Ogorčeni američki kolumnist krivi 'Sumrak' te serijale 'Okus krvi' i 'Vampirske dnevnike' za srozavanje straha od lika vampira u horor žanru: 'Kad padne noć, umjesto da se bojim krvoločnih kreatura koje vrebaju iz sjena gladne ljudske krvi, zapravo se bojim jedino da će se neki vampir upucavati mojoj ženi ili probati ukrasti moj lak za kosu'
Ni vampiri nisu kao nekad! Rijetko bi ih se danas tko uplašio jer su za uloge u hit projektima poput 'Vampirskih dnevnika', sage 'Sumrak' i 'Okusa krvi' angažirani redom oku vrlo ugodni glumci.
Nedavno je Hollywood Life proveo anketu među čitateljicama o tome tko je najseksipilniji vampir u 2012, a konkurencija je bila zbilja žestoka.
Očekivano, Robert Pattinson je pomeo ostale konkurente za ovu laskavu titulu među kojima su bili i Ian Somerhalder iz 'Vampirskih dnevnika', Stephen Moyer ('Okus krvi'), Paul Wesley iz 'Vampirskih dnevnika', Kellan Lutz (saga 'Sumrak'), Alexander Skarsgård ('Okus krvi'), Joseph Morgan ('Vampirski dnevnici'), Jackson Rathbone (saga 'Sumrak'), Daniel Gillies ('Vampirski dnevnici') i Matthew Davis, također iz 'Vampirskih dnevnika'.
Paul Shirey, kolumist na filmskoj stranici JoBlo, izrazio je svoje ogorčenje novom generacijom vampira. Na to ga je potaklo nedavno gledanje filma 'Underworld: Awakening' u kojem osim što nije našao niti jedan zanimljiv lik, nije bio niti sekunde uplašen 'novim i poboljšanim' vampirima. On je zavapio za strašnim vampirima.
Svoje razočaranje objašnjava odrastanjem na kvalitetnim filmovima o vampirima. Od filmova 'Izgubljeni dječaci', 'Blizu tame', preko 'Neka uđe onaj pravi' i 'Intervjua s vampirom', do adaptacija Stokerovog 'Dracule' i prvog 'Bladea', postoji puno solidnih ostvarenja u tom žanru. Ali danas se vampiri povlače kao prebijeni i uklonjenih očnjaka zahvaljujući filmovima 'Underworld', sagi 'Sumrak', te brojnim B-produkcijama koje srozavaju žanr i pretvaraju nemrtva čudovišta u stereotipnu pošalicu.
'Kao dijete, sjećam se da sam se bojao vampira, gledajući ih u svoj njihovoj monstruoznoj krvoločnosti i slavi kao u filmovima 'Izgubljeni dječaci', 'Fright Night', pa čak i u 'Vamp' u kojem glavnu ulogu ima Grace Jones. Krvopije iz tih ostvarenja portretirane su kao opaki ubojice, sjene noći koje su sijale teror i strah. Sada, uz serijale poput 'Okusa krvi' 'Vampirskih dnevnika', filmova poput 'Sumraka' i 'Underworlda', strah od vampirskih kreatura zamijenjen je ispraznim ljubavnim pričama, akcijskim klišejima i metaforama za seksualno sazrijevanje. Jedino što želim je ponovno se bojati vampira, umjesto da suosjećam s njima zbog njihovih ljudskih vrlina i mana. Podrazumijeva se da ne očekujem isti doživljaj gledanja kao kad sam bio dijete, ali još uvijek sam biće koje strepi od nepoznatog i boji se zaviriti u mračne predjele. Upravo u tome leži problem kod suvremenih, trendi vampira: predobro ih poznajemo. Nema misterija, sve je jasno i gledateljima prelako servirano. Ne postoji element straha, jer smo postali previše povezani s njima i to nam onemogućuje doživljavanje horora u njihovom kontekstu', zaključuje Paul Shirey
Freddy ('Strah u ulici Brijestova') ili Jason 'Petak 13'), vremešne su horor ikone koje još uvijek plaše nove gledatelje, zbog jednostavnog zadržavanja statusa nasilnih, bešćutnih strojeva za ubijanje. Oni se ne zaljubljuju i nisu u moralnim konfliktima. Oni samo ubijaju, metodično, kao što lovac traži i ubija svoj plijen. I uživaju u tome. I vampiri bi trebali ponovno integrirati taj zli i ubitačni dio. Tendencija da piju umjetnu krv samo je glupa ideja koja nas tjera da zaboravimo da su vampiri dok ne pokažu malo svjetlucanja na suncu ili ubiju neku šumsku životinjicu, kako bi nas povremeno podsjetili na tu svoju 'opakost'.
'Razumijem da su vampiri kompleksna stvorenja i ne želim gledati isključivo bjesomučne krvožedne zvijeri koje nasumično ubijaju ljude, samo tražim malu injekciju karaktera i akcije koja bi me natjerala da se ponovno uplašim nemrtvih krvopija, umjesto da sam konstatno iziritiran njihovim postojanjem. Moderni vampir u popularnoj kulturi ironično je postao mainstremer, kao što je prikazano u 'Okusu krvi'. Posvuda su i udomaćili su se u srednjostrujaškim zajednicama. Više ne vrebaju u sjenkama, žive u susjedstvu i osjećajni su poput tankoćutnih tinejdžera, pa zahtijevaju samo malo razumijevanja jer su tako neshvaćeni.
Problem ne leži u tome da su vampiri postali protagonisti, već u tome da su svi postali 'pozitivci'. 'Sumrak', 'Okus krvi', 'Vampirski dnevnici' i 'Underworld' efektno su uništili čudovišta u vampirima i umjesto toga im dodijelili ulogu junaka. To povremeno čak i funkcionira ('Blade', 'Daybreakers'), ali pretvaranje toga u pravilo svodi vampire na šalu', smatra on.
'Rješenje je jednostavno: učiniti ih strašnima. Zbog toga ne mora patiti kvaliteta sadržaja i oni ne moraju biti uskraćeni za poneke ljudske karakteristike, ali zanemarivanje osnovne istine o tome da oni u horor smislu trebaju biti zastrašujuća bića noći koja se hrane ljudskom krvi, opet treba staviti u prvi plan, a ne u pozadinu priče. Dajte im da budu zli i monstruozni, a ne emotivni slabići ili hodajući, nikad mrtvi akcijski klišeji. Ovako, jedino čega se bojim kad padne noć je da će se neki vampir upucavati mojoj ženi ili probati ukrasti moj gel za kosu', piše P. Shirey.