Bez većih iznenađenja, uz velik broj loših pjesama i tradicionalno dijeljenje bodova po sistemu 'tko će kome ako ne svoj svome', Eurosong u Baku u Azerbajdžanu pamtit ćemo po Nini Badrić koja nije stigla do finala, po grandioznoj dvorani, pozornici, scenskim efektima kao i po pobjedi švedske debitantice Loreen sa sasvim pristojnim klupskim hitom 'Euphoria' ali i činjenici da je Srbija zahvaljujući Željku Joksimoviću završila na fenomenalnom trećem mjestu dok su ruske Buranovskye Babushke stigle do zapanjujućeg drugog mjesta
Kada Eurosong ili konkretnije natjecanje izvođača pjesama sumnjive umjetničke vrijednosti zasjeni demokraciju zemlje u kojoj je sve grandiozno, a vlast hapsi mirne prosvjednike iz opozicije, a sve pod paskom predsjednika Gajdara Alijeva, koji je 2003. naslijedio predsjedničku dužnost od svog oca, onda znači da je trivijalnost ovoga natjecanja potvrdila svoju važnost nad poštivanjem ljudskih prava koja su sve češće trivijalna vijest, jer važnije je pobijediti na Eurosongu nego živjeti u demokratski uređenoj zemlji.
Stoga, budući da ljudska prava već dugo imaju trivijalnu važnost, preko stotinu milijuna gledatelja usredotočilo se na 26 pjesama u finalu ovogodišnjeg, 57. po redu Eurosonga iščekujući tko će biti nova zvijezda i tko će na kladionicama najviše zaraditi. I prije nego što smo doživjeli glasanje predstavnika 42. zemlje koje su imale pravo glasa, vidjeli smo svih 26 pjesama. A vidjeli smo svašta. I odličnih pop hitova i trasha. Čast da otvori finalnu večer, nakon kolopleta lokalnog folklora pripala je doajenu britanskih lakih nota Engelbertu Humperdincku kao ponosnom predstavniku Ujedinjenog Kraljevstva koji je na koncu završio pri samom dnu. Balada 'Love will set you free' bila je uvod u večer dosadnih izvođača i jednako dosadnih pjesama gdje su tu i tamo iskočili neki sasvim podnošljivi interpretatori.
Ne računajući impresivnu pozornicu i još impresivnije scenske i svjetlosne efekte, nije se imalo bogzna što za vidjeti. Rusi su poslali one jadne starice Buranovskye Babushki, Francuzi mogu biti ponosni na seksi Anggun čiju odličnu izvedbu je zasjenila očajna koreografija pratećih plesača, Talijane je predstavljala sjajna Nina Zilli pjesmom posvećenom Amy Winehose i u njezinom stilu, a Danska vrlo simpatični pop hit koji je izvela Soluna Samay ali koja se baš i nije dojmila gledatelje s obzirom da je ostala na gotovo na samom kraju ljestvice. Njemačka odličnog kandidata s boy hitom Romana Loba koji je bez sumnje osvojio sve tinejdžerice među TV gledateljicama, a Ukrajinka Gaitana s hitom 'Be My Guest' komotno može na klupsku turneju od Ibize do Zrća. Najljepše je bilo za vidjeti Grkinju Eleftheriju Eleftheiou koja je zapjevala pravi trubo folk hit 'Aphrodisiac', ali je i proglašena ovogodišnjom Miss Eurosonga. Ni susjedi nisu razočarali. Kaliopi je bila bez zamjerke, Maja Saar šarmantna s lagano zamornom baladom, a Željko Joksimović je ionako od početka bio favorit ovogodišnjeg Eurosonga, a i nastup mu je bio za pet.
Uz Srbiju odnosno Joksimovića kao favorita, spominjala se Rumunjska kao aktualna europska dance sila s Mandingom koja je u stilu Shakire otpjevala dance hit 'Zaleilah'. Potom odlična švedska predstavnica Loreen s nabrijanim klupskim hitom 'Euphoria' koji je po svojoj svježini i izvedbi odskakao od ostalih pjesama. I Španjolci su bili favoriti zahvaljujući fenomenalnoj pjevačici Pastori Soler i to opravdan, a Irci sa svojim blizancima Jedward, na glasu kao favoriti, pretjerano euforični i prilično zamorni. Ostali baš i nisu bili vrijedni nekog ozbiljnijeg komentara. Ništa bolji ili lošiji od Nine Badrić koja nije stigla do finala. I onda je počeo onaj najdosadniji dio Eurosonga kada su predstavnici 42 zemlje rekli '12 points go to…'. Ako preskočimo bez komentiranja 42 lica iz 42 zemlje, najveći broj pointsa na koncu je dobila pjesma 'Euphoria' švedske pjevačice Lorine Zineb Noka Talhaoui ili kraće Loreen. zanimljivo je da Loreen još nema debi album već svega tri singla te da je slavu u Švedskoj stekla na švedskoj inačici 'Idola'.
Valja na kraju svakako spomenuti da je gledanje Eurosonga daleko ugodnije zahvaljujući i vrlo elokventnom i opuštenom Dušku Ćurliću koji ne forsira humor i koji, osim što doista ima ugodan glas, odlično dozira količinu zanimljivih informacija o izvođačima.