Institut hrvatske glazbe od ovog je tjedna počeo objavljivati HR Top 40 singlova koji se najčešće emitiraju na radio postajama u Hrvatskoj. Vjerovali ili ne, ali to je prva lista u povijesti hrvatske popularne glazbe koja daje kakav-takav uvid u popularnost domaćih izvođača
'Budući da je radio i dalje medij koji najviše utječe na promociju i popularnost glazbe, lista HR TOP 40 će javnosti, medijima i glazbenicima predočiti svježe i relevantne podatke o tome koje pjesme doista jesu hitovi koje sluša cijela zemlja, što dosad nije bilo moguće pouzdano znati.' I to što su nam priopćili iz Instituta hrvatske glazbe gotovo je istina. Gotovo istina, jer je radio medij koji ćete vrlo vjerojatno čuti u svakom kafiću, čekaonici, frizeraju… Ukratko, to je muzika koju se odabrali glazbeni urednici. Recimo da bi to trebali biti profesionalci, znalci s ukusom, koji prate scenu i koji, zahvaljujući svom iskustvu i informiranosti, određuju što treba emitirati češće, a što rjeđe. Ili što je publici milije.
Drugim riječima, HR Top 40 je prva takva lista u povijesti hrvatske popularne glazbe jer lista prodaje albuma dosad je bila jedina takva lista, ali napravljena na ne baš kvalitetnom uzorku prodaje nosača zvuka koji i dan danas nisu pouzdani, mada je to bilo najbliže nekoj relevantnoj top listi popularnosti. Ova lista doista daje uvid u stanje na sceni. Točnije, stanje koje se pjesme doista mogu najčešće čuti u eteru. Pjesme koje se odmah 'uhvate' i u roku od sedam dana postanu veliki hitovi, kao i pjesme koje bi to jako željele biti, ali im nikako to ne uspijeva.
Nažalost, treba imati na umu da je i ova lista manjkava jer se, kako kažu u IHG, inovativni sustav Playkontrol, koji koristi napredne softverske algoritme za prepoznavanje zvučnih zapisa, koristi za slaganje ove liste. No zvučni zapisi su djelomično prikupljeni. Na prvom mjestu je riječ o glazbenicima i pjesmama koje su 'službeno' objavljene za neku diskografsku kuću. Odnosno, svi oni izvođači koji su se odlučili na d.i.y. izdanje tj. na vlastitu produkciju i free download i nisu baš obuhvaćeni ovom listom. Istini za volju, i oni bi si trebali dati malo više truda pa informirati glazbene urednike na radio postajama te im dostaviti svoju muziku.
Međutim, unatoč pionirskom pothvatu doista povijesnog značaja, ma kako to bizarno zvučalo, HR Top 40 je samo mali dio aktualne popularnosti domaćih izvođača. Internet više nije napredna tehnologija niti inovacija, već dio gotovo svačijeg svakodnevnog života koji bi bio nezamisliv mladim generacijama bez njega. Ili, ako želite, muzika koja se voli traži se putem interneta, a ne čeka se da vam vaša omiljena radio postaja pusti vašu omiljenu pjesmu. Broj pretraga na Googleu, broj pogleda novih video spotova na YouTubeu, broj sheranih pjesama i albuma, broj streamanih pjesama, puno je bliži realnoj statistici aktualne popularnosti i ukusa nacije. Ukoliko bi netko ponudio takve statističke podatke i pribrojio ih uz HR Top 40 i tome dodao broj prodanih primjeraka službeno objavljenih izdanja, te pribrojio broj besplatnih downloada, došlo bi se do vrlo realnog stanja popularnosti domaćih izvođača. A to bi tek bilo iznenađenje za mnoge!