Nova zagrebačka zračna luka osim velikog staklenog terminala i spleta modernih prometnica, rotora i parkirališta ima i modernu biciklističku stazu i poseban bike parking. Biciklom smo zavirili do zgrade aerodroma gdje je već na pročelju postavljen natpis s imenom prvog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana po kojem je nova zračna luka i nazvana. Ujedno danas je i sedamnaesta obljetnica njegove smrti pa prigodno se i na ovaj način prisjećamo čovjeka koji nas je sve zadužio i vodio stvarajući Hrvatsku državu devedesetih godina
Na tri sata pedaliranja ove subote skočili smo od Zagreba do Velike Gorice i natrag. Kako bi putovanje i vožnja bili što zanimljiviji, odabrao sam kružnu rutu koristeći što više novu bike infrastrukturu i biciklističke staze. Tako sam od zgrade NSB-a u Zagrebu manje-više stalno vozio bike stazom. Prvo po Slavonskoj aveniji i Radničkoj cesti i prema Domovinskom mostu. Iako se zgrada nove zračne luke Franjo Tuđman nazire već izdaleka, nisam znao da je i nova moderna prometnica već skoro završena i nisam mogao odoljeti da malo ne skrenem s planirane rute i isprobam novu biciklističku stazu koja vodi do novog terminala.
Bike staza i nova prometnica odvajaju se s tzv. goričke istočne obilaznice nakon prelaska Domovinskog mosta i zagrebačke obilaznice. Duga je oko 2,5 kilometra i ima raskršće u naselju Petina i veliki rotor prije parkirališta za oko tisuću automobila. Jedna prometnica velikim vijaduktom penje se na glavni aerodroma. Desnom stranom odvojenom zelenom površinom od kolnika je dvosmjerna bike staza. Na terminalu također je predviđen parking za bicikle. Osim što se može doći do novog aerodroma i biciklom i to sigurno te odvojeni od ostalog prometa, biciklistima će se sigurno svidjeti što su bike friendly na jednom ovakvom objektu.
Razgledati i posjetiti zračnu luku ili putovati moći ćete tako i s bicikla. Ili kao ja novi aerodrom planirati kao jednu od atrakcija na ruti. Dulji i veći obilazak aerodroma ostavljam za drugu priliku dok bude otvoren na proljeće iduće godine. Ovaj inkognito i nenadani posjet novoj luci, i to još biciklom bio je super doživljaj u ove hladne i sunčane dane. Vratio sam se istim putem natrag iako će biti kada cesta i luka budu otvorene za odlazak u Goricu i drugih opcija. Ovoga puta brzi povratak na cestu prema Velikoj Gorici u koju se stiže na njen ulaz iz pravaca Siska gdje po gradskoj bike stazi dolazim u centar. Kratak obilazak grada, klizališta i odmor u jednom od brojnih kafića.
Vožnja se zbog posjeta novoj zračnoj luci produljila, no samo kretanje na biciklu trajalo je ukupno s povratkom u Zagreb malo više od tri sata, a sveukupno sam se vratio na polazište za četiri sata. Podloga je asfaltna, a moja ruta bila je duga četrdeset i jedan kilometar. Put do Zagreba išao je starom goričkom cestom gdje se jedan dio vozi po izdvojenoj neoznačenoj maloj stazi. Uglavnom je koriste biciklisti. Tako se dolazi do velike Mlake. Od tuda pa do Buzina nova je bike prometnica po kojoj je zaista uživancija voziti. Jedini problematični dio je kako doći do Novog Zagreba
Biciklistička staza završava, a prelazak preko Ranžirnog kolodvora je nezgodan, pa i opasan. Tako da uobičajeno ovaj dio nastojim izbjeći koristeći lokalnu cestu koja prolazi kroz Buzin i malim tunelom ispod pruge kako bih došao do Dugava. Dalje se ide po gradskoj bike infrastrukturi koja je dijelom označena, a dio treba nekako već prijeći poštujući prometne propise. Bike izlet do Velike Gorice zaista se može isplanirati i biti zgodna vožnja. S puno mjesta za okrepu ili odmor. U usputnim naseljima ima puno trgovina, pekarnica, benzinskih crpki i mjesnih kafića.
Ako vam je preko Radničke ceste predaleko ići, i ovuda se može napraviti kružna ruta preko Jakuševca i Mičevca ili koristeći druge lokalne prometnice poput sisačke ceste i sl. Napomena da na postojećoj ruti po kojoj sam se kretao osim već spomenutog spornog prijelaza Ranžirnog kolodvora, postoji i oko četiristo metara obične ceste na kraju Radničke ceste prije Petruševca. No novi željeznički nadvožnjak se gradi kao i preostali dio ceste i bike staze. Tako da će na proljeće i taj dio biti u cijelosti pokriven bike infrastrukturom. Na toj dionici još ostaje problem prelaska zagrebačke obilaznice, no bar postoji poseban i malo prometni prijelaz preko starog nadvožnjaka u Kosnici.