Godinama su Japanci isticali svoju ambiciju da preuzmu ulogu najvećeg proizvođača automobila na svijetu od američkog General Motorsa, a samo četiri godine otkako su se dočepali te laskave titule – više je ne žele
U razgovoru za Automotive News, Toyotin izvršni potpredsjednik Satoshi Ozawa rekao je da biti broj jedan u svjetskom poretku proizvođača automobila prema broju prodanih vozila 'ništa ne znači' te da je kompaniji važnija usluga i zadovoljstvo kupaca. Ozawa je također istaknuo da Toyota više neće imati isti cilj ukoliko je netko uskoro prestigne.
Taj netko bi već ove godine mogao biti General Motors, no ne toliko zbog svog uspjeha, koliko zbog katastrofalnih posljedica potresa i cunamija koji su nedavno pogodili Japan te uzrokovali, između ostalog, zaustavljanje proizvodnje, zbog čega Toyota ove godine očekuje pad profita od čak 31 posto.
Na Toyotinih 15 posto udjela maršira i njemačka grupa Volkswagen koja je u poslovnoj strategiji zacrtala 2018. kao godinu kada će postati broj jedan u svjetskoj prodaji automobila. Budući da Toyota ne iskazuje pretjerane ambicije za obranu titule, Nijemcima bi se želje mogle ostvariti prije nego kasnije.