Schumacherov filsmki povratak nažalost je samo duga gnjavaža
Redatelj Joel Schumacher možda je najpoznatiji po katastrofalna dva filma o Batmanu nastala prije no što je Christopher Nolan uzeo stvar u svoje ruke. Nakon tih flopova pokušao se iskupiti, što mu je relativno pošlo za rukom zahvaljujući najviše 'Fantomu iz opere', financijski iznimno uspješnom remakeu, da bi nakon toga snimio katastrofalni 'Number 23' i opskurni horor 'Blood Creek'. 'Taoci' je trebao biti Schumacherov povratak u ozbiljnije filmske vode, ali kritičari su ga dočekali na nož. Glavni glumci su Nicolas Cage i Nicole Kidman pa je zanimljivo pitanje je li ih Schumacher 'pokvario', kao što je nekoć to napravio Clooneyju u “Batmanu”.
'Taoci' je iznimno slab film, ali iznenađujuće najmanje zbog Schumachera. Osnovni problem je često 'senilan' scenarij s dijalozima koji rijetko imaju smisla. Kyle (Cage) i Sarah (Kidman) bogati je bračni par koji živi u otmjenoj kući sa svojom kćeri. Odjednom upadaju zamaskirani lopovi tražeći od Kylea da im otvori sef u kojem je spremio vrijedne dijamante, ali na njihovo čuđenje, Kyle nije spreman predati svoj poslovni trud bez borbe. Kroz tako kratak opis radnje očito je da su stvari veoma jednostavne i gledatelj kroz logičan način razmišljanja zaključuje da bi se ova situacija veoma brzo riješila. Pogotovo jer imamo tri naoružana pljačkaša protiv mirnih muža i žene koji se boje za svoje živote. Upravo tada na snagu stupa iracionalni scenarij koji ovu situaciju nastoji rastegnuti preko sat vremena. Cage je prisiljen 'baljezgati' gluposti kojima 'manipulira' lopovima, koji su napisani kao posve infantilna skupina nesposobnjakovića. Tako zapravo imamo sat i pol verbalnog natezanja koje nigdje ne vodi jer znamo da se sve zapravo može riješiti unutar minute (što se na samom kraju zapravo i dogodi). Zanimljivost je u tome što film uspijeva biti zabavan, barem kroz prvu polovicu, prvenstveno zbog Cagea koji bez obzira na besmisleni dijalog, svoju ulogu posve ozbiljno shvaća. Pohvalno, ali u jednu ruku i tužno za njegovu karijeru. Kidman je samo lijepo lice na ekranu bez gotovo ikakva posla. Zapravo najviše karakterizacije dobivaju lopovi s loše napisanim pričama i razlozima zašto su tamo. Povodom toga nije nas baš briga što će se kome dogoditi, osim možda Cageu zbog posvećenosti svojoj ulozi. Schumacherova režija, kao i rad kamere, jedini su pravi pozitivni elementi filma jer sve je jasno kadrirano, a boje i atmosfera su jednaki kroz cjelokupno trajanje.
Zaključno, 'Taoce' možete slobodno preskočiti jer je to triler bez gotovo ikakve napetosti, što je posljedica nezanimljivih likova za koje nas nije briga. Jedino se može preporučiti onima koji još uvijek ne vjeruju da Schumacher može imati kontrolu nad svojim stilom jer ovdje dokazuje suprotno.