'Pijev život' vizualno je iznimno raskošna avanturistička drama s osobito efektnim akcijskim scenama, ali i ponešto prenaglašenim didaktičkim tonom, no u cjelini riječ je o još jednom filmu za pamćenje
Jedan od najboljih filmskih redatelja današnjice, Tajvanac Ang Lee, karijeru vješto vodi na relaciji Kina - Hollywood i u obje sredine niže iznimno uspješne projekte, od 'Ledene oluje' i 'Tigra i zmaja' do 'Planine Brokeback' i 'Požuda, oprez'. Iako njegov prethodni holivudski naslov 'Svi na Woodstock' nije bio među autorovim boljim ostvarenjima, svojim novim američkim filmom, refleksivnom avanturističkom dramom 'Pijev život', ponovo se vratio u formu.
Ekranizacija je to hvaljenog romana 'Pijev život' za koji je kanadski književnik Yann Martel osvojio prestižnu nagradu Booker. Radnja se vrti oko Indijca Piscinea, odnosno Pija, koji odrasta u obitelji vlasnika zoološkog vrta, okružen utjecajima triju religija - hinduističke, muslimanske i katoličke. Danas odrasli Pi prisjeća se svog djetinjstva i nevjerojatnog spleta tragičnih okolnosti koje su dovele do toga da je danima ostao na čamcu za spašavanje nasred oceana, sam s bengalskim tigrom.
Martelov roman opisivan je kao 'nefilmična' religijska alegorija, međutim Lee se potrudio da film bude većinom izvanredno uzbudljiv i (uglavnom) lišen indoktrinacije – dapače, iako na ekranu, većinu vremena, gledamo samo dva lika, od kojih je jedan bengalski tigar, riječ je o pravom spektaklu. Priča se, pritom, temelji na dubokoj analizi najrazličitijih odnosa - života i smrti, čovjeka i prirode, odnosa unutar obitelj, odnosa animalne i humane prirode čovjeka, stvarnosti i imaginacije...
Koristeći 3D tehnologiju - koja se za ovakav tip filma mogla činiti pomalo netipičnim, pa čak i suvišnim izborom - Ang Lee je uspio kreirati vizualno iznimno raskošno djelo, s osobito efektnim akcijskim scenama, među kojima se ističu dramatični prizori brodoloma.
Tretirajući poprilično teške teme i dramatične životne trenutke sa zadivljujoćom lakoćom i dozom humora, te uz spektakularne specijalne efekte, odličnog mladog glumca Suraja Sharmu i sjajno animirane životinjske likove, Lee je kreirao još jedan film za pamćenje. Jedini ozbiljniji prigovor mogao bi biti upućen na trenutke suviše didaktičkom tonu cjeline te završnom 'obratu' koji, barem u filmu, višeznačnu radnju pomalo banalizira, svodeći je na jednoznačnu priču o ljudskoj bešćutnosti. No u svakom slučaju 'Pijev život' prava je bajka za odrasle u kojoj je lako uživati.