Tri aktualna potencijana blockbustera teen-popa – treći album iznenada 'produhovljene' ali još uvijek energične Katy Perry, četvrti razuzdane Miley Cyrus, te debi 16-godišnje novozelanđanke naših korijena, Lorde...
KATY PERRY – PRISM
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Kako se nadovezati na dva globalna bestselera, dva pet-milijunska albuma, prepuna hit singlova? U slučaju Katy Perry (a i velike većine suvremenog popa) odgovor je vrlo jednostavan – ne mijenjaj uspješnu formulu i samo sve podebljaj do granica pucanja po šavovima. Katy-in 'Teenage Dream' imao je pet američkih broj 1 singlova, što je dosad s jednog albuma uspjelo samo Michaelu Jacksonu (sa singlovima s 'Bad-a' 1987. i 1988.), a nitko se neće previše čuditi ako 'Prism' nadmaši taj rekord, jednu 'recku' već ima – prvi singl 'Roar'. Pogotovo što je danas u doba downloada broj 1 na listi singlova, bilo američkoj, bilo britanskoj, znatno 'dostupniji' nego u Jacksonovo doba – no sve to ne umanjuje golemi uspjeh Katy Perry, jer takva stvar nije uspjela ni curama koje su dosad bile stepenicu iznad nje – Beyonce, Rihanni, Lady Gagi, Adele... Ne umanjuje ga ni činjenica da se radi o plastičnoj, artificijelnoj glazbi bez duše i šarma i izvođačici minimalne karizme i osobnosti. Sve je tu u strategiji, grafikonima i 'komitetskoj' proizvodnji za konferencijskim stolom radije nego u studiju, glazbi koja je tu tek puki proizvod, ponekad se čini i nus-proizvod. Nemaju doduše ni spomenute Beyonce i Rihanna bitno različite modus operandije, ali ipak imaju nemjerljivo više osobne karizme, da ne kažemo 'X faktora'...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Kako se uzme – ako vam današnji davidguetta-sti chart pop ide na živce, ovdje nema više od pjesmu-dvije iole vrijedne vaše pažnje. Ako vam pak takva glazba odgovara, 'Prism' je reprezentativan proizvod, zanatski besprijekoran i ambiciozan do neba (autorsko-producentski 'komitet' vode višestruko dokazani Max Martin i Dr. Luke). Zvuk je eksplozivan ali iznenađujuće naivan – mješavina dance-a ranih 90-ih i '80-s popa, a tematski se radi o ponekad infantilnim, ali uvijek odlučnim i nabrijanim himnama ženske snage inispirirnima new age spikom (posebno knjigama Eckharta Tolle-a), očito gadnim razvodom s komičarem Russelom Brandom (pokrenutim sms-om!) koji ju je doveo do sicidalnih misli, ali i novopronađenom srećom s aktualnim dečkom Johnom Mayerom...
NAJBOLJE STVARI Na prvu loptu odskaču uvodne 'Roar' i 'Legendary Lovers', dva guilty pleasure zicera koja bi mogla zapeti za uho i onima manje entuzijastičnima, od ostalih ističu se 'Ghost', 'Walking On Air', 'Double Rainbow' i 'By The Grace Of God'...
DAKLE Ljiga pop konfekcija najvišeg ranga – ni manje, ni više, pa tko voli, nek' izvoli...
OCJENA: 6,5/10
DATUM IZLASKA: 22. listopada
IZDAVAČ: CAPITOL / UNIVERSAL MUSIC
MILEY CYRUS – BANGERZ
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Uho nenaviklo na ovoliku količinu teen i srodne glazbe odjednom, osjeća se pomalo kao oni roditelji koji u panici provaljuju svojim klincima u fejs profile. Što nam dakle klinci slušaju? Katy Perry definitivno, Biebera i One Direction isto, no kako stoji naglo odrasla Hannah Montana, odnosno 20-godišnja Miley Cyrus? Sudeći po 'Bangerz', njenom agresivnom, napornom četvrtom albumu – jako dobro. Preinvazivna i granično neukusna PR kampanja koja mu je prethodila, a koja je uključivala i notorno 'twerkanje' s Robinom Thicke-om na MTV nagradama krajem kolovoza, razne golišave fotke kojima se valjda htjelo odmaknuti što dalje od Miley-enog umivenog starog Disney imidža, ipak je odradila svoje – album je debitirao na broju 1 i u Americi i u Velikoj Britaniji...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Ovdje je 'komitet' (uz neizbježnog Dr. Luke-a, tu su između ostalih i Cirkut, will.i.am i Pharrell) zvuk odveo u pravcu groznog aktualnog sintetičkog r'n'b-a, dok su pjesme prepune manje ili više direktnih seksualnih aluzija, a kao i razvod kod Katy Perry, važno mjesto ovdje ima prekid Miley-ine veze s Liamom Hemsworthom...
NAJBOLJE STVARI U moru zamorne, repetitivne šuge odskače blesava ali zarazna electro-country brojalica '4x4' (feat. Nelly), zatim sveprisutna power balada 'Wrecking Ball', pa vrckavi, 'fućkajući' funky 'Get It Right' i iznenađujuće zrela'FU'...
DAKLE S tek par zgodnih iskupljujućih momenata, 'Bangerz' će biti teško podnošljiv ikome punoljetnom, no zato se klinci ovdje itekako imaju čemu veseliti...
OCJENA: 5,5/10
DATUM IZLASKA: 7. listopada
IZDAVAČ: RCA / MENART
LORDE – PURE HEROINE
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Cura se pravim imenom zove Ella Maria Lani Yelich-O'Connor, dolazi s Novog Zelanda, početkom studenog će navršiti 17 godina, a singl 'Royals' trenutno joj je na broju 1. Billboardove liste. Mala Jelićka krenula je dakle silovito, a ono što ju izdvaja iz mora sličnih i što joj je veliki plus je da svoju glazbu piše sama, odnosno u tandemu s novozelndskim producentom Joelom Little-om, pa njena priča ipak ima neku dozu autentičnosti i izgleda da se ne radi o pukom projektu. No, vidjet ćemo kako će se situacija s njom po tom pitanju razvijati sad kad ju zgrabi diskografska mašinerija...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Zvučno su stvari manje-više predvidljive – radi se o redovnom kompjuterski kreiranom light chart popu, no zato sve pršti od zarazne melodije, a Lorde-ina izvedba je nevjerojatno zrela, a još uvijek mladenački svježa, iako joj glas pripada podvrsti 'zagasitih', linearnih vokala a la Dido, Jem, Ellie Goulding ili čak Amy MacDonald...
NAJBOLJE STVARI 'Royals', 'Tennis Court', '400 Lux', 'Team', 'White Teeth Teens'...
DAKLE Najlakše bi sad bilo lamentirati o nekom velikom novom talentu, ali za Lorde ćemo sasvim sigurno još čuti...
OCJENA: 6,5/10
DATUM IZLASKA: 27. rujan (Novi Zeland, Australija & SAD) / 28. listopada (Evropa & Velika Britanija)
IZDAVAČ: UNIVERSAL MUSIC