Razočaravajuće dosadan akcijski paravan za učestalo skidanje Zoe Saldane
U produkciji Luca Bessona i režiji relativno iskusnog Francuza Oliviera Megatona stigao nam je 'Colombiana', akcijski film čija je osnovna promocija ime Zoe Saldane koja nakon 'Zvjezdanih staza' i 'Avatara' zapravo nije imala značajnije filmske uspješnice.
'Colombiana' je prilično predvidljiv akcijski film bez mnogo pozitivnih odlika. Priča je jednostavna, a u njenom je središtu mlada Kolumbijka Cataleya (kasnije Zoe Saldana), čiji otac odluči napustiti mafijašku organizaciju za koju je radio. S obzirom da je u svijetu mafije umirovljenje jednako izdaji, posljedica njegovog čina je to da mafijaški glavešine ubiju i njega i njegovu ženu, a Cataleya bježi u Ameriku. Tamo upoznaje svog ujaka (Cliff Curtis) koji se također bavi mutnim poslovima. Pod njegovim vodstvom Cataleya odluči postati profesionalna ubojica da bi se jednoga dana osvetila ubojicama svoje obitelji.
Nakon relativno solidnog početka, čiji je adut akcijska scena u kojoj Saldana otkriva svoje ubojite sposobnosti, film se uskoro pretvara u iznimno generičku akcijsku bezglavost. To i ne bi bio problem da akcije ima dovoljno i da je na zadovoljavajućoj razini, no, nažalost, ovo je jedan od onih filmova u kojima prioritet imaju loši dijalozi i likovi bez osobnosti. Nedostatak akcije nastoji se kompenzirati atraktivnim izgledom Zoe Saldane, koja se u mnogobrojnim scenama golišavo prešetava kroz kadrove, što nije nužno dramaturški opravdano, osim u svrhu privlačenja naivne i pubertetski nastrojene publike.
I ljubavna priča u koju je upleten Saldanin lik, da bi se oslikala i njezina emotivna strana, naivna je i neuvjerljiva, a dijalozi su na razini standardnih Seagalovih, Van Dammeovih ili akcijskih filmova Chucka Norrisa. Zapravo, kada bismo zanemarili visoke produkcijske vrijednosti i umjesto Saldane postavili Seagala za glavnog glumca, dobili bismo osrednji akcijski film napravljen izravno za videotržište. Baš kao u takvim filmovima, sporedni likovi su beznačajni, ali ono što vjerojatno najviše nedostaje u filmu su negativci. Naime, značajnije pojavljivanje negativaca imamo tek na samom kraju filma, a u međuvremenu Saldana ubija nebitne šefove kriminalnog miljea. Kada konačno dođemo do obračuna s glavnom 'nemani', gledatelj nema mnogo zadovoljstva od raspleta jer te iste negativce nismo dovoljno dobro upoznali, odnosno njihove motive ili karakteristike. Režija Oliviera Megatona je korektna, iako u duljim akcijskim sekvencama njegov izbor kadrova i brza montaža znaju biti zbunjujuće iskustvo za gledatelja.
Neiskusniji gledatelji možda će se zabaviti gledajući 'Colombianu', no ostalima će biti samo još jedan akcić bez mnogo pamtljivih elemenata.