Ove je godine na 32. International Blues Challengeu boje Hrvatske zastupao velikogorički glazbenik koji je i snimio nove materijale u legendarnom studiju Sun usput dobivši i nagradu Akademia Music Award
Tony Lee King, Velikogoričan pravog imena Antonio Čulina jedan je od najpoznatijih hrvatskih blues glazbenika koji je ove godine predstavljao Hrvatsku na najvećem blues događaju u svijetu, na 32. International Blues Challengeu koji se održao od 26. do 30. siječnja u središtu Memphisa, u kultnoj ulici Beale. U Memphisu su Hrvatsku na tom natjecanju do sada predstavljali Tomislav Goluban i Sunnysiders.
Na festivalu u Memphisu nastupilo je preko 1.000 glazbenika i 255 bendova. Tony je nastupao u kategoriji solo/duo s još oko 50-70 izvođača. Osim samog natjecanja, jedan od glavnih sponzora FedEx (koji ima sjedište upravo u Memphisu, na samom kraju ulice Beale), odabrao ga je da održi svoj showcase od sat vremena u Twelve Bar Supper Clubu u Memphisu što je bila sjajna prilika da se predstavi američkoj publici.
'Prošle godine bio sam pobjednik u kategoriji solo/duo na hrvatskom izlučnom natjecanju te sam dobio priliku zastupati Hrvatsku. U Memphisu sam svirao jedan cover i isključivo svoje pjesme koje su više soul, pop pa čak i rock s vrlo jakim predznakom bluesa. U finale nisam prošao jer se traži ortodoksni blues s Mississippija, ali moj cilj i cilj moga menadžmenta bio je taj da se ondje predstavimo i dogovorimo moguće poslovne suradnje', objašnjava Tony Lee King. Pun je dojmova iz Memphisa, pa nastavlja:
'Moram napomenuti da je u Memphisu ipak rokenrol stariji brat, a blues mlađa sestra koja u stopu prati starijeg bracu. Memphis živi od Elvisa, a blues dominira za vrijeme natjecanja IBC i u pojedinim klubovima. No inače se osim rocka može čuti i dobar soul, funk, ali isto tako i nešto džeza. Tonyju Leeju Kingu upravo je stiglo i priznanje Akademia Music Award za novi mu singl 'Shine on me' koji uskoro izlazi za diskografsku kuću Spona. Montira se i spot snimljen u Memphisu za tu pjesmu koju je producirao Igor Ivanović.
'Svake smo večeri bili u klubu BB King's i tu smo se sprijateljili s BB King All Star Bandom te smo s pjevačicom Angelom Adkinson dogovorili duet koji smo i otpjevali zajedno. Inače, prvu večer u Memphisu imali smo showcase u klubu Jerryja Leeja Lewisa i ondje sam se sprijateljio s Robom Haynesom s kojim sam osim zajedničkog nastupa dogovorio i nastavak suradnje', rekao je.
Tony Lee King uspio je snimiti i novi materijal u legendarnom studiju Sun. Evo što kaže o tomu:
'Memphis je postao vrlo skup grad, a snimanje u slavnome Sun Studiju uistinu je preskupo, tisuću dolara za pet sati, što je i minimalan termin. Studio je zauzet mjesecima unaprijed. Kad smo im ispričali da gradim karijeru sličnu Joeu Cockeru u Europi, menadžer Sun Studija, nakon što je čuo i novi singl, dopustio je da odmah snimamo promo materijal u legendarnom studiju', ispričao je.
Tony Lee King godine je proveo svirajući po ulicama (u Italiji, Engleskoj, Francuskoj...), objavio je četiri albuma, svirao je s poznatim glazbenicima i bio gotovo kućni izvođač u klubu Boška Petrovića. Naime, pri povratku u domovinu krajem 1998., Boško Petrović uzima ga pod svoje okrilje i postaje njegov mentor pa mu album 'All Alone' izlazi 2000. godine za Jazzette Records. Za Tonyja Lee Kinga legendarni kritičar Dražen Vrdoljak rekao je da je glasnogovornik hrvatskog bluesa. Proveo je više od 20 godina pokušavajući naći pravi glazbeni izričaj, a uz to je i stalno učio. Sve je to rezultiralo njegovim osobitim gitarističkim rukopisom. Iako svira poznate obrade, Tony teži svojoj osobnosti i autorskom izričaju. Zanimljivo je da je prvu studijsku snimku napravio sa Zabranjenim pušenjem izvevši skladbu 'Stanje šoka' u duetu s dr. Neletom Karajlićem, i to posve slučajno.
'Snimao sam te 1985. godine u noćnom terminu svoj prvi singl 'The King of Rock'n'Roll' kod Vladimira Smoleca na Zelengaju. Dr. Karajlić me je odmah spazio i predložio da mi, dva kralja (on Jagger, a ja Elvis) snimimo duet koji, uzgred, nismo niti probali. Ja sam snimio moje dionice na prvu', prisjetio se.