Kupnja putem interneta privlačnija je sve većem broju kupaca, a osobito je u porastu online kupnja namirnica. Tko ne bi uživao u kupnji iz vlastite sobe, bez nervoze, redova i gužvi?
Neka su istraživanja pokazala da u svijetu raste broj kupaca koji obavljaju kupnju putem interneta, a u najvećem postotku to su generacije koje su odrastale uz internet i mobilnu tehnologiju.
Istraživanje navika online kupaca namirnica pokazalo je da oko 30 posto svih online kupaca čine mladi u dobi od 21 do 34 godine, a zatim slijedi tzv. generacija Z s 28 posto (mladi od 15 do 20 godina) koji kažu da kupuju online s dostavom na kućnu adresu.
Generacija X, odnosno kupci u dobi od 35 do 49 godina, sudjeluju u online šopingu namirnica s 22 posto, na tzv. baby boomere (od 50 do 64 godine) otpada oko 17 posto, a tek oko devet posto čine osobe iznad 65 godina.
Podaci pokazuju da ni Hrvati nisu iznimka. Jednostavnost naručivanja, dostava do kućnih vrata, i, najvažnije, ušteda vremena najjači su argumenti za odluku o online kupnji. Na primjeru Konzumove internetske prodavaonice možemo vidjeti upravo te trendove. Osim što broj korisnika svake godine bilježi značajan porast, upravo najčešći kupci pripadaju navedenoj generaciji X. Slijede ih obitelji s malom djecom, a značajan je i broj onih koji kupuju za nekog drugog.
Iako pozitivni, trendovi u Hrvatskoj daleko su od nekih svjetskih primjera. U Kini, primjerice, čak 46 posto kupaca koristi online naručivanje namirnica s isporukom na kućnu adresu.
Mladi kao pokretači ekonomskih kretanja
Dakako, nimalo ne čudi to da su mlade generacije najsklonije svim oblicima internetskog šopinga.
'Pripadnici najmlađih generacija, tzv. milenijci (21-34 godine) i generacija Z bit će glavni pokretači ekonomskih kretanja u desetljećima koja su pred nama. Tzv. milenijci, odnosno najmlađe generacije tek započinju karijere i zasnivaju obitelji, a pripadnici generacije Z tek se pripremaju za svijet odraslih i bit će najvažniji sudionici na tržištu. Dobro poznavanje njihovih šoping-navika bit će ključno za tvrtke', kaže Patrick Dodd iz agencije za istraživanje Nielsen.
Otvorenost za korištenje svih oblika online načina kupnje u budućnosti zasad najviše pokazuju rastuća tržišta Azije i regije Pacifika (oko 60 posto), Južne Amerike (60 posto), Afrike i Bliskog istoka (59 posto) te Europe (45 posto) i Sjeverne Amerike (52 posto).