JEDNE, JEDINE

Kultni ženski likovi

05.03.2012 u 12:56

Bionic
Reading

Pred nama je tjedan u kojem slavimo Dan žena. Povodom te proslave, prisjetili smo se glavnih ženskih likova od akcije do trilera. Iako mnogi ove žanrove smatraju rezerviranima za opasne frajere, ove glumice su nas uvjerile da na filmskom platnu ima dovoljno mjesta i za opake frajerice. Svaka od naših glavnih junakinja u film je unijela nešto svoje osobno, prepoznatljivo i originalno, a kako to rade cure na zadatku, uvjerite se sami

Ellen Ripley

Ellen Ripley ili poručnica Ripley
jedan je od najupečatljivijih likova u povijesti filma. Ona je prirodni vođa, borac, podnosi nadljudske napore u borbi protiv nepoznate vanzemaljske vrste. Sigourney Weaver svojom je tjelesnom konstitucijom bila idealna kandidatkinja za glavnu ulogu. Visoka, mršava i kratke kose, utjelovila je danas jedan od najpoznatijih ženskih likova u žanru koji nije do tada dozvoljavao  ženama da nose cijeli film.

Kada smo već kod te činjenice, treba spomenuti da je superheroina Ripley iz filma u film bila upitan lik. U prvoj verziji scenarija 'Aliena' – Ripley je bio muškarac. Za snimanje drugog nastavka sama Weaver dvoumila se zbog kultnog statusa koji je stekao lik već u prvom nastavku. U trećem dijelu poručnica je cijeli film trebala provesti u komi. Sve u svemu, Ridley Scott je s likom poručnice napravio pravi dar-mar u filmskom svijetu, a Ellen Ripley 2003. proglašena je osmim po redu najvećim herojem u američkoj filmskoj povijesti. Obratite pažnju na rod.






Sarah Connor

Rame uz rame uz poručnicu Ripley stoji još jedan opaki ženski lik, a zove se Sarah Connor i bori se protiv kiborga-ubojice Terminatora. Njen razvitak karaktera od prvog nastavka u kojem je prikazana kao sramežljiva ženica koja treba mušku ruku da je zaštiti, do neustrašivog borca u drugom nastavku je uvelike zaintrigirao filmsku javnost i ostao zapamćen u kolektivnoj svijesti.

Linda Hamilton se intenzivno pripremala za svoju ulogu u drugom dijelu pa je tako naučila obijati brave te prošla obuku za rukovanje oružjem s bivšim izraelskim komandosom koji je ujedno bio i tehnički savjetnik na filmu.

Prije nekoliko godina izašla je i televizijska serija u kojoj Sarah Connor ima glavnu riječ, no u usporedbi s filmskom verzijom majke pokretača otpora protiv mašina, ostala je bljedunjava i neuvjerljiva. Ipak, samo je jedna Linda Hamilton, a nama je teško ne vjerovati da je ona stvarno Sarah Connor dok nas mrko gleda preko nišana mitraljeza.








Thelma i Louise

Geena Davis i Susan Sarandon u ulozi tipičnih američkih žena postale su jedne od najpoznatijih ženskih likova svih vremena, jednostavno zbog otkrića svojih unutarnjih snaga i zbog činjenice da su odvezli u zalasku sunca, na takav način da nikada nećemo brinuti o nekom jeftinom nastavku.

U legendarnom Thunderbirdu iz 1966. konobarica i kućanica iz Arkansasa započinju roadtrip nakon što uzmu sudbinu u svoje ruke i ohrabre se za jedno novo životno putovanje koje im donosi razna iskustva, ponekad pozitivna, ali ponekad i negativna.

Zanimljivo je da je Ridley Scott drugi puta u svoj film stavio ženski lik kao nositelja radnje te time postao jedan od rijetkih redatelja koji su stvorili neke od najboljih portreta žena na filmu u modernom Hollywoodu.





Clarice Starling

Clarice Starling jedna je od najboljih novakinja akademije FBI. Odabrana je da prouči serijska ubojstva i ubojicu Buffalo Billa. U njezinom zadatku pomaže joj ozloglašeni psihijatar Hannibal Lecter koji služi zatvorsku kaznu zbog niza psihopatskih ubojstava.

Već od prvog pogleda na mladu kadetkinju čovjek, na prvu, stječe dojam da se baš i ne uklapa previše u cijelu priču. Onako sitna, pjegava, špicasta nosića, naizgled se bori s vjetrenjačama dok pokušava savladati zahtjevne poligonske vježbe. Podcijenjena od šefova i uglednog doktora, svoju pomoć nalazi u Lecteru.

Jodie Foster
za ulogu mlade policajke nagrađena je Oscarom, a i danas se lik Clarice Starling smatra jednim od najupečatljivijih likova u žanru trilera.





Dana Scully

Još jedna specijalna agentica FBI-a na ovom popisu, crvenokosa Dana Scully jedan je od televizijsko-filmskih likova koje nećemo tako lako zaboraviti. Izuzetno inteligentnu agenticu koja svoju ženstvenost prekriva bezličnim odijelima karakterizira vječno posezanje za znanstvenim metodama i prihvaćanje samo egzaktnih dokaza.

Preživjela je otmicu vanzemaljaca, ubojstvo svoje sestre, smrt svog djeteta, rak i Muldera, kojemu je suprotnost i protuteža.

Glumici Gillian Anderson to je još uvijek najpoznatija uloga, koju ne namjerava nadmašiti nekom drugom televizijskom serijom ili filmom, već se nada plodnoj karijeri na kazališnim daskama.





Nikita

Kada spomenemo ime Nikita, svi znamo o kome se radi. Da ne bi došlo do zabune, ovdje nećemo pričati o seriji u kojoj plavokosa protagonistica iz nastavka u nastavak muči muke s intrigama i zavjerama, već ćemo obraditi lik, izvorne francuske Nikite, kojoj je Luc Besson udahnuo život.

Put od narkomanke do plaćenog ubojice tajne organizacije nije bio nimalo lak. Od svoga sadističkog mentora Boba dobila je novi identitet, stekla nove vještine i počela novi život kao Josephine, zavodljiva, profinjena žena koja je zapravo brutalan i nevjerojatno učinkovit stroj za ubijanje.

Početkom devedesetih, francuska glumica Anne Parillaud, koja je odigrala transformaciju od propalice s ulice do žene koja ne može zamisliti život bez visokih potpetica i pištolja, postala je sinonim za femme fatale te dobila niz nagrada upravo za ovu ulogu.





G. I. Jane

Nakon što je u 'Striptizu' zorno prezentirala svoj seksipil, Demi je pokazala i drugu izvedbu, vojničku, u filmu 'G. I. Jane' Ridleyja Scotta iz 1997. Osim što je imala hrabrosti obrijati glavu na ćelavo, također je pokazala da tijelo u 37. godini može izgledati fantastično.


Film prilično direktno govori o diskriminaciji žena u američkoj vojci, a pratimo priču Jordan O'Neil koja nema pravo sudjelovanja u Zaljevskom ratu usprkos dugogodišnjem vojnom iskustvu.

Demi Moore potrudila se što vjerodostojnije prikazati što sve žene moraju biti u stanju učiniti da bi se mogle naći bok uz bok bilo kojem kolegi iz jedinice. Također Scott još je jednom prikazao heroinu u filmskom svijetu.


Lara Croft

Holywood je početkom novog milenija dobio novu filmsku heroinu, a zove se Lara Croft. Prije nego što se bacila u redateljske vode, Angelinu Jolie najviše su primjećivali upravo zbog ovog filma, odnosno glavne junakinje koju je odglumila.

Kose zavezane u konjski repić, u kratkim hlačicama i obavezna dva pištolja u ruci, Angie je zaludjela mušku populaciju diljem svijeta, a ženama nametnula nove modne trendove.

Da nije sve u seksipilu, dokaz je da je Lara poznata arheologinja u vječnom otkrivanju tajni prošlosti, što su mnogi uspoređivali sa ženskom inačicom Indyja. A Jolie nam se dokazala i u drugim akcijskim ulogama koje su joj pošle za rukom, poput tajne agentice u Gospodinu i gospođi Smith

Beatrix Kiddo

U žutoj trenirci Brucea Leeja, Uma Thurman zaputila se na putovanje krvave osvete u Tarantinovom akcijsko-borilačkom epu u trajanju od 247 minuta. Iako smo je vidjeli u prijašnjem redateljevom izdanju kao seksipilnu Miju Wallace, ovog puta Uma je zavladala ekranom kao Beatrix Kiddo iliti Nevjesta

Činjenica zbog koje je zasigurno zapamćena je prvenstveno ta da je žena sa samurajskim mačem, koju nitko, ali baš nitko i ništa neće zaustaviti na putu prema izravnavanju računa s Billom i rješavanju nepravde koja joj je nametnuta. Prisjetimo se kako to radi Beatrix:

Lisbeth Salander

Ona je ekstravagantna u odijevanju, pije puno kave i puši cigarete, po struci je hakerica, a voli i cure i dečke. Prije nekoliko godina izašla je kao plod mašte švedskog pisca Stiega Larsson koji joj je posvetio glavnu ulogu u trilogiji Milenijum.

Nije se trebalo dugo čekati da cyberpunk heroina 21. stoljeća zaživi i na filmskom platnu. Prvi put na malim i velikim ekranima utjelovila ju je švedska glumica Noomi Rapace kojoj je ova uloga otvorila mnoga vrata filmske industrije. Prije nekoliko mjeseci stigla nam je i Fincherova izabranica, Rooney Mara. Osobna je stvar koju preferirate, ali možemo se složiti da je Lisbeth ženski lik koji će zasigurno ostati zapisan u filmskim analima kao primjer nove emancipacije ženskih likova na filmskom platnu.