Jedna od najvećih međunarodnih modnih kompanija suočava se s bijesom javnosti širom svijeta i pozivima na bojkot zbog svoje nove reklamne kampanje koja je kritizirana zbog korištenja fotografija koje podsjećaju na slike iz rata između Izraela i Gaze
Nova kampanja Zare snimljena je na setu koji podsjeća na ratom pogođeno područje puno napuknutog kamenja, a detalj koji je mnoge šokirao je bijela lutka zamotana u bijelu tkaninu, sličnu onoj koja se koristi za prekrivanje mrtvih tijela u Gazi, a manekenka Kristen McMenamy drži je na ramenu.
Neki korisnici društvenih medija na X-u, nekadašnjem Twitteru, pozvali su na bojkot modne trgovine.
Kako navode iz Zare, kampanja za reklamiranje linije Atelier 'zamišljena je u srpnju, a fotografirana u rujnu' (Hamas je 7. listopada započeo napad na Izrael).
Iz Zare kažu da kampanja predstavlja 'niz nedovršenih skulptura u ateljeu kipara s ciljem prikazivanja ručno izrađene odjeće u umjetničkom kontekstu'. U izjavi objavljenoj nekoliko dana nakon što je kontroverza izbila, poručili su: 'Nažalost, neki kupci su se osjećali uvrijeđenima fotografijama koje su sada uklonjene. Vidjeli su u njima nešto daleko od onoga što je zamišljeno kada su stvorene.' Izrazili su žaljenje zbog nesporazuma. 'Ponovno potvrđujemo svoje duboko poštovanje prema svima', naglasili su.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'
U studenom se M&S ispričao nakon što je optužen za objavu fotografije na Instagramu na kojoj su zapaljene božićne kape u bojama palestinske zastave. Slika, preuzeta iz božićne reklame snimljene u kolovozu, prikazuje crvene, zelene i srebrne papirnate šešire koji gore u kaminu. M&S je rekao da je njihova namjera bila 'razigrano pokazati da neki ljudi ne uživaju nositi papirnate božićne šešire'. No nakon kritika korisnika društvenih medija uklonili su objavu i ispričali se 'za bilo kakvu nenamjernu uvredu'.
Agencija za standarde oglašavanja (ASA) rekla je da je primila 116 pritužbi na reklamu M&S-a. Zarina kampanja dovela je do 110 pritužbi ASA-i. Glasnogovornik agencije za nadzor oglašavanja rekao je: 'Podnositelji pritužbe tvrde da se fotografije odnose na trenutačni sukob Izraela i Hamasa te da su uvredljive.' Prije reakcije, iz Zare su rekli da je kampanja 'The Jacket' 'vježba koncentriranog dizajna koja je zamišljena da pokaže najbolje aspekte Zarinih kreativnih i proizvodnih sposobnosti, a da Zara Atelier nudi jedan odjevni predmet na šest načina - i s neograničenim mogućnostima.'