Ovogodišnji pobjednik projekta Sarajevo Grad Filma je 'Oslobođenje u 26 slika' hrvatskih autora Ivana Ramljaka i Marka Škobalja
U subotu je u otvorenom kinu Heineken prije projekcije filma 'Nevrijeme' svečano proglašen pobjednik projekta Sarajevo Grad Filma. Tri tisuće gledatelja imalo je priliku pogledati pobjednički kratki film 'Oslobođenje u 26 slika' mladih hrvatskih redatelja, zabavan i duhovit film-dosjetku o starijem gospodinu koji pokušava osloboditi stariju susjedu iz ruku njenog nimalo ugodnog supruga u točno 26 scena.
Projekcija svih pet filmova finalista bila je u petak, a direktor Festivala Mirsad Purivatra u prigodnom govoru istaknuo je da su sve ekipe imale iste produkcijske uvjete - 'pet dana predprodukcije i tri dana snimanja, a raspolagale su sa 12.500 eura'.
'Vjerujemo da će ovo biti prezentacija novih svježih imena, koja će i ovim filmovima doći do većih festivala od Sarajeva', dodao je Purivatra prije samih projekcija.
U punom kinu Meeting Point u petak su uz 'Oslobođenje' prikazani kratki filmovi 'Muzej prekinutih veza' u režiji Rumunjke Iulije Rugine, 'Ružičasta rijeka' grčkog redatelja Zachariasa Mavroeidisa, 'Žena u ljubičastom' bosanskog redatelja Igora Drljače i 'Čekanje' mađarskog redatelja Daniela Béresa.
U filmovima smo mogli uočiti neke tipične bolesti prvog filma poput prenaglašene doslovnosti ('Ružičasta rijeka'), trivijalnosti ('Muzej prekinutih veza') i nepotrebnog gomilanja bez konkretnog cilja i smisla ('Čekanje'), a kao vrlo dobre istaknuli bismo film o teškoćama odrastanja u okruženju malodušnosti 'Žena u ljubičastom' i pobjednički film. Većina filmova bavila se temama koje tište mladog čovjeka, poput besperspektivnosti, pitanja tolerancije u ljubavi, a našlo se mjesta i pokušaju stvaranja kriminalističkog zapleta.
Sarajevo Film Festival, uz zagrebačku Atlantic Grupu u ulozi glavnog sponzora, i ove je godine mladim filmašima iz regije omogućio prve proboje u svijet filma, povezavši ih međusobno i predstavivši njih i njihova djela važnim ljudima iz filma, što je vrlo bitno za njihov kasniji razvojni put.