Ne tako davno žene su maštale o štiklama s potpisom Manola Blahnika, koje je obožavala Carrie Bradshaw u seriji 'Seks i grad', na listi najobožavanijih bile su i one Jimmyja Chooa, a opsesija crvenim potplatima Christiana Louboutina posustala je nakon što su platforme izašle iz mode. Danas se nose ženstvene i seksi štikle s tankom petom, a najpoželjnije među njima dolaze s potpisom talijanskog dizajnera Gianvita Rossija
Sin Sergija Rossija, dobro poznatog imena u svijetu dizajna cipela, Gianvito Rossi neokrunjeni je kralj crvenih tepiha, a njegove cipele su must have današnjice u svijetu slavnih i bogatih i nose ih svi, od Gigi Hadid, preko Penelope Cruz, do Angeline i Beyonce
U modnom biznisu Rossi je od rođenja, odrastao je u stanu smještenom iznad obiteljske tvornice vječno okružen neodoljivim mirisom kože pa ne čudi to što se nakon studiranja sociologije i političkih znanosti vratio obiteljskom poslu. Budući da je otac obitelji Sergio Rossi 2000. tvrtku prodao grupi Gucci, nekoliko narednih godina Gianvito se prvi put našao u njemu dotad nepoznatom svijetu – bez cipela. No toliko su mu nedostajale da je 2006. odlučio pokrenuti svoj brend.
Gianvito Rossi u društvu Olivije Palermo
'Doslovno sam odrastao među cipelama, za mene su one bile igračke, a tvornica igralište. Sve što znam naučio sam od oca, stoga to što sam mu se pridružio u poslu nije bio zapravo izbor, to je bilo nešto posve prirodno. Oduvijek sam bio među cipelama, sve do prije deset godina, kad sam prekinuo suradnju s kompanijom mog oca. Prvi put nisam bio u tom svijetu i tek sam tad shvatio koliko mi znači', otkriva Rossi.
Danas, deset godina kasnije, njegov dizajn može se kupiti u preko 250 dućana diljem svijeta i zarađuje preko 60 milijuna eura godišnje. Osim toga, tri modela njegovih cipela bila su najviše kopirani modeli u proteklih nekoliko godina; poznati model sandala Portofino, stiletto štikle u špic s detaljem od PVC-a i neodoljive gležnjače od baršuna. Za The Telegraph je otkrio da mu je najdraži model upravo onaj s PVC-om, ujedno najprodavaniji u njegovoj kolekciji.
'To je idealna ženska cipela s muškog stajališta', otkriva Rossi, ne krijući da se posebno vezao za ove sezone popularne cipele od baršuna
Model Portofino
'Mislim da će se u budućnosti svi dizajneri cipela malo odmaknuti od kože', kaže Rossi. Njegove gležnjače od baršuna, lansirane prije dvije godine, dolaze s potpeticom od 65 i 85 milimetara i ogroman su hit - čim se pojave na policama dućana, rasprodaju se.
Prednost uvijek daje udobnosti, a u svojoj kolekciji ima i luksuzne tenisice. 'Teško je, ali ne i nemoguće napraviti široku cipelu elegantnom. Puno je žena iznad 50 godina koje imaju uništena stopala, a to su žene koje nose štikle od sredine 90-ih godina prošlog stoljeća, kad se ova industrija jako promijenila. U prošlosti su dizajneri cipela bili pravi stručnjaci koji su imali vrlo visoke standarde i razinu kvalitete te su ogromnu pažnju posvećivali tome kako pristaje cipela', kaže Rossi, naglašavajući da mu je kvaliteta prioritet. Ne zanimaju ga upadljivi detalji i mnoštvo ukrasa, a u njegovom dizajnu naglasak je uvijek na eleganciji i definiranoj silueti.
'Zaista nije teško dizajnirati ludu cipelu. Samo dodaješ više i više detalja na nju. No u nekom trenutku moraš se zapitati je li to elegantno ili moderno. Ne volim koristiti ukrasne kamenčiće, za mene su nevjerojatna boja,prekrasna glatka koža i divna brušena koža pravi luksuz', objašnjava Rossi, nudeći i savjet za odabir visine potpetice.
'Više nije nužno i bolje, a ja to govorim kao netko tko dizajnira s muškog stajališta. Ako žena nosi štiklu koja je previsoka za nju, to joj uništava siluetu. Ključ je u ravnoteži, ali i u tome da se ne držiš stalno istog stila kao što su činile žene u generaciji moje majke. Danas žene nose jedan dan tenisice, a drugi štikle. Najvažnije je ipak da žena nosi cipelu, a ne obrnuto', naglašava Rossi.