Što bi se dobilo preusmjeravanjem financija namijenjenih Festivalu igranog filma u Puli, iz različitih kutova sagledavaju filmaši. 'Pula je mali zalog. Imamo milijun festivala', smatra Hrvoje Hribar
U intervjuu za Večernji list predsjednik HAVC-a Hrvoje Hribar iznio je svoje stavove o promjenama u organizaciji filmskog festivala u Puli nakon nedavnog rebalansa proračuna.
'Možda se priča o Puli maksimalno pojednostavi pa se pred Ministarstvo kulture izađe s inicijativom da se pulski filmski festival na jedno vrijeme obustavi, a da se za njega namijenjena sredstva reinvestiraju u održavanje hrvatske kinematografije, spašavanje radnih mjesta i međunarodnih poslova', smatra Hribar, napominjući da ne želi ukidanje pulskog filmskog festivala, ali dovodi u pitanje njegovu financijsku održivost u doba krize.
'Pula je mali zalog. Imamo milijun festivala', zaključio je Hribar.
Predsjednica Umjetničkog vijeća Festivala igranog filma u Puli trebala je biti dosadašnja voditeljica odjela za promociju i plasman u HAVC-u Ivana Ivišić, no iz osobnih razloga nedavno je odustala od te funkcije. Upitali smo je da prokomentira Hribarove tvrdnje.
'Kolege i ja napravili smo zajedničku koncepciju programa koja bi mogla na neki način oživjeti Pulu u profesionalnom smislu, no više nije na meni da dajem izjave. Mislim da je Pula neupitna s obzirom na tradiciju, a s reformom se mogu napraviti velike promjene. Problemi se ne mogu rješavati preusmjeravanjem financija i ukidanjem nečeg tako velikog i važnog za nacionalnu kinematografiju. Treba osigurati sredstva i za jedno i za drugo, za razvoj pulskog filmskog festivala i za razvoj programa za koje je Hribar naveo da su dovedeni u pitanje. Mislim da te stvari ne mogu isključivati jedna drugu', kazala je Ivišić
Na pitanje održivosti pulskog filmskog festivala osvrnuo se i trenutačni član savjeta pulskog festivala, filmski kritičar i novinar Hrvoje Pukšec.
'Hrvoje Hribar je čovjek odličnih ideja, ali na svaku dobru ideju dolazi još više loših. Mislim da ne trebam posebno naglašavati kako mu je ova posljednja o Puli prilično loša. Pulski filmski festival je najuspješniji i najposjećeniji hrvatski filmski festival s najduljom tradicijom i to ne znači da ga ne treba mijenjati i razvijati. Uostalom, svoje imenovanje u Umjetnički savjet upravo tako i doživljavam.
Ne znam kakvo je to točno rješenje ukidanje ili suspendiranje festivala, niti vidim na koji su to način pulski filmski festival i sustav tax rebate uopće povezani. To su dvije posve odvojene stvari i tako ih se treba i promatrati.
Pulski filmski festival je uz Dane hrvatskog filma jedino mjesto na kojem struka, mediji i gledatelji (porezni obveznici!) mogu vidjeti kakva je točno hrvatska filmska produkcija, a o tome koliko Pula znači hrvatskoj kinematografiji i filmskim djelatnicima, izlišno je uopće govoriti', objasnio je Pukšec
Pokušali smo saznati i stavove filmaša koji imaju dugu tradiciju prikazivanja filmova u pulskoj Areni. Koliko je blagonaklon filmskim smotrama, otkrio je redatelj i direktor Zagreb filma Vinko Brešan
'Mislim da treba gledati širu sliku cijele priče. Pula je lijepo mjesto za prikazivanje filmova. To je prekrasan doživljaj i za autora i za publiku.
No ne živimo u godini debelih krava. U velikoj smo krizi; gledajte rebalanse budžeta - reže se gdje god se može. Činjenica je da za film više nema toliko financija i da moramo stezati kaiš.
Kad bi mi netko prislonio pištolj na glavu i stavio me pred izbor: jesam li za proizvodnju ili za prezentaciju, uvijek bih bio za proizvodnju. Može li se zadovoljiti i jedno i drugo, to zbilja ne znam. Samo znam da proizvodnja ostaje za vječnost, a smotre su samo te godine i onda ih zaboravimo', kazao je Brešan.
Filmolog Nikica Gilić stavio je naglasak na bombastičnost Hribarovog nastupa.
'Mislim da gospodin Hribar ne misli sasvim ozbiljno kad kaže da je filmski festival u Puli preskup. Pogotovo s obzirom na to da HAVC nema ingerencije nad Pulom. Mislim da je to šarmantan pokušaj da se zahukta politička rasprava o financiranju kinematografije. Nadam se da će taj bombastični pristup pomoći financiranju kinematografije a da neće uništiti filmski festival u Puli.'
Predsjednica Hrvatskog društva filmskih kritičara Diana Nenadić zapitala se 'zašto se Hribar dosad nije pozabavio pitanjem festivalske politike'?
'Pula je svakako preskup festival kojemu još treba naći pravu programsku i financijsku mjeru, ali ne na ovakav hirovit način koji znači njegov diskontinuitet ili ukidanje. Pitanje je zašto se g. Hribar, kad već misli da u Hrvatskoj ionako ima 'milijun festivala', kao 'vizionar' i veliki strateg hrvatske kinematografije, do sada nije ozbiljno pozabavio pitanjem festivalske politike, o čemu svjedoče i nedavne kontroverze oko Dana hrvatskoga filma.
U konačnici, dva nacionalna festivala dovedena su pod znak pitanja u nepuna tri mjeseca. Nije baš da je sve u novcu; nešto je trulo u državi Danskoj!', zaključila je ugledna filmska kritičarka.