SNOW PATROL

Fallen Empires

24.02.2012 u 13:04

Bionic
Reading

Više nego solidan šesti album sjevernoirsko-škotskih mainstream alternativaca koje smo preklani kao predgrupu U2 gledali u Zagrebu...

Momci iz Sjeverne Irske koji su osnovali bend na sveučilištu u Dundeeju 1994, a danas su bazirani u Glagowu, imali su prilično trnovit put. Nakon godina tavorenja na krajnjem rubu scene i dva potpuno nezapažena albuma, 2003. su objavili svoju samoironično nazvanu zadnju šansu 'Final Straw', koja je na krilima sjajnih singlova, himničnog 'Run' i zaraznog 'Chocolate', postigla iznenađujući uspjeh, ne odmah doduše, nego nakon skoro godinu dana. No tajming je ipak bio savršen – tada su radijem i top listama dominirali srodni bendovi – Coldplay, Keane i Starsailor, a Snow Patrol je svojim sljedećim albumom, globalnim megaselerom 'Eyes Open' (pet milijuna prodanih primjeraka!) iz 2006. izbio na samo čelo kolone, tik iza Coldplaya. Pomogao je tome i golem američki uspjeh još jedne himne Snow Patrola, 'Chasing Cars', naknadno izmužene u bezbroj TV serija (a najpoznatije u finalu druge sezone 'Uvoda u anatomiju'). Na sljedećem albumu, 'A Hundred Million Suns' (2008), malo su previše zagrizli u epski simfo-rock i astronomiju, pa iako su svom katalogu prinijeli još poneku jaku stvar (primjerice, sjajni singl 'Crack The Shutters'), album je ipak flopnuo.

Nastupilo je, dakle, vrijeme za radikalnu promjenu kursa, što je nagoviješteno izrazito plesno orijentiranim zvukom singla 'Just Say Yes' (s preklanjske dvostruke retrospektive 'Up To Now'), a kad su konačno objavljeni detalji novog albuma i njegov najavni singl, strahovito zarazni, ritmični 'Called Out In The Dark', postalo je jasno da imamo posla s novim, potpuno osvježenim Snow Patrolom. I zaista, uvodna galopirajuća 'I'll Never Let Go' miješa stari, himnični sporogoreći intenzivni Snow Patrol s novim, pulsirajućim i puno više elektroničarskim nego prije. No nije ipak čitav album radikalna promjena smjera, jer se vrlo brzo vrate na dobro poznat modus operandi, kao u grandioznom 'zborskom' drugom singlu 'This Isn't Everything You Are', koji bi da je 'veći' pukao po šavu. Sljedeći dojam koji stiže s nekoliko pomalo neočekivanih stvari (kao što je sjajni dvominutni orkestralni polu a capella poluinstrumental 'Berlin') je onaj potpune žanrovske slobode i eklektičnosti. No sve to, naravno, na uobičajeno proganjajuće melodije i angažiranu izvedbu frontmena Garyja Lightbodyja. Još jedan moment koji poznavaoci Patrola znaju odavno – kolikogod neka pjesma započinjala tiho i nezamjetno, nikad nije isključeno da će se razviti u nešto grandiozno (kao npr. 'New York', 'Weight Of Love' ili navedeni drugi singl), kao i to da će ostati 'tiha' do kraja, ali da će to biti podjednako efektno ('Those Distant Bells'). U šestominutnoj 'President', zakopanoj nehajno pred sam kraj albuma, možda i najuspješnije miješaju svoju novootkrivenu 'plesnost' sa starom melodioznošću.

Na kraju, 'Fallen Empires' ispada jedan od dva najbolja albumaSnow Patrola (uz 'Eyes Open'), na kojem su ispravljene sve greške zanimljivog, ali ipak mrvicu preambicioznog prethodnika, i koji nimalo ne zaostaje za onim što su nedavno ponudili Coldplay...

OCJENA: 9 / 10

Izdavač: FICTION / UNIVERSAL MUSIC