Daleko je bilo teže nego prošle godine izdvojiti samo deset spotova domaćih izvođača koji zaslužuju ulazak među prvih deset. Bez obzira na glazbeni izraz, osnovni je kriterij bio originalnost, inovativnost, umjetnički dojam, ideja, realizacija i, povrh svega, spoj slike i zvuka. I dok su neki oduševili idejom, drugi su pak osvojili svojim umjetničkim dojmom ili pak montažom, odnosno samom realizacijom. Na žalost, izvan prvih deset su ostali spotovi poput 'Fantastično, bezobrazno' grupe Ramirez, odličan spot Zorana Peze za Igora Cukrova i njegovu 'Lijepu Tenu', 'Eleonor Rigby' grupe Father, 'Prijatelj' grupe Detour, Urbana & 4 za pjesmu 'Magnet itd. Ovo je izbor deset najboljih iz ovogodišnje produkcije hrvatskih glazbenih video spotova.
Putokazi 'Dvojnica'Najbolji video spot 2009. godine i jedan od najboljih domaćih video spotova jer pomiče granice, nudi više, pokazuje hrabrost, inovativnost, kreativnost i vizualnu veličinu je video spot koji potpisuje kreativni dvojac Tomislav Ćurković i Aljoša Brajdić (Multimedijalni studio Megaphone). Spot je bizaran i mračan, na rubu jezovitog, ali svojom ljepotom prelazi u ljepotu mračnog i morbidnog, krećući se od prve do zadnje sekunde po nekom nevidljivom rubu dopuštenog, koje zahvaljujući kreativnim autorima postaje vizualno očaravajuće.
TBF 'Data'U maniri TV serije 'U uredu', s Rickyjem Gervaisom, odnosno 'Statista', dokumentaristički snimljenim kadrovima, kroz spontanu komunikaciju klijenata i ekipe koja snima spot, Gitak je napravio urnebesnu parodiju koja jednostavno malo koga može ostaviti ravnodušnim. Rijetko dobar domaći humor sa svim elementima profesionalnog pristupa i vrhunskim rezultatom.
Severina 'Haljinica boje lila'I dok je Darko Drinovac u Severininu spotu 'Gade' na najbolji mogući način istaknuo sve njezine atribute, u spotu za singl 'Haljinica boje lila' poigrao se filmom Giuseppea Tornatorea 'Malena' prikazujući Severinu kao zanosnu Monicu Bellucci, dodavši joj Kurbašu i još jednog malenog dječarca kao i u spomenutom filmu, sjajno kolorirajući spot, dakako, lila bojom. Jedan izuzetno lijep spot.
Vatra 'Svjetla i sirene'Nakon što smo prošle godine njihov spot za singl 'Eskim' proglasili najboljim u 2008, Vatra je nastavila suradnju sa Filipom Filkovićem Philtzom koji je pak novi singl napravio na posve drugačiji način. Priču je ispričao kao kompjutorsku igru koja djeluje kao privlačan SF spektakl s neizostavnim utjecajem azijske kinematografije, što je dao do znanja i potpisujući na početku spot na japanskom jeziku (ili već nekom sličnom). Odlični kadrovi, maštovita kompjutorska animacija pozadine, ponovo vrhunski make up, suluda kostimografija i super brza promjena kadrova, ali dovoljno da stvori sliku koja ne gubi iz vida riječi pjesme posvećene prebrzoj vožnji. Impresivno!
Odlična kombinacija prljavih gitara i buke koju proizvodi OPP u spoju s nabrijanim autima i još nabrijanijim vozačima istih, u ambijentu u kojem se osjećaju doma i u kojem je svaka ženska guza naslonjena na haubu, uz scenografiju ispušnih plinova, pojave bez koje ne bi bilo te kemije koju su svi nabrojani uspjeli postići. Daleko impresivnije nego u originalnom spotu za isti singl. Rijetko dobro napravljena fuzija bučnog rocka i jednako bučnih automobilskih motora, zahvaljujući Zoranu Garaču i Adamu Bukviću.
Nola 'Do kraja'Rijetko se tko odluči snimati spot u jednom kadru, no kada taj spot još na kraju ispadne fascinantno lijep, a k tome još i odgovara samoj pjesmi, onda je to za svaku pohvalu. Iskoristivši prekrasan ambijent uvale Verige na brijunskom otočju, redatelj spota Kristijan Burlović je stvorio sjajnu atmosferu od prve do zadnje minute spota, ispričavši istovremeno kratku ljubavnu priču. Jako lijepo!