Dani hrvatskog filma (DHF) održat će se od 6. do 11. travnja u zagrebačkome Studentskom centru, a ulaz na sve projekcije i popratne događaje je besplatan, najavljeno je danas na konferenciji za novinare
Za 19. dane hrvatskog filma stigao je 371 film, što je, kako je rečeno, rekordan broj prijavljenih filmova u svim kategorijama.
U konkurenciji za nagrade ocjenjivačkog suda 19. dana hrvatskog filma - 'Oktavijan', 'Jelena Rajković' te 'Zlatna uljanica' u kategoriji igranih filmova natječe se 36 filmova, dokumentarnih 31, animiranih 27 i eksperimentalnih 13 filmova. Na listi namjenskih filmova našla su se 42 filma, a u kategoriji glazbenih spotova 24 uratka.
Dodijelit će se i nagrada 'Salona odbijenih' za najbolji prijavljeni film koji nije uvršten u konkurenciju.
Ovogodišnji DHF osvanut će u novom ruhu, kreativno zreliji, otvoreniji, osmišljen kao jedinstvena platforma za okupljanje i druženje filmskih djelatnika, filmofila i ljubitelja dobre zabave, rekao je koordinator programa Davor Šimanović.
Selektor programa igranog filma Ivan Salaj rekao je kako su se pojavili iznimni mladi glumci koji igraju u više filmova. Teme filmova okrenute su uglavnom intimi i odnosima, a manji broj analizi društva i sredine.
Selektor dokumentarne kategorije Jakov Kosanović istaknuo je kako ovogodišnje teme zatvaraju šaren i širok dijapazon, od priča o odrastanju do priča o preživljavanju, od pretresanja kulta ličnosti do osobnosti u prvom licu.
Selektor u animiranoj kategoriji Hrvoje Turković objasnio je da se u izboru filmova za natjecateljski program vodio opuštenijim vrijednosnim kriterijem kako bi se vidio "većinski uzorak prisutne raznolikosti i vrijednosnog raspona". Filmovi prijavljeni za selekciju variraju tematski, likovno-stilski te animacijski, dodao je Turković.
O selekciji eksperimentalnih filmova selektorica Ana Hušman je rekla kako je odabrala trinaest filmova u dva programa od kojih svaki traje oko 80 minuta, a radovi se prikazuju kao kinoprojekcija.
Selektor Arsen Oremović, govoreći o selekciji namjenskih i glazbenih uradaka, istaknuo je kako se svake godine pojavi nekoliko iznimnih reklama koje kroz humor, ironiju, parodiju ili neki drugi oblik "stvaraju odličan sadržaj, ali ga i skladno povezuju s porukom koju proizvođač želi odaslati o svojem proizvodu".
Organizatori 19. dana hrvatskog filma najavljuju i bogat popratni program.