'CHANNEL ORANGE'

Supertalentirani Frank Ocean nova je velika zvijezda

18.07.2012 u 09:00

Bionic
Reading

Debi album supertalentiranog Franka Oceana dolazi uz ogroman hype i stanoviti 'dodatni' publicitet, no apsolutno je vrijedan sve prašine koja se digla oko njega

Tada 23-godišnji Frank Ocean, rođen kao Christopher Breaux u New Orleansu 1987. i dotad zabilježen tek kao član mnogoljudnog hip hop kolektiva Odd Future (ili OFWGKTA – Odd Future Wolf Gang Kill Them All, najpoznatiji član kojeg je dosad bio Tyler The Creator, no to se upravo promijenilo...) i ghostwriter za zvijezde kao što su Justin Bieber i Brandy, pažnju je privukao početkom prošle godine svojim prvim samostalnim mixtapeom, sjajnim 'nostalgia, ULTRA' i singlovima 'Novocane' i 'Swim Good'. I to ne bilo čiju pažnju – čim je u autu svog supruga čula Oceana, Beyonce ga je pozvala da radi na njenom nadolazećem albumu '4'. Potom su ga i Jay-Z i Kanye West angažirali za svoju nabrijanu prošloljetnu kolaboraciju 'Watch The Throne', i to u dvama singlovima albuma, uvodnoj 'No Church In The Wild', dosad eksploatiranoj u nekoliko holivudskih blockbustera, i ništa manje efektnoj 'Made In America'. I zvijezda je rođena.

Sve to plus duga godina dana iščekivanja njegovog dugosvirajućeg prvijenca (iako se i 'nostalgia, ULTRA' komotno može smatrati pravim albumom), stvorilo je golemi hype oko njega, a onda je tek koji tjedan pred konačno objavljivanje 'Channel Orangea' sjevnula bomba. Točnije, bacio ju je sam Frank Ocean objavivši na svom blogu na društvenoj mreži Tumblr otvoreno pismo u kojem piše o svojoj prvoj (i čini se neuzvraćenoj) ljubavi koju je doživio s 19 godina, a koja je bila s osobom istog spola. Cinična prvoloptaška reakcija bila bi pomisliti da se radi o čistom PR triku, no bilo tko tko zna išta o okrutnom i homofobnom svijetu modernog hip hopa zna da je Oceanov potez sve samo ne vabljenje publiciteta. Izlaženje 'iz ormara' u glazbi je odavno najnormalnija stvar, češća čak nego i u liberalnom Hollywoodu – dosad su to činili čak i takvi mačo tipovi poput metalaca, pankera ili britpopera, ali nikad dosad to nije učinio nitko (iole poznat) iz svijeta hip hopa. Dodatnu težinu priči daje i činjenica da su i momci iz Odd Futurea, pogotovo Tyler The Creator često bili isticani kao perjanice homofobije u hip hopu. U trenutku kad je Barack Obama podržao gay brakove, ova priča definitivno ima širi značaj, a bezrezervnu podršku Oceanu zasad su pružili Jay-Z i Beyonce, ali i njegov kolega Tyler.

Kako god se stvari tu dalje razvijale, a o toj ćemo priči definitivno čuti još dosta ove godine, šteta bi bilo da u sjenu padne sjajna Oceanova ploča, definitivno vrijedna svog hypa i iščekivanja koji joj je prethodio. Album otvara izvrsna ljubavna balada 'Thinkin' 'Bout You' objavljena još lani, ali tek sada smještena u svoj 'stvarni' tematski kontekst, a na spomenutu aferu se najvjerojatnije referiraju još i bolna, orkestrirana 'Bad Religion', prilično otvorena 'Forrest Gump' kao i 'Pink Matter' (s gostovanjem Andrea 3000 iz OutKasta), sve odreda highlighti albuma. Oceanov zvuk je istovremeno ležeran i intenzivan, moderan i retro, atmosferični new age r'n'b (koliko god je pojam r'n'b-a posljednjih godina izgubio na težini) križan s hip hop estetikom, s bezbroj zanimljivih produkcijskih zahvata i uvjerljivim Oceanovim vokalom. Album je i tekstualno zanimljiv, i to ne samo onim dijelovima koji se tiču autorova ljubavnog života – ima tu i cracka, kontemplacija o vjeri, lovi i Africi te čak dvije pjesme o prebogatoj, razmaženoj i bahatoj afroameričkoj mladeži koja živi na 'crnom Beverley Hillsu' i strepi od svjetske krize – 'Sweet Life' i 'Super Rich Kids', obje, treba li uopće reći, odlične. Ako i to nije dosta, onda ćemo dodati i centralnu, desetominutnu mini simfoniju 'Pyramids' koja izmijeni više glazbenih tema, tempa i atmosfera od prosječnog r'n'b albuma, kao i sjajnu princeovsku 'Lost', vjerojatno najveći potencijalni hit na albumu.

Frank Ocean je s 'Channel Orangeom' ušao direktno i na velika vrata u prvu ligu, istovremeno noseći u sebi zvučni avanturizam Kanyea Westa, ambicioznost i samouvjerenost Princea, kao i daleki melodijski prizvuk Stevieja Wondera i, kako se trenutačno čini, tamo (u prvoj ligi) će ostati dugo, dugo.

OCJENA: 9/10

Izdavač: DEF JAM/UNIVERSAL MUSIC