Tek što nam je frankfurtski autosalon dao naslutiti da autoindustrija možda i nije u tako lošem stanju kako dežurni katastrofičari tvrde, tokijski autosalon, koji se održava svake druge godine, otvorio je svoja vrata i pokazao – pustoš
Trend bojkotiranja autosalona nije započeo u Tokiju, vodeći svjetski proizvođači automobila počeli su rezati troškove još početkom godine u Detroitu, no nezavidna situacija kulminirala je u Zemlji Izlazećeg Sunca gdje su od europskih proizvođača nazočili samo Lotus i Alpinea.
Naime, dok je na NAIAS-u uz američke proizvođače izlagalo i dosta europskih i japanskih proizvođača, spašavanje tokijskog autosalona spalo je na pleća isključivo japanskih proizvođača. Domaćoj, tehnološki zaluđenoj publici to ipak ne bi trebalo teško pasti s obzirom na to da je konceptnih premijera ponovno bilo u zadovoljavajućem broju. Zapravo, Japanci su toliko opsjednuti konceptima da će u tu kategoriju ugurati i automobile poput CR-Z-a koji je tek nekoliko mjeseci od serijske proizvodnje.
Ključna stavka gotovo svih u Tokiju predstavljenih koncepata je ekološka nastrojenost. Kako je Nissanov izvršni direktor Carlos Ghosn rekao, dovezavši se pred novinare u Land Glideru, malenom električnom konceptu u kojem dvoje putnika sjedi u tandemu, a koji skreće naginjanjem karoserije: 'Započela je utrka do nulte emisije.' Nissan svog konja za utrku već ima – to je koncept Leaf koji će se u prodaji pojaviti do kraja iduće godine, a pogoni ga električni motor sa 109 KS i 280 Nm okretnog momenta, čiji se baterijski paket napaja putem standardne utičnice. S jednim punjenjem automobil prevaljuje 160 kilometara, što u Nissanu smatraju dovoljnim za svakodnevnu gradsku upotrebu. Japanski proizvođač podigao je prašinu obećavši još dva serijska električna modela za iduću godinu.
Električni koncept pokazala nam je još Honda s retro modelom EV-N, dok su se Subaru s futurističkim karavanom Hybrid Tourer i Mitsubishi s PX-MiEVom okrenuli hibridnoj tehnologiji. Subaruov Hybrid Tourer osim naprednog pogona donosi i nove vizualne odrednice za buduće modele ovog japanskog proizvođača. Ipak, prije nego svi modeli Subarua počnu izgledati ovako dobro, isključivo za japansko tržište Subaru je lansirao Imprezu WRX STi Carbon s krovom od ugljičnih vlakana, 2,5-litrenim bokserom sa 296 KS ili dvolitrenim sa 305 KS i peterostupanjskim automatskim mjenjačem. Zašto su u Subaruu odlučili upariti ove motore s ovim mjenjačem, pitanje je na koje mnogi nisu imali odgovor.
Najveća zvijezda salona nije ni električni automobil ni hibrid. Lexus se konačno umilostio i nakon višegodišnjeg testiranja, otkazivanja i potvrđivanja proizvodnje predstavio najopakiji japanski superautomobil – LFA. Automobil koji je, po svoj prilici, na Nurburgringu nanizao više testnih kilometara čak i od Godzille – Nissanovog GT-R-a, ipak se neće naći u prodaji tako skoro. Po cijeni od 1,8 milijuna kuna kupcima će 500 primjeraka biti ponuđeno tek 2011. godine. Za taj novac dobije se automobil čije je 65 posto karoserije izrađeno od ugljičnih vlakana, a pogoni ga 4,8-litreni V10 s cilindrima smještenim pod 72 stupnja, koji razvija 560 KS pri 8.700 okretaja u minuti i 480 Nm, a vrti se sve do 9.000 okretaja u minuti. Stražnji pogon, šesterobrzinski sekvencijalni mjenjač, diferencijal s ograničenim proklizavanjem, 3,7 sekundi do 100 km/h i 323 km/h maksimalne brzine.
Za smrtnike je zvijezda salona bio Toyotin 2+2 kupe FT-86 – spiritualni nasljednik legendarnog Hachija. Ovim kupeom razvijenim u suradnji sa Subaruom Toyota je najavila povratak izgradnji zabavnih sportskih automobila. Japanci zasad skrivaju karakteristike, no nagađa se da se pod poklopcem nalazi Subaruov dvolitreni bokser s dvjestotinjak KS.
41. po redu tokijski autosalon publici otvara vrata ovog vikenda te je otvoren do 4. studenoga. Japanci očekuju da će salon posjetiti najmanje milijun posjetitelja.