Uoči velikog koncerta Toma Jonesa 14. kolovoza u pulskoj Areni donosimo vam intervju s legendarnim Velšaninom povodom njegovog novog albuma 'Spirit in the Room', objavljenog u svibnju ove godine
Na novom albumu 'Spirit in the Room' surađujete s producentom Ethanom Johnsom. Što je novoga donio na albumu?
Ethan Jones mi je otvorio nova vrata, jer kad smo krenuli snimati album, uopće nismo imali ideju kojim putem krenuti. Znao sam otprije kakav je Ethan producent – nije u potpunosti akustičan, ali je stvaran, realističan, sve snima uživo u studiju, što mi se izuzetno sviđa. Nakon što sam ga upoznao, još sam više htio raditi s njim.
Vašem glasu je na ovom albumu dano više prostora nego na nekim prijašnjim. Koliko je to bilo ciljano?
Prethodni album smo snimali s ritam sekcijom, no ovdje smo išli prema ekonomizaciji zvuka. Neke sam pjesme čak otpjevao samo s Ethanom Johnsom, u potpunosti bez udaraljki. Kad bismo ih ipak dodali, snimali smo ih isključivo uživo. Upravo mi se taj osjećaj za emociju i živost izvedbe sviđa u radu s Ethanom.
Glas vam na ovom albumu zvuči bolje i dublje nego prije.
U mnogim pjesmama koristim svoje dublje tonove koji su se s godinama dodatno produbili. Počeo sam pjevati kao tenor, a danas sam bariton. Ti dublji tonovi su obogatili moj glas, što koristim u izvedbi. Također, iako mi godine idu, glas mi ostaje snažan. Dapače, nije nimalo izgubio na snazi.
Kako ste odabrali naslov albuma 'Spirit in the Room'?
Kad smo snimali album 'Praise and Blame', u nekim trenucima se stvorila posebna kemija pa sam pitao dečke: 'Osjećate li i vi što i ja?' Postojao je neki poseban duh u sobi. Kad smo snimali sljedeći album, razmišljali smo o naslovu pa se Mark prisjetio mog pitanja te smo ga nazvali 'Spirit in the Room'.
Na koji način ste birali pjesme za album?
Moja ideja je bila da snimamo pjesme autora koje volim. Kako smo nailazili na zgodne pjesme, Ethan bi ih odmah odsvirao na gitari te smo birali po ključu koliko stvarno i živo zvuče.
Često ste isticali kako volite glazbu Odette Holmes. Kako ste se odlučili za njenu manje poznatu pjesmu 'Hit or Miss'?
To je jednostavna pjesma, ali dovoljno snažna da vas uzdrma. Pjesma koja kaže: budi svoj. Nije poznata, što je također dobra stvar. Bolje je ne prepjevavati jako poznate pjesme, jer su one u ljudima zapisane na taj prepoznatljivi način i teško ga je izmijeniti.
Riječi Cohenove pjesme 'Tower of Song' zvuče kao da ste ih vi napisali. Jeste li je zato izabrali?
Za album sam tražio pjesme koje se dotiču mene, koje na neki način izlaze iz mene. Cohenova pjesma počinje riječima: 'Prijatelji mi odlaze, a kosa sijedi', he-he-he. 'Žudim za mjestima na kojima sam se nekad igrao'… To zvuči poput mene, ali i izgleda poput mene ovakvog sijedog. Također, većina mojih prijatelja s kojima sam odrastao u Walesu je mrtva. Otišli su. Znači, puno je istine u toj pjesmi. Zato sam je izabrao da otvori cijelu priču.
Prepjevali ste i pjesmu Paula McCartneya, 'I Want to Come Home'. Kako ste došli do nje?
Prije puno godina, Paul McCartney mi je poslao pjesmu 'The Long and Winding Road'. Htio je da je objavim kao singl, ali je stigla u krivi trenutak te sam je propustio. Obećao sam si da ću njegovu sljedeću pjesmu koja mi se svidi svakako snimiti. Tako sam došao do 'I Want to Come Home'.
Tom Waits je odličan tekstopisac, ali vrlo nezahvalan za prepjeve. Zašto ste izabrali njega, odnosno njegovu pjesmu 'Bad as Me'?
Oduvijek ga jako volim. Drukčiji je, svoj. Kad sam čuo njegov album 'Bad as Me', rekao sam Ethanu da bih volio snimiti nešto s tog albuma. On je pitao: 'Zašto ne naslovnu pjesmu? I to da je snimimo još malo zločestije od originala.' Pjesma me podsjetila na stvar Jerryja Lee Lewisa 'Mean Woman Blues' u kojoj kaže – 'ona je gotovo zla poput mene'. Mislim da smo uspjeli snimiti zločestu pjesmu, čak možda zločestiju no što je Tom Waits namjeravao.
Super je što prepjevavate sve više modernih pjesama. Što vas je privuklo pjesmi 'Charlie Darwin', benda The Low Anthem?
Kad mi je Ethan odsvirao tu pjesmu, ostao sam zatečen, 'čovječe, pjesma je prekrasna'! Ne samo da donosi poruku, već je i zaista divna! Kako bismo to podcrtali, dodali smo joj engleski crkveni zbor, čime smo je pretvorili crkvenijom no što jest.
A pjesma 'The Soul of a Man'?
'The Soul of a Man' je fenomenalna pjesma. Govori o putovanju u daleke zemlje u potrazi za čovjekovom dušom. Iako je obrazovanje jako važno, nemojte suditi čovjeka samo po znanju, jer ključna je ipak njegova duša. Što je duša čovjeka? Nažalost, nitko ne zna odgovor.
Još uvijek volite pjevati uživo. Mogu li se nastupi uživo nazvati najboljim dijelom vašeg posla?
Svi putovi vode na pozornicu. Snimam albume kako bi ljudi čuli što radim, ali najbolji dio svega je upravo izvođenje pjesama. U studiju se koncentrirate na slaganje pjesma, zvuka i ostalog, ne razmišljajući o živoj izvedbi pjesama. Tek kad se popnete na scenu saznate koja pjesma živi s publikom.
Omot albuma je naglašeno taman. Kako je došlo do njega?
Za mjesto fotografiranja odabrali smo jako staro brodogradilište. Jedna od fotografija, koja je na kraju odabrana za naslovnicu, izgledala je izuzetno duhovno, i to je bilo to – 'Spirit in the Room' (duh u sobi)!
Legendarnog Toma Jonesa možete uživo poslušati 14. kolovoza u pulskoj Areni, gdje će otpjevati i dio pjesama s novog, ovdje predstavljenog albuma. Kako je bilo na prošlogodišnjem koncertu Toma Jonesa u zagrebačkoj Areni, pročitajte ovdje