BMW I8 SPYDER

Tko kaže da hibridni automobili ne mogu biti seksi

02.04.2012 u 13:25

Bionic
Reading

BMW-ova novootvorena divizija 'I' tek treba lansirati prvi komercijalni proizvod, a Nijemci se u međuvremenu zabavljaju lansiranjem koncepata

Posljednji model iz Münchena, ipak, nešto je bliže serijskoj proizvodnji od bratskog modela na čijoj je osnovi nastao. I8 Spyder je hibridni roadster koji se koristi kombinacijom električno-dizelskog pogona da bi na što nižu razinu sveo potrošnju goriva i emisiju CO2, bez narušavanja vozačkog doživljaja.

Možda zvuči pomalo znanstvenofantastično, no brojke su definitivno na strani BMW-ovog koncepta.

Električni motor koji pogoni prednje kotače razvija 132 KS te se energijom napaja iz litij-ionske baterije smještene u središnjem tunelu. Jednim punjenjem (preko utičnice, radom dizelaša ili regenerativnim kočenjem) automobil u električnom režimu može prevaliti 35 kilometara.

Iza vozačevih leđa pak zadužen za pogon stražnje osovine nalazi se 1,5-litreni turbopunjeni trocilindrični redni dizelaš sa 223 KS i 300 Nm. Sinergijom oba motora razvijaju 355 KS i 550 Nm, više nego dovoljno za sprint do stotke u pet sekundi te maksimalac od 250 km/h, uz deklariranu potrošnju od svega tri litre goriva na stotinu kilometara. Takav hibridni sklop nudi manualni ili automatski odabir prednjeg, stražnjeg i integralnog pogona, ovisno o načinu vožnje i uvjetima na cesti.

U BMW-u ističu da su korištenjem aluminija i ugljičnih vlakana anulirali dodatnu težinu hibridnog pogona, a a također su, u odnosu na kupe, skratili ukupne dimenzije automobila, kao i međuosovinski razmak. To je Spydera koštalo i stražnje klupe.

Automobil će službeno biti predstavljen na autosalonu u Pekingu koncem travnja, a u međuvremenu ga bolje možete proučiti u našoj fotogaleriji.