RIMSKI FILMSKI FESTIVAL

‘Staljingrad 3D’ – ruska demonstracija moći

10.11.2013 u 16:00

Bionic
Reading

U programu 8. međunarodnog festivala u Rimu veliko zanimanje izazvao je 'Staljingrad 3D' Fedora Bondarčuka, ruski ratni spektakl kojim je atraktivno oživljena epizoda iz jedne od najvećih bitki Drugog svjetskog rata

S jedne strane bojišnice pratimo raznovrsnu skupinu ruskih vojnika koja se s sprijateljuje s mladom ženom, jedinom preživjelom stanovnicom kuće u kojoj drže borbeni položaj, a s druge strane njemačkog časnika koji najviše brine da spasi plavokosu rusku ljubavnicu koja ga podsjeća na preminulu suprugu.

Producenti su u Rimu istaknuli da je riječ o prvom ruskom filmu u cijelosti snimljenom u 3D tehnologiji i prvom nemeričkom filmu snimljenom u Imax formatu, a film je u svega dvadeset dana zaradio više od 30 milijuna dolara u ruskim kinima, a postao je i najgledaniji neamerički film u kineskim kinima (međunarodnu distribuciju ima Columbia Pictures).

Vizualno, riječ je o doista impresivnom filmu, sa briljatnom scenografijom i fotografijom (osobito spektakularnim krupnim planovima) i sjajno realiziranim 3d efektima, koji nikad ne zagušuju sliku već doista uvlače gledatelja u ratna zbivanja. Nema sumnje da je riječ o demonstraciji moći ruske filmske industrije. Spomenimo i da dojmljivu glazbu potpisuje Angelo Badalamenti (Twin Peaks), a odjavni song pjeva danas najtraženija ruska sopranistica Anna Netrebko.

No, scenaristički je film prilično konvencionalan, neoriginalan i predvidljiv. Većina likova i situacija djeluje kao već viđena, a dvijema scenama okršaja glavnih protivnika (ruskog i njemačkog časnika) nedostaje uvjerljivosti, ali uprkos tome manje zahtjevna publika koja očekuje herojske likove, ratna junaštva i tragične romanse mogla bi biti zadovoljna.

Iz popratnih programa izdvaja se francuski film ‘Juliette', debitantsko ostavrenje Pierrea Godeaua. Zanimljiva je to filmska priča o mladoj djevojci (zanosna Astrid Berges-Frisbey) koja, igrajući se osjećajima dvojice muškaraca koji je žele, riskira da izgubi obojicu i da joj u trenutku kada njoj bude trebala emocionalna potpora ista bude uskraćena.