transformacija lika Siobhan bila je najdrastičnija od sviju. Počela je sa željom da ima upliva u svijetu politike pa se sukladno tome oblačila pomalo bezlično, kako bi se lakše uklopila. No, kako se sve više trudila narasti u obiteljskoj hijerarhiji, tako je i njen stil sve profinjeniji.'
Matland je najavila kako ćemo i kroz ovu sezonu gledati njene nove (ne samo modne) transformacije u kojima će biti primjetan povratak poslovnoj eleganciji.
Inspiraciju pronašla u lobijima korporacija
Osim u karakterizaciji likova, priznala je kako je inspiraciju na početku pronalazila na - Wall Streetu.
'Na samim počecima, išla bih od korporacije do korporacije duž Wall Streeta i satima sjedila u lobijima te promatrala način odijevanja. Vrlo brzo postalo je jasno da oni na čelnim pozicijama gaje sasvim drugačiji stil i mogla sam ih prepoznati iz aviona! Uz to, istraživala sam i američke najutjecajnije poduzetničke obitelji, poput Murdocha.'
S probijanjem tihog luksuza u fokus šire javnosti, mnogi se pitaju radi li se uistinu o toliko skupoj odjeći kao što izgleda?
'Ponekad da, ponekad ne. Ne mogu reći da nikad ništa nisam našla u Zari ili Men's Wearhouseu, a moram priznati i da je dobar dio komada kupljen u outlet centrima', rekla je Matland i tako priznala da ovakav način odijevanja nije nužno nedohvatljiv kao što se možda čini.
Outfiti su pripali glumcima
'Naravno, većina stajlinga dolazi direktno iz najluksuznijih butika. Primjerice, Jeremy Strong surađivao je u kreiranju outfita za svoj lik (Kendall) i birali smo isključivo komade od Toma Forda, Guccija i najkvalitetnijih marki. Ne zato što je Jeremy nešto izvojevao, nego zato što je želio biti autentičan. I svi drugi stajlinzi nastali su uz odobrenje glumaca.'
Dizajnerica je potom odgovorila koliko je stajlinga kreirano za ovu sezonu 'Nasljeđa' te otkrila kako je većina, na kraju, završila u privatnim kolekcijama glumaca.
'Svaki lik u svakoj epizodi promijeni pet do deset outfita. Stvorili smo zavidnu kolekciju! Većinu su na kraju kući ponijeli upravo glumci koji su ih nosili (prema ugovoru), a to je ionako čest dogovor s produkcijskom kućom. Primjerice, Glenn Close i Harrison Ford uvijek unaprijed dogovore da će kući ponijeti sve što odjenu, a znam kako Glenn u kući ima posebnu prostoriju u kojoj je sačuvan svaki komad koji je nosila na setu kroz čitavu karijeru!'