Industrija parfema slavnih osoba godinama se zasnivala na uspješnom marketingu i pristupačnim cijenama, no sve je više brendova koji se okreću luksuzu i visokoj kvaliteti
Nakon što je velik broj holivudskih zvijezda, slavnih pjevača i raznih influencera proteklih godina ostvarivao velike gubitke na svojim linijama proizvoda za njegu kože, sve je više onih koji se okreću provjerenoj formuli za prodaju parfema.
Među prvima je ovaj zaokret učinila pjevačica Ariana Grande te je ovog ljeta predstavila novi parfem Cloud Pink, jedan od njezinih prvih proizvoda nakon što je vratila vlasništvo nad svojim make-up brendom R.E.M. Beauty.
Samo 48 sati nakon dolaska u prodaju ovaj je parfem donio profit od 2,3 milijuna dolara, gotovo polovinu ukupne zarade kompanije u cijelom srpnju!
Kvantiteta ili kvaliteta?
Među onima koji se drže cjenovno prihvatljivih parfema, onih koji se baziraju na kvantiteti, više nego kvaliteti, jest i pjevačica Billie Eilish. Njezina sposobnost prenošenja svog prepoznatljivog stila na i u bočicu parfema dovela je do toga da je miris s njezinim imenom rasprodan u roku od nekoliko sati nakon puštanja u prodaju. Pjevačica je u studenom 2022. godine izdala drugi parfem s Parluxom, a treći je stigao ove jeseni.
Na još odvažniji potez odlučio se pjevač Troye Sivan stavljajući naglasak na kvalitetu, a ne tek na prepoznatljivost brenda. Naime australski pjevač angažirao je nišnog parfumera Craiga Andradea da osmisli jedinstven miris napravljen od ultraluksuznih sastojaka.
Tako je nastao parfem TLY 5755, a prodaje se samo u ekskluzivnim trgovinama po cijeni od 196 dolara.
Zaokret prema luksuzu
Upravo je to novi smjer kojim su pošle zvijezde naučivši da prodaja jeftinih parfema niže kvalitete dugoročno ne može donijeti profit baziran isključivo na popularnosti njihova imena.
To možda može uspjeti Taylor Swift, pjevačici koja nudi isti parfem od 2014. godine po cijeni od 29,99 dolara jer ga na trenutnom vrhuncu slave prodaje u enormnim količinama, međutim nekolicina drugih celebrityja odlučila je uložiti u vrhunsku kvalitetu koja dolazi s visokom cijenom.
Na to se odlučila i Beyonce te je još 2010. izdala svoj prvi parfem, prodajući ga za iznos od 39 dolara. Međutim ovog studenog vraća se s novim proizvodom po cijeni od - 160 dolara! Uz to, on će biti dostupan isključivo putem prednarudžbi na njezinoj web stranici, čime mu je dala dodatnu dozu ekskluzivnosti.
'Beyonce je trenutno najvažnija umjetnica. Nakon što je odlučila lansirati parfem s vrlo zanimljivom pričom i po višoj cijeni, morala je to učiniti sada. Njezini obožavatelji su stariji i imaju veći raspoloživi prihod', objasnio je Max Nagler, agent CAA-e (Creative Artists Agency), jedne od najpoznatijih i najutjecajnijih agencija za talente u svijetu zabave.
Slavna imena u drugom planu
Istim putem i s gotovo istom motivacijom krenula je glumica Michelle Pfeiffer. Kao temelje svoje parfemske linije Henry Rose, lansirane 2019. godine, postavila je ideju da će 'čista' vrijednost njezinih mirisa imati duži vijek trajanja od njezine slave. Ranije ove godine linija je dobila nepoznat iznos od fondacije Series A jer je prepoznat potencijal ove priče.
'To je konačan cilj - da pokrenemo brend iskorištavajući moć slavne osobe te s vremenom dođemo do točke u kojoj je njezina popularnost sve manje važna za uspjeh brenda', rekao je bankar i investitor Luc-Henry Rousselle.
Parfumer Craig Andrade, koji je kreirao Sivanov luksuzni TLY 5755, ističe da ovaj trend daje naslutiti velike promjene u industriji parfema, posebno kada je riječ o dizajnerskim mirisima slavnih.
'Tužna istina o toj kategoriji jest da je često zloupotrebljavana. Ipak, mislim da se događa pomak jer poznate osobe kažu: 'Zapravo želim napraviti nešto drugačije'', ističe Andrade.
Kako im se ne bi ponovio neuspjeh doživljen na polju proizvodnje beauty proizvoda, koji su prečesto pokazivali nedostatak kvalitete i obećanih rezultata, slavni i poznati odlučili su uložiti značajna sredstva u kreiranje vrhunskih parfema kojima će kupci uistinu biti zadovoljni.
'Potrošači su postali puno osvješteniji o tome zašto poznate osobe rade određene stvari. Jedna od tih stvari je prodaja proizvoda s njihovim imenom. Suprotno od toga, nova lansiranja izbjegavaju stigmu parfema poznatih osoba kao jeftinih pokušaja brze zarade s luksuznim obilježjima i pozicioniraju se kao sveobuhvatni brendovi', zaključio je Nagler iz agencije CAA.