Nema te zaljubljenice u modu koja ne sanja o Chanelovoj torbici, jednako kao i o Burberryjevom baloneru ili Louboutinovim štiklama. Razlog je jednostavan – riječ je o bezvremenskim modnim komadima, ali i o statusnim simbolima
Vlasnice kultnih Chanelovih torbica reći će vam da je riječ ne samo o modnom klasiku, već i o investiciji. Iako to na prvu možda zvuči suludo, sudeći po stalnom rastu cijene Chanelovih torbica, možda dame koje se supruzima pravdaju govoreći da je više od deset tisuća kuna uloženih u torbicu jako dobra investicija zapravo imaju pravo.
Tom se tematikom pozabavio Racked proučivši kako se kretala cijena popularne torbice u zadnjih nekoliko godina, a pokazalo se da se povećavala 15 posto godišnje. Cijena slavne prošivene Chanelove torbe 2.55 - crne boje, od janjeće kože i srednje veličine - ove godine je, u odnosu na prošlu, skočila za 500 dolara pa se njezina cijena u odnosu na 2008. gotovo udvostručila.
Zašto je cijena Chanelovih torbica u zadnjih desetak godina toliko skočila? Jedan od razloga za to svakako je inflacija jer danas sve košta više nego prije deset godina, uključujući sirovine i cijenu rada. No kad se uzme u obzir to da je cijena slavne torbice 2005. iznosila 1.650 dolara, a danas oko 4.900 dolara, čini se da su za ovakav rast cijene osim inflacije krivi i neki drugi faktori.
Chanel, očekivano, nije želio ništa reći o svojoj taktici određivanja cijena, a sve što su na ovu temu izjavili bilo je da, poput svih luksuznih brendova, i oni redovito prilagođavaju cijene u skladu s promjenama modela, dizajna, troškova proizvodnje, cijene sirovina i tečajnih razlika.
No profesorica Thomai Serdari sa Sveučilišta u New Yorku, koja se bavi proučavanjem luksuznih dobara, nudi objašnjenje. Ona tvrdi da je u zadnjih nekoliko godina Chanel dodao nekoliko novih proizvoda koji se nalaze u cjenovnom razredu od 600 do 1.000 dolara. Ti su proizvodi, naravno, i dalje skupi, ali su ipak puno pristupačniji od torbice koja košta 5.000 dolara. 'Kako bi održali ekskluzivnost, ali i dalje povećavali profit, oni moraju povećati cijenu torbica', objašnjava Serdari. Chanel se očito ne mora brinuti da će mu pasti prodaja torbica zbog povećanja cijena jer je prodaja luksuzne robe cvala i u vrijeme najveće ekonomske krize, najviše zahvaljujući zemljama koje doživljavaju nagli razvoj, poput Kine, Indije i Brazila.
No Serdari upozorava da kupovinu Chanelove torbice ipak ne treba smatrati investicijom. Ako je to jedina torba koju ćete nositi barem sljedećih deset godina i suzdržat ćete se od kupnje gomile nepotrebnih stvari u međuvremenu, onda je možda u redu kupiti je. Torba je poput automobila, s godinama joj pada vrijednost, pogotovo ako je stalno u upotrebi. No onaj tko već ima novca na bacanje i može si je priuštiti možda je bolje da je kupi ove nego iduće godine. Cijena bi joj, ako je suditi prema dosadašnjoj praksi, za godinu dana ipak mogla biti znatno veća.