Vrhunski triler koji će zadovoljiti sve ljubitelje žanra
Liam Neeson ima veliku filmsku karijeru, ali za razliku od sličnih starijih glumačkih kolega, tek u kasnijim godinama posvetio se akcijskim filmovima. Filmom 96 sati pokazao je da može sam nositi napeti moderni akcijski triler, ali noviji A-team nije mu pružio mogućnost kvalitetnijeg nastupa. Sada je pred nama nešto opskurniji projekt, Ukradeni identitet, snimljen u Europi s relativno malim budžetom i koji je režirao Jaume Collet-Serra, najpoznatiji po osrednjim horor filmovima.
Priča se vrti oko doktora Martina Harrisa (Liam Neeson) koji stiže sa svojom ženom u Berlin da bi prisustvovali važnoj biotehnološkoj konferenciji. Shvaćajući da je na aerodromu zaboravio aktovku s dokumentima, Martin uzima taksi, ali na putu doživljava prometnu nesreću zbog koje završi u komi. Budi se nakon četiri dana i shvaća da je njegova supruga sada s drugim muškarcem koji se predstavlja kao on, a ona ga ne prepoznaje. Potpuno izgubljen, Martin pokušava otkriti što se događa bez obzira na posljedice.
'Ukradeni identitet' dobar je primjer kvalitetno osmišljenog modernog trilera, iako, nažalost, nije savršen. Za razliku od mnogih redatelja koji pretendiraju biti Hitchcockovi nasljednici, Collet-Serrin uradak se uistinu približava najboljim djelima legendarnog redatelja, a pritom nudi vlastite ideje i originalnost. Prva polovina filma je uistinu fenomenalna - Liam Neeson vrhunski odrađuje ulogu izgubljenog patnika u nemogućoj situaciji, podsjećajući kvalitetom na Caryja Granta u Sjever sjeverozapad. Radnja se logički razvija prema sve napetijoj sredini, a prate je pametan dijalog i izvrsna režija. Jaume Collet-Serra iznenađujuće ukusno pokazuje svoj pravi talent, kombinirajući veliku pažnju prema detaljima s perfektnim kadrovima koji nas uz sjajan scenarij i glumce sve više približavaju likovima.
Valja pohvaliti i efikasnu glazbenu podlogu koja se za razliku od mnogih modernih trilera sjajno spaja s već kvalitetnim sekvencama, što rezultira ujednačenim, napetim i očaravajućim filmskim iskustvom. Uistinu, tijekom prve polovine filma teško je bilo pronaći ozbiljnije zamjerke, no prelaskom na sredinu i finale polako se gube kvalitete. Akcija zamjenjuje napetost, triler postaje akcijski film, zbog čega najviše trpi dijalog. Akcijske scene nisu loše, ali su pomalo generičke i ne nude pravu napetost. Srećom, uz svaku slabiju sekvencu dolazi i jedna dobra, ponekad čak genijalna. Uz Liama Neesona, sporedni glumci su podjednako dobri. Diane Krueger, doduše, kao glavni ženski lik ne impresionira previše, ali solidno odrađuje posao. Zahvaljujući svemu navedenome, ali i lukavome zaokretu pred kraj priče, rezultat je triler neusporedivo bolji od tipičnihholivudskih ostvarenja.
'Ukradeni identitet' je moderni kvalitetni triler u maniri vrhunskih klasika, a iako ponešto gubi na kvaliteti kako radnja odmiče, uspijeva do samog kraja držati pažnju gledatelja zahvaljujući dobrom scenariju, režiji i likovima, jer nas uistinu zanima kakav će biti rasplet, što je odlika dobrog filma.