Učenica zagrebačke X. gimnazije Katarina Ištef održala nam je 'kratko predavanje' iz arhitekture
Sigurna sam da je svatko od vas vidio famoznu Wrightovu Kuću na slapovima, Utzonovu Operu ili bio opčinjen Gaudijevom Casom Milom i Sagradom Familiom. Sve do prije stotinjak godina ljudi nisu ni znali kakve im mogućnosti pružaju moderni materijali poput armiranog betona ili čelika. Gradile su se kuće od kamena, opeke, drveta koje su se bojile i preoblikovale u oblike kakve je umjetnik zamislio.
Bili su skromnijih mogućnosti nego što je to danas. Nekada je najvažnije bilo ukrasiti zgrade zanimljivim ukrasima i kipovima, a danas su to inovativna konstruktivna rješenja te minimalistički ukrasi i veliki otvoreni prostori.
Krajem 19. st. počeo se koristiti armirani beton, za čiju je primjenu u gradnji najzaslužniji francuski arhitekt Auguste Perret koji je isticao kostur konstrukcije na svojim zgradama. Razvila su se dva stila u arhitekturi - art nouveau i funkcionalizam.
Najpoznatiji predstavnik art nouveaua je neponovljivi Antonio Gaudi. Njegove su građevine čvrste konstrukcije tako da može izvoditi elastične i valovite plohe pročelja. Njegova je posebnost upravo u tome što su ga inspirirali živi oblici, posebice more, pa njegova arhitektura na neki način 'živi'. Gaudi je izjavio da prava, stroga linija pripada čovjeku, a zakrivljena Bogu.
S druge strane, arhitekti funkcionalizma su se protivili 'toplini' art nouveaua. Oni su se lišili dekoracije, lijepoga, umjetničkokga i smatrali da arhitektura treba biti hladna, u skladu sa suvremenim tendencijama, pa su koristili isključivo armirani beton, čelik, staklo. Te tvrdnje je uokvirio arhitekt Adolf Loos u svojoj knjizi Ornament i zločin. Simbol funkcionalističke čistoće je njegova kuća Steiner