Šesti dan revije dobrih filmova u zagrebačkom Movieplexu možete premijerno pogledati novi film velikana grčke kinematografije, Thea Angelopulosa, kao i još nekoliko filmova koje ste proteklih dana možda propustili
MLIJEKO TUGE
(Španjolska, Peru)
Redateljica: Claudia Llosa
Trajanje: 95 min.
Termini prikazivanja: nedjelja, 31.1. 19:00, ponedjeljak, 1.2. 19:00, utorak, 2.2. 13:00, četvrtak, 4.2. 19:00
Za početak, što znate o peruanskoj kinematografiji? Već sama znatiželja trebala bi biti dovoljna da pogledate 'Mlijeko tuge', jedan od ne pretjerano puno filmova koji godišnje dolaze iz Perua, a još ako znate da je upravo ova peruanska drama osvojila Zlatnog medvjeda, iako je bila prvi film iz te zemlje koji je ušao u konkurenciju prestižnog filmskog festivala u Berlinu (a smiješi mu se i Oscar), ostaje vam još samo da potrčite u kino! 'Mlijeko tuge' u osnovi je film o zlostavljanju žena, ali taj tragični motiv ispričan je kroz prizmu političkih zbivanja u zemlji, kada su se tijekom osamdesetih sukobile vladine snage s maoističkim ustanicima Sendero Luminoso. Kada je rat došao do glavnog grada Lime, 1990. godine, nastao je potpuni kaos, a serijska silovanja žena koje se počinili gerilci nisu samo obilježila žrtve do kraja njihovih života, već su traume prenesene na njihovu djecu – preko mlijeka iz grudi zlostavljanih majki! 'Mlijeko tuge' tako je psihološka i sociološka studija korištenja silovanja kao jednog od strašnijih oružja rata, itekako bliska mračnim iskustvima našeg podneblja tijekom devedesetih.
PRAH VREMENA(Grčka, Italija, Njemačka, Francuska, Rusija)
Redatelj: Theodoros Angelopulos
Trajanje: 125 min.
Termini prikazivanja: utorak, 2.2. 13:00, četvrtak, 4.2. 21:00
Zlobnici će reći da legenda grčke kinematografije 35 godina nije snimila natprosječan film, još od 'Putujućih glumaca', kojima je ušao u razred kultnih autora. No kanski žiri 1998. nije mislio tako, pa mu je dao Zlatnu palmu za 'Vječnost i jedan dan', a osebujni autor vratio se prošle godine na Berlinale ovim filmom, premijerno prikazanim izvan konkurencije festivala. U ovom neobičnom putovanju kroz vrijeme i prostor William Dafoe utjelovljuje američkog redatelja grčkog porijekla imena A., koji se vraća u Europu i kreće u potragu, kako to kod Angelopulosa uvijek biva, za svime što ga je ikad tištilo – prošlošću, obitelji, besmislom nacionalnog identiteta, ljubavlju i, dakako, filmom. Uz suptilnu autobiografsku notu koju sinopsis sugerira, širina tema i referenci koje film nudi zasigurno će zadovoljiti publiku željnu snažnog umjetničkog doživljaja, a treba napomenuti da je ovo drugi dio Angelopulosove trilogije o povijesti helenizma kroz ljubav, pa ćemo se za konačan zaključak strpjeti do njezina završetka. (B.S.)
(Danska, Njemačka, Francuska, Švedska, Italija, Poljska)
Redatelj: Lars von Trier
Trajanje: 104 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 21:00, petak 29.1. 16:00, nedjelja 31.1. 21:00, utorak 2.2. 16:00
Ne događa se svaki dan to da u našim kinima završi jedan od najkontroverznijih filmova godine s potpisom velikog danskog majstora filmske provokacije Larsa von Triera, čiji je 'Antikrist' zgrozio i oduševio odmah nakon premijere u Cannesu kao jedan od ključnih filmova velikog novog vala tzv. intelektualnog, art horora. Ova posveta legendarnom ruskom redatelju Andreju Tarkovskom graniči s audiovizualnim savršenstvom – slika, zvuk i nevjerojatna gluma savršenog para Willem Dafoe-Charlotte Gainsbourg, koji u šumi liječe rane zbog gubitka djeteta, začinjeni su eksplicitnim hard core seksom i pokojom šokantnom mutilacijom, ali u osnovi je 'Antikrist' iznimno emotivna, meditativna i jezovita kontemplacija o mizoginiji, temeljena na priči o vješticama i filozofskim traktatima koji su napadali ljepši spol. U ovom filmu ljepši spol, zajedno s izvornim zlom koje se budi u prirodi, uzvraća udarac, a rezultat je impresivan u svakoj svojoj minuti. (V.G.)
PROROK
(Francuska, Italija)
Redatelj: Jacques Audiard
Trajanje: 150 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 21:00, subota 30.1. 16:00, ponedjeljak 1.2. 21:00, utorak 2.2. 16:00
Amerikanci su se možda i proslavili žanrom zatvorskih drama, ali sada je došao red na Francuze da pokažu kako se to stvarno treba raditi – ili barem drukčije od onoga na što smo navikli gledajući holivudsku ponudu. 'Prorok' Jacquesa Audiarda zasluženo je osvojio Grand Prix na lanjskom Cannesu, kao impresivna, prljava i beskompromisna priča o mladom Arapinu (sjajni Tahar Rahim) koji se iza rešetaka poveže s neprijateljski raspoloženim rasističkim Korzikancima pa zahvaljujući svojoj inteligenciji počinje neočekivani uspon od iskorištavane žrtve do genijalnog manipulatora. U paketu dolazi ne samo gorka zatvorska zbilja, ispresijecana prizorima šokantnog psihičkog i fizičkog nasilja, već i Audiardovo savršeno rukovanje stilom, koje balansira između klasičnog depresivnog sivila i postmodernog arta. Sve to rezultira jednim od ponajboljih spojeva drame i gangsterske prljavštine viđenim u dugo, dugo vremena. (V.G.)
(SAD, Italija)
Redatelj: Kirk Jones
Trajanje: 99 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 13:00, ponedjeljak, 1.2. 13:00, utorak, 2.2. 19:00, srijeda, 3.2. 21:00
Scenaristi su skupi i stalno nešto štrajkaju, pa je Hollywood u potrazi za inspiracijom stigao već do samog dna bačve europske filmske arhive. Remake je tako doživjela i relativno opskurna obiteljska drama Giuseppea Tornatorea s početka devedesetih, koja se u holivudskoj inačici diči glumačkim velikanom Robertom De Nirom u glavnoj ulozi, no ne mijenja osnovnu premisu izvornika. Skrhani otac pod stare dane kreće u potragu za vlastitim identitetom unutar disfunkcionalne obitelji, upoznajući suprugu i djecu koje nikad zapravo nije upoznao kroz niz gorko-slatkih situacija. Formula klasična, rezultat laka i ne odveć zahtjevna, ali emocionalna obiteljska drama s kojom se, unatoč blagom art odmaku, nije teško identificirati. (B.S.)
KINATAY
(Filipini/Francuska)
Redatelj: Brillante Mendoza
Trajanje: 105 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 13:00, nedjelja 31.1. 16:00, nedjelja 31.1. 21:00, utorak 2.2. 19:00
Filipinski filmaš živopisnog imena Brillante (zna se potpisivati i kao Dante) Mendoza u posljednjih nekoliko godina postao je jedan od najuvaženijih azijskih autora na svjetskoj festivalskoj sceni. Njegova posljednja četiri filma prikazana su na najuglednijim festivalima, po jedan u Berlinu i Veneciji te čak dva u Cannesu, gdje mu je prošle godine 'Kinatay' donio nagradu za najboljeg redatelja. Odmah treba napomenuti da je riječ o filmu koji od gledatelja zahtijeva dobar želudac – recimo samo da su radni naslovi filma bili 'Masakrirana' i 'Sjec-sjec'. Protagonist filma je mladi polaznik policijske akademije koji, kako bi zaradio malo novca sa strane, postaje utjerivač dugova za lokalne dilere. Već prvi posao odvest će ga u samo srce tame, kad banda kojoj se pridružio otme prostitutku zvanu Madonna. Kritičarka Hollywood Reportera Maggie Lee napisala je da je 'Mendoza svojim umjetničkim izborima uspješno ostvario naum da 'zakuca do kraja' svoju poruku, a gledatelj se nalazi u situaciji da ne može odvojiti oči od ekrana, iako to želi'. (I.S.)
(Njemačka)
Redateljica: Maren Ade
Trajanje: 125 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 13:00, utorak 2.2. 21:00, srijeda 3.2. 13:00
Tridesettrogodišnja njemačka redateljica i scenaristica Maren Ade se filmom 'Svi ostali', prikazanim na prošlogodišnjem festivalu u Berlinu, potvrdila kao jedno od najperspektivnijih autorskih imena nove generacije njemačke kinematografije. Ta slojevita drama o krizi ljubavne veze mladog arhitekta i PR-ice jedne diskografske kuće donijela je redateljici Grand Prix žirija, a glumica Birgit Minichmayr nagrađena je Srebrnim medvjedom za najbolju žensku ulogu. Protagonisti filma, Chris i Gitti, borave na Sardiniji, u vili njegovih imućnih roditelja. Ona je strastveno zaljubljena u njega, dok se on doima prilično distancirano. Gitti ga često kritizira zbog njegove nesigurnosti po pitanju njegova talenta, što Chrisu prilično smeta. Susret s Chrisovim vrlo uspješnim kolegom i njegovom suprugom izazvat će buru u odnosu Chrisa i Gitti. Igrice koje su dotad igrali pretvaraju se u borbu za moć. Gitti pokušava poduprijeti svog dečka, a da pritom ne postane kao svi ostali. (I.S.)
FANTASTIČNI GOSPODIN LISAC
(SAD)
Redatelj: Wes Anderson
Trajanje: 87 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 13:00, subota 30.1. 19:00, utorak 2.2. 21:00
Nakon urnebesnih filmova 'Obitelj čudaka', 'Život pod morem' i 'Darjeeling d.o.o.', Wes Anderson odlučio je dio svoje bogate imaginacije udahnuti i svijetu animiranih junaka. Naslonivši se na roman o liscu Foxu Roalda Dahla, autora dječjeg hita 'Charlie i tvornica čokolade', Anderson je, ne iznevjerivši vlastitu poetiku, napravio animirani film za djecu koji se još glasnije obraća odraslima. Gospodin Fox, prefrigan, podmukao, a šarmantan glavni junak, muku muči s konkretnim problemima - spajanjem kraja s krajem, ali i čuvanjem vlastite glave, odnosno repa, daleko od bajkovitih diznijevskih svjetova. I sve to u tipičnoj andersonovskoj atmosferi uz obilje pomaknutog humora i začudnih likova. Idealno za obiteljsko združivanje snaga. (I.T.)
SVI SMO SUPER
(SAD, Italija)
Redatelj: Kirk Jones
Trajanje: 99 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 13:00, ponedjeljak, 1.2. 13:00, utorak, 2.2. 19:00, srijeda, 3.2. 21:00
Scenaristi su skupi i stalno nešto štrajkaju, pa je Hollywood u potrazi za inspiracijom stigao već do samog dna bačve europske filmske arhive. Remake je tako doživjela i relativno opskurna obiteljska drama Giuseppea Tornatorea s početka devedesetih, koja se u holivudskoj inačici diči glumačkim velikanom Robertom De Nirom u glavnoj ulozi, no ne mijenja osnovnu premisu izvornika. Skrhani otac pod stare dane kreće u potragu za vlastitim identitetom unutar disfunkcionalne obitelji, upoznajući suprugu i djecu koje nikad zapravo nije upoznao kroz niz gorko-slatkih situacija. Formula klasična, rezultat laka i ne odveć zahtjevna, ali emocionalna obiteljska drama s kojom se, unatoč blagom art odmaku, nije teško identificirati. (B.S.)