Volkswagenova linija putničkih gospodarskih vozila Multivan uživa status robusnih i pouzdanih strojeva. Doduše, teško je, jednom kad vam pogled padne na kutijaste linije eksterijera, ne pomisliti da je to zapravo tek još jedan kombi s prozorima, no situacija se mijenja kada se ispred vas nalazi Panamericana
Ovo specijalno izdanje Multivana izgleda i ponaša se primjetno drugačije od ostalih Volkswagenovih gospodarskih vozila. Prvo što upada u oči jesu impozantne dimenzije - uz dužinu od gotovo pet metara, ovdje ponajprije mislimo na visinu samog vozila koja iznosi skoro dva metra, a kojoj doprinosi i nešto više odstojanje podvozja od tla no što je slučaj kod konvencionalnih Multivana. Testni model Panamericana bio je opremljen elegantnim 17-colnim petokrakim aluminijskim felgama, kao i zatamnjenim staklima te zaštitnom podnicom i pragovima.
Da nije riječ tek o još jednom kombiju postaje jasno ulaskom u unutrašnjost. Sjedala su elektronski grijana, presvučena kvalitetnom kožom ofarbanom u dvije nijanse, dok putnike hladi trozonski klimatizacijski uređaj. Panamericana smješta sedmero putnika, a putnička sjedala daju se podešavati na sijaset načina. Ovome pridonosi sustav podnih 'tračnica' po kojima se sjedala pomiču. Drugi red smješta dvoje putnika, a treći troje, s tim da će baš svi putnici imati dostatan prostor za glavu i noge. Središnja sjedala mogu se zakrenuti za 180 stupnjeva, a sva sjedala imaju jednostavan sustav uklanjanja čime se oslobađa do 4500 litara slobodnog prtljažnog prostora. Prednost je svakako i sva sila praktičnih odlagališta za sitnice, no i par kliznih vrata koja olakšavaju pristup unutrašnjosti i/ili utovar glomaznije prtljage. Oni koji rado na put nose i perilicu rublja, znat će cijeniti stražnja vrata koja se otvaraju vertikalno.
U Multivanu Panamericani sjedi se poprilično visoko, no vozačka pozicija je unatoč tome veoma prilagodljiva. Volkswagenov putnički kombi nudi fenomenalnu preglednost, što osim kamionskim bočnim retrovizorima svakako može zahvaliti i velikim staklenim površinama. Sjedala su udobna, no držanje tijela, posebice u zavojima, zna biti nezahvalno zbog pomalo skliske kože. Putnici koji zaspu u vožnji neosigurani sigurnosnim pojasom mogu se neugodno iznenaditi kada skliznu iz sjedala.
A da vožnja ovim dvije tone teškim vozilom može biti i te kako dinamična, pobrinuo se 2.5-litreni turbodizelaš pod poklopcem koji istiskuje 174 KS i 400 Nm okretnog momenta. Pomoću njega Multivan dostiže stotinu kilometara na sat za svega dvanaest sekundi, a s lakoćom će pojuriti i preko 170 km/h. Motor je vrlo miran pri niskim okretajima, no i primjetno glasan pri višim. Ipak, štedljivost mu je jača strana, pa u kombiniranom ciklusu rijetko traži više od devet litara na stotinu klometara.
Impresivan je i način na koji se Multivan ponaša u zavoju, unatoč poprilično visokom težištu. Hvale za ovo idu na račun vrlo dobro podešenog ovjesa, kao i 4Motion integralnog pogona na sva četiri kotača koji elektronski razdjeljuje okretni moment na prednju, odnosno stražnju osovinu ,ovisno o dostupnoj prijemljivosti kotača. Ugodno iznenađenje je i mehanička blokada diferencijala, pa je tako naša testna Panamericana mogla svladati čak i podloge na kojima se konvencionalni SUV-ovi ne bi osjećali ugodno.
Sve pohvale možemo izreći i na račun šesterostupanjskog ručnog mjenjača s dugim prijenosnim omjerima koji najbolje otkriva da je riječ o gospodarskom vozilu namijenjenom tegljenju velikih masa.
Multivan Panamericana jedno je od onih vozila kojem je vrlo teško naći lošu stranu. Štoviše, svom silom opcija koje nudi ovaj automobil vrlo će se lako zavući pod kožu i vozačima nesklonima glomaznim vozilima.
Proizvođač: Volkswagen
Model: Multivan Panamericana 2.5 TDI 4Motion
Vrsta motora: 2.5, pet cilindara, dizel
Obujam: 2.459 cm3
Snaga (kW/KS): 128/174 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 400 @ 2.000 - 2.300 o/min
Potrošnja (l/100 km): 8,1/12,4/10,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,5
Maksimalna brzina: 184 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.890/1.904/1.970
Cijena do registracije: 365.347