Nakon šest godina pauze, eto nam opet kralja crunka, koji je ovoga puta svoj žanr zamiješao s rock and rollom
Ili barem tako kaže naslov njegova novog albuma, prvog od 'Crunk Juice' iz 2004. i u osnovi njegova prvog solo uratka, bez pomoći dodatne galame The East Side Boyza Lil Jon, revolucionarni producent koji je rap scenom vladao prvom polovinom novog milenija, i to s izmišljotinom retro-sirovine crunk, crazy+drunk kulture i zvuka koji je koncept klupskog hedonizma i dekadencije odveo na novu razinu, kombinirajući žestinu starog undergrounda s elektroničkim riffovima posuđenim iz trance i house soundtracka striptiz klubova Atlante, pet godina je radio na ovoj ploči.
Negdje u hodu, kroz te silne godine, crunk je ispao iz mode, kao i svaki audio trend na svijetu pa se Jon povukao na rezervne položaje i smislio novo oružje za povratak – crunk rock! Ali nakon preslušavanja istoimenog albuma, morate se pitati: tko tu koga? Kakav vražji rock? 'Crunk Rock' je u osnovi posve klasični, iako neizbježno 'apdejtani' crunk album, u kojem gotovo da nema ni 'r' od rocka pa ako očekujete bizarni amalgam gitara i crunka, nećete ga naći. Istina, na 'Fall Out' se malo čuje u pozadini, onako lilvejnovski liz gitare, kao i u slučaju 'Killas' (feat. Game, Elephant Man Ice Cube & punk band Whole Wheat Bread), ali sve to se samo nastavlja na izuzetan, čisti krankerski, glasni, masni i razvaljujući uvod s 'Throw It Up Part 2', na kojem se Jonu pridružuje i drugi najbolji urlik hip hopa, dobri stari Pastor Troy, kao i svježa krv Waka Flocka Flame, plus neizbježno genijalni Drumma Boy na produkciji. Masni podsjetnik na zlatno doba Jonove karijere!
Ima tu još dobrog starog crunka za sve one koji su se pola desetljeća pitali zašto je crunk morao nestati, posebno udarne klupske agresive kakve su 'Get In Get Out', 'Pop Dat Pussy' (feat. Blazed) ili 'Ride Da D' (feat. Ying Yang Twins), a iako se u drugoj polovini malo mijenja tip adrenalina, ni stvari kao što su seksepilni R&B 'Moist' (feat. Oobie) ili neočekivani zaokret u house, electro i reggaeton partijanje s nizom 'Every Freakin Night', 'What A Night', 'Shots', 'Work It Out' i 'Machuka' u osnovi ne ruše kvalitetu, nimalo, dapače, pridonose šarenilu ljetnog tuluma. Doduše, moglo se bez gostovanja 30H!3 u 'Hey', poznatih predstavnika žanra koji se voli nazivati crunk punk, a koji inače nema veze ni s crunkom ni punkom; 'G Walk' sa Soulja Boyom je pomalo iritantna, a ni 'Ms Chocolate' s R Kellyjem i Mariom, iako očiti izbor za prvi singl, nije ni do koljena manje MTV-jevskom ostatku.
Ali u konačnici, 'Crunk Rock' je tek još jedan dobar kvazicrunk album za nostalgičare kojima je AutoTune kuruza pokvarila provod te nove klince koji vole kompot rap galame i rasplesane šminkerske elektronike, od striptiz rupčaga američkog juga do užarenog asfalta Zagreba.
Ocjena: 7.5 / 10
Izdavač: BME / Universal Republic