Toyotin gradski mališan je nedavno izmijenjen, pri čemu je pretrpio tek minimalne kozmetičke korekcije. Najveće promjene nalaze se ispod poklopca motora pa je novi Yaris s novom tehnologijom još 'zeleniji' i inovativniji
Redizajn se odnosi na prednja i stražnja svjetla te nešto agresivniju prednju masku. Ipak, vjerujemo da će promjenu vidjeti samo rijetki, jer je ona zaista minimalna, što kod ovog automobila nije ni važno, već služi kao dokaz tome da je Yaris dizajnerski još uvijek dovoljno svjež.
Unutrašnjost je ostala ista, a radi se o kombinaciji vrlo tvrde plastike koja je kvalitetna pod prstima, no zamjeramo malo 'plehnat' zvuk koji nastaje pri rukovanju njome. Svakako se osjeti da nedostaje pokoji gumeni dio za popravljanje ukupnog dojma, ali treba naglasiti ukupno devet pretinaca za odlaganje stvari, sitnica, plastičnih boca, hrane, ključeva, mobitela i koječega. Kad se sve to složi u automobilu, sigurno će ostati još koji prazan pretinac.
To je veliki plus ovog auta koji po praktičnosti stoji rame uz rame s najpraktičnijim francuskim monovolumenima. Što se tiče izgleda instrument-ploče, ona je vrlo pregledna, no nažalost, nije smještena ispred vozača. Iako je položaj za upravljačem zadovoljavajući, osjeća se praznina na lijevoj strani, tako da inače visok položaj djeluje još viši.
Prekidači su uglavnom na svom mjestu, u bogato opremljenom Yarisu sve je na broju, a gumbići su strateški porazbacani naokolo, no još uvijek pri ruci vozaču i na pravom mjestu. Jedini nedostatak jest tipka putnog računala koja je iz sasvim nepoznatog razloga smještena, kao i na ostalim novim Toyotama – ispod obrtomjera. Sama tipka sliči onoj kojom se parcijalni brojač kilometara vraća na nulu. Nismo posve sigurni na što su Japanci mislili, no sav ostali svijet smjestit će istu tipku vozaču pod nos, s obzirom da se ona uz komande radio-uređaja najčešće koristi.
To je prava šteta, jer uz ugrađen štedljiv motor volimo pogledati kako stojimo s trenutnom potrošnjom, 'eco sekundama' i kilometražom do benzinske pumpe. Naravno, ne radi se o ozbiljnom nedostatku, no kako su nas ostali proizvođači razmazili, a tako i sama Toyota, ovakve sitne gafove danas nitko ne očekuje.
Naravno, kad je mehanika u pitanju, onda nema šale. Pod poklopcem se nalazi novi VVT motor snage 101 KS, iz 1,33 litre. Kako je okretni moment dosta slabašan (132 NM pri 3200 o/min), tako ga je potrebno malo stisnuti da bi se osjetila puna snaga. U normalnoj gradskoj vožnji je pomalo lijen, no potrošnja može biti ispod 7 litara. Ako ipak opalite po gasu, ona neće skočiti preko 8 litara. Ova lijenost na niskim okretajima rezultat je niske emisije CO2 od samo120g/km. Uz to, za što zeleniji okoliš, ali i nisku potrošnju, Toyota je razvila tehnologiju Start & Stop.
Kad stanete na semaforu, izbacite iz brzine i pustite kvačilo, motor se ugasi. Pritiskom na kvačilo, motor se ponovno upali i možete krenuti. Ovaj sistem u praksi radi odlično i vrlo je brz, tako da pri ubacivanju u prvu brzinu i kretanju ne treba čekati da se motor 'zalaufa' od paljenja. Kako će se ova tehnologija pokazati u praksi, pokazat će vrijeme, ali sasvim smo sigurni da je Toyota potrošila dosta milijuna kilometara kako bi usavršila ovaj sustav. Napomenimo još da kada automobil stoji na semaforu s ugašenim motorom, na displeju otkucavaju 'zelene sekunde'.
Yaris je u vožnji odličan. Testirali smo ga ponajviše u gradu, za čije je prometnice i namijenjen. Snaga od 101 KS se vrlo lako oslobađa pritiskom na papučicu gasa. Od 4000 okretaja pa na dalje motor se rado zavrti sve do 7000, odnosno blokade. Prijenos snage na podlogu vrši se preko 6-brzinskog mjenjača. Prijenosni odnosi su dovoljno kratki, no šesta brzina je uglavnom ekonomična te je maksimalna brzina od 175 km/h dostupna u petoj. To je i za očekivati, jer 101-konjski motorić i nije tako snažan kada se preko 150 km/h Yaris počne hrvati s otporom zraka. Zato s druge strane pri 140 km/h u šestoj brzini možete ostvarivati značajnije uštede - i do pola litre! Upravo zbog toga je ovakav mjenjač i ugrađen.
Iako novi Yaris nije pretrpio previše vanjskih promjena, Novi VVT motor s tehnologijom Start & Stop te 6-brzinskim mjenjačem predstavlja novu, 'zeleniju' filozofiju. Ona je zbog niže potrošnje danas itekako dobrodošla te je idealna platforma za bolju budućnost.
Proizvođač: Toyota
Model: Yaris 1.33 Dual VVT-i
Vrsta motora: 1.33, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.329 cm3
Snaga (kW/KS): 75/101 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 132 @ 3.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,6/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,7
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.785/1.695/1.530
Cijena do registracije: 91.094 kn