Brojne holivudske zvijezde poželjele su se okušati u beauty industriji s nadom da će poput Rihanne i Selene Gomez izgraditi multimilijunski biznis
Prošlo je otprilike desetljeće otkako su zaljubljenice u njegu kože pronašle najnoviju opsesiju: beauty linije holivudskih zvijezda i trendseterica. I dok su brendovi poput Rihanninog Fentyja ili Rare Beautyja Selene Gomez ostvarili zapažen uspjeh, sve je veći broj celebrityja čiji se proizvodi povlače iz trgovina i bilježe sve veće gubitke.
Ideja da će biti dovoljno samo lansirati kozmetički proizvod pa će on odmah postati uspješan i donositi profit temelji se na pretpostavci da je dostatan potpis zvijezde na njemu, a one se nerijetko predstavljaju kao kreatori, konzumenti, izvršni direktori i sl. Istovremeno, svima je više nego jasno da rijetko koja slavna osoba svoju ljepotu duguje upravo vlastitoj liniji kozmetike, usprkos naporima da na društvenim mrežama pokažu da je upravo to ključan i neizostavan dio njihove beauty rutine.
Oslanjanje na bezuvjetno povjerenje obožavatelja
'Ono što ove proizvode čini potencijalno popularnima jest činjenica da njihovi vlasnici već imaju bazu kupaca: svoje obožavatelje. Oni pak u kupovini ovakvih proizvoda vide svoju ulaznicu u svijet slavnih', pojasnila je ulagačica Rachel ten Brink.
Beauty brendovi slavnih oslanjaju se na želju ljudi da budu dio života svojih idola, omogućujući im uvid u njihove rituale te pružajući im priliku da ih usvoje u svojoj svakodnevici.
Upravo to stoji iza uspjeha Rihannine linije Fenty Beauty dok Priyanka Chopra ima Anomaly, Lady Gaga Haus Labs, Ariana Grande REM Beauty, Drew Barrymore Flower Beauty, Selena Gomez Rare Beauty itd., što je samo dio mnoštva linija za njegu kože slavnih osoba.
'Kad su se pojavili filmovi i kad smo mogli vidjeti glumice na ekranu, osvjetljenje nije bilo tako dobro, niti kvaliteta kamere, i to je dovelo do ove vrste zamućenog, eteričnog izgleda. Odjednom su ljudi govorili: 'Ovako izgleda netko poznat i vrijedan. I ja želim tako izgledati.' Tako pokušavamo prilagoditi svoje lice u stvarnom životu onom virtualnom. Na evoluciju standarda ljepote uvelike je utjecao medij kroz koji percipiramo slavne osobe. Sada, kada i sami prodaju proizvode, to dolazi s obećanjem koje ne mogu održati, ali se ipak prodaje', rekla je kritičarka kulture Jessica DeFino za NPR.
Obećanje savršene ljepote
Upravo u tome leži jedan od ključnih uzroka propasti industrije beauty proizvoda slavnih - njihovi proizvodi kvalitetom i rezultatima prerijetko opravdavaju cijenu. U čitavu nišu izgubljeno je povjerenje, koliko god nas zvijezde pokušale uvjeriti da svoju ljepotu duguju upravo plasiranoj kremici.
Tri najunosnija beauty brenda
1. Fenty Beauty
Rihannin beauty brend i dalje drži sam vrh s godišnjim prihodom od skoro 600 milijuna dolara. U posljednje dvije godine ova je tvrtka sve više jačala, uključujući činjenicu da je asortiman sada dostupan za kupnju u osam afričkih zemalja, a Rihanna ju je predstavila i na Super Bowlu.
2. Kylie Cosmetics
Još uvijek na drugom mjestu nalazi se brend Kylie Jenner, a ona iskušava novi model pomalo neočekivanih suradnji, kao što je ograničena kolekcija Batman x Kylie, izdana prošle godine. Ipak, nakon velikog početnog buma bilježi pad.
3. Rare Beauty
Beauty brend Selene Gomez ambiciozno prodaje unutarnju ljepotu te promovira važnost mentalnog zdravlja izjavom o misiji da 'ruši nerealne standarde savršenstva'. Osim što se njezina šminka ističe visokom kvalitetom, tome pomaže i činjenica da je najpraćenija žena na Instagramu.
Sve je krenulo pogrešnim stavljanjem naglaska na odanost brendu (zvijezdi), umjesto na kvalitetu i učinkovitost samih proizvoda.
'Ideja da posjedujete nešto od svog idola zasjenjuje objektivnu procjenu proizvoda. Uz to, očekujemo da ćemo na taj način dostići ideal vrlo glatke, izuzetno sjajne i blještave kože, savršene površine poput stakla. Gotovo je to manipulativno u nekom smislu', tvrdi DeFino.
Nezaustavljiv pad povjerenja, prodaje i popularnosti
Dobar primjer propasti celebrity beauty brenda jest Kylie Cosmetics, u kojem je 51 posto udjela Kylie Jenner prodala Cotyju 2020. godine za 600 milijuna dolara, a danas bilježi ogroman pad.
Stvorila se velika pomama za njezinim ruževima za usne, do te razine da je njezina web trgovina stalno padala zbog previše posjeta, a ispred dućana su se prvog dana prodaje napravili dojmljivi redovi uzbuđenih fanova. Vidan pad popularnosti i prodaje proizvoda brenda u svega tri godine jasno upućuje na to da linija nije opravdala cijenu i status.
No početni uspjeh brenda zbio se u isto vrijeme u kojem se dogodio bum Rihanninog (još uvijek iznimno profitabilnog) Fenty Beautyja, a to je pokrenulo pravu lavinu želja slavnih da izbace svoje linije proizvoda.
U popularne brendove razvio se Rare Beauty Selene Gomez, REM Beauty Ariane Grande te Rhode s potpisom Hailey Bieber (bilježi sve veći rast), no poslovi mnogih zvijezdi iz istog vala, poput Ellen DeGeneres, Travisa Barkera i Vanesse Hudgens, neslavno su završili. Još uvijek je teško reći što će postići ambiciozno zamišljen Le Domaine Brada Pitta, a on je u pomalo očajničkom potezu izdao 'osnovnu' liniju proizvoda po nižim cijenama.
Influencerica Yara ima dobitni recept
Naspram holivudskih zvijezda ističe se primjer influencerice Yare, a ona je svoj brend Naturium vrlo uspješno plasirala na tržište uz spoj dobrog vodstva kompanije, vlastite ekspertize u skincare rutini te izbjegavanja promoviranja savršene ljepote.
Čini se da je upravo u tome presudna razlika - spremnost na angažman kvalitetnog i stručnog tima ljudi (umjesto forsiranja vlastitih ideja) te prodavanje autentičnih umjesto savršenih rezultata. Sve to omogućilo joj je prodaju udjela Elf Cosmeticsu za 350 milijuna dolara!
'S druge strane, tu je uvijek i stara škola prodaje parfema, pri čemu angažman slavnih počinje i završava njihovim reklamnim kampanjama. Ponekad nema ništa loše u tome da jednostavno budete poznato lice', zaključuje DeFino.