NOVA POLITIKA

Zalando blokira korisnike: Provjerite jeste li i vi među njima

09.04.2025 u 21:58

Bionic
Reading

Zalando se odlučio na strože mjere te blokira korisnike. Uslijed nove politike poslovanja tisuće računa suspendirano je zbog pretjeranih povrata

Poznata online trgovina Zalando nedavno je uvela strože mjere protiv korisnika koji zloupotrebljavaju njihovu politiku besplatnih povrata. Prema najnovijim informacijama, tvrtka je počela blokirati korisničke račune onih kupaca koji su u posljednjih 12 mjeseci napravili iznimno velik broj narudžbi i vratili većinu kupljenih artikala.

Glasnogovornica Zalanda izjavila je za Wirtschafts Woche da se radi o 'maloj skupini kupaca – otprilike 0,02 posto ukupnog broja korisnika, koji iznosi više od 50 milijuna – koji izuzetno zloupotrebljavaju pravila tvrtke te pokazuju neuobičajeno visok broj povrata'.

Blokirani korisnici

Korisnici čiji su računi blokirani neće moći naručivati nove proizvode tijekom razdoblja od 12 mjeseci. Međutim, i dalje će imati pristup svojim računima te će moći pregledavati sve prijašnje narudžbe i povrate. Prema dostupnim podacima, od ukupno 50 milijuna korisnika, ova mjera pogodila je oko 10.000 korisničkih računa, piše Fenix magazin.

Ove jakne postale su modnim klasikom Izvor: Promo fotografije / Autor: Neven Bučević

Nova pravila, koja su na snazi od ožujka ove godine, već su primijenjena i na austrijske korisnike, što je izazvalo nezadovoljstvo među potrošačima. Stručnjaci napominju da je blokiranje računa, kao odluka trgovca, zakonski prihvatljivo, ali se smatra nezakonitim ako trgovci pokušavaju zaobići pravo potrošača na povrat proizvoda.

Napori za smanjenje povrata

Zalando već neko vrijeme ulaže napore kako bi smanjio broj povrata. Tvrtka kontinuirano radi na poboljšanju prikaza proizvoda i koristi napredne tehnologije poput računalnog vida (Computer Vision) kako bi korisnicima pomogla odabrati pravu veličinu.

Istraživačka skupina sa Sveučilišta Otto-Friedrich u Bambergu još je 2021. godine pokazala da njemački internetski trgovci svojim kupcima nude vrlo liberalne uvjete povrata, što značajno povećava broj vraćenih proizvoda.

Zanimljivo je da i drugi veliki internetski trgovci poduzimaju slične korake. Amazon je također promijenio svoju politiku i više ne nudi besplatne povrate, što je izazvalo brojne kritike među korisnicima. Korisnicima koji su suočeni s blokiranim računima zbog čestih povrata savjetuje se da kontaktiraju Zalando i objasne razloge za takve povrate.