BLOG: PEDALIRANJE

Može li se biciklom kroz jesensku kišu i vjetar

09.10.2016 u 08:01

Bionic
Reading

Jesen na biciklu! I kod biciklista važi pravilo, kao i kod većine outdoor fanova, da ne postoji loše vrijeme, već loša oprema. S krajem listopada broj biciklijada i bike manifestacija se smanjuje ili ih uopće nema. No biciklisti koji su baš ušli u formu i ritam bicikliranja, imaju izbor ili voziti sami ili nastaviti kao da se ništa nije dogodilo sa svojim uobičajenim aktivnostima na biciklu. Voziti se u školu, na posao ili biciklirati vikendom. Radnim danom za rekreativnu vožnju smanjuju se mogućnosti jer dani su sve kraći. U slobodne dane ili vikendom teško da će se uvijek poklopiti baš idealni vremenski uvjeti

Glavni savjet za jesensko bicikliranje je nastaviti sa svojim uobičajenim vožnjama i aktivnostima. Treba jednom i pokisnuti ako treba za samopouzdanje. Gledanje u nebo uglavnom neće donijeti rezultata i iz osobnog iskustva savjet je - voziti treba uvijek i stalno. Naravno, uvažavajući opasne i ekstremne prilike, pogotovo u planini ili slabo naseljenom području. Uvijek se može promijeniti plan, skratiti ruta ili sl. Ako i nemate opremu koja je namijenjena baš za biciklizam, zaštitu od vjetra, kiše ili hladnoće, svi imamo odjeću, pa i obuću primjerenu ovom dobu godine. A već je počelo s juternjim mrazom, a u Gorskom kotaru i prvim ledom, malo ranije no posljednjih godina.

Kaciga, ako je nosite, jedan je od oblika zaštite od vremena. Zatim višeslojna odjeća koja se uvijek može prilagoditi. Ako se penjete na brdo, uvijek imajte na umu da slijede silazak i spust koji će zahtijevati dobru jaknu. Dok se penjete, uvijek je vruće, no kada se spuštate, zna biti jako neugodno i hladno. No nije uvijek ni loše vrijeme, neki put sja sunce i svaka zraka tada puno znači i veseli. Posebno kao stvara jesenske boje i omogućava puno lijepih jesenskih događaja. Iako u pravilu pri nepovoljnijem vremenu ne treba puno stajati ili raditi pauzu, uvijek ostaje i ta opcija. Ako ste mokri, pri ne znam kakvoj hladnoći, bit će sve u redu dok vozite. Kada se zaustavite i ohladite, bit ćete zimogrozni, u najmanju ruku. Tako da ako imate malo do cilja, bolje je malo zapeti pa dovršiti vožnju. Tada se odjeća može zamijeniti ili osušiti, a ako treba dalje može se donijeti adekvatna odluka u skladu s mogućnostima i vremenom.

Kratke rukavice uvijek su dobrodošle, a sada je i lagano već vrijeme za duge. U pravilu, meni je bilo hladno uvijek za prste ili stopala, pa sam tako i djelovao. S debljim čarapama i rukavicama. Jesen na biciklu još se izdvaja po puno lišća u šumi koji skrivaju prepreke ili rupe. Prve hladne jesenske kiše zaista znaju biti neugodne. Vidimo na cesti i bicikliste s kišobranom. To je neko brzinsko rješenje, ali jedna ruka je tada zauzeta i nije baš pametno tako se voziti. Bike lifestyle je zadnjih godine iznjedrio puno toga dobrog i dostupnog u mnogim trgovinama, ne samo biciklističkim. Tako da navlaka za kacigu ili sjedalo nije nešto što se ne može nabaviti. Po pristupačnim cijenama i s malim bike budžetom možete se primjereno opremiti, ne samo za jesen, već i početak zime. Rasvjeta i vidljivost vozača jako su važne. Mnoga odjeća i ruksaci već se izrađuju od uočljivih boja u uvjetima smanjene vidljivosti.

Vožnja biciklom po kiši i vjetru svakako smanjuje svoje prednosti i pojavljuje se više mana takvom obliku prijevoza. Tako da onima koji bi ipak pričekali lijepe i vruće dane i spremili svoje ljubimce na zimski san do proljeća, savjetujemo da ako imaju mogućnost, bicikl spreme iznad poda, točnije objese ga o kuku ili sl. Nakon dugog stajanja na jednom mjestu mogu nastati deformacije na gumi. Poželjno je da je bicikl na nekoj prosječnoj temperaturi, 'toploj' garaži ili spremištu. Bicikl treba dobro oprati, očistiti i podmazati.

Priča da ćemo se razboljeti vozimo li bicikl po hladnijem vremenu, više ne stoji, vjerojatno ni znanstveno. Naočale, što prozirnije, mogu puno pridonijeti općoj ugodi pri kretanju biciklom. Oni koji zaista misle voziti stalno, točnije, ne samo šmugnuti do ureda ili na kratku vožnjicu, trebali bi nabaviti zaštitnu navlaku za cipele. Kažu da je najgora hladnoća ona koja dolazi od stopala. Kabanica, pa i ona za jedno korištenje, može puno značiti. I puno opreza pogotovo kad ste na otvorenim cestama u prometu ili na prometnicama gdje sve vrvi od automobila. Ako ste u gradu kad je gužva, auti idu sporije pa je malo lakše. No kad su brzine ostalih sudionika u prometu veće, svemu treba posvetiti veću pažnju i otvoriti četiri oka ako treba.

Ako ste izvan prometa na uobičajenoj ili omiljenoj offroad dionici, u najmanju ruku će vas iznenaditi mekši teren pa će biti teže voziti. No nakon šume ili polja bit će čišćenja blata s bicikla. I bicikl treba zaštititi. Ne samo sebe. Najvažnije je odmah očistiti ga koliko je moguće. Naknadno se krpicom ili s malo popularnog WD 40 sredi stvar do kraja. Po kišnim i mokrim danima treba dakako biti svjestan da podloga ili kolnik ne mogu jamčiti sigurnost na koju smo navikli pa pokrete i vožnju treba prilagoditi uvjetima. No, kako sam već rekao, na jesenske vožnje treba ići, pa makar ih i sami organizirali jer je prijatelj ili bike partner ipak ostao doma uz topli radijator.

Samo vožnjom uspjet ćete održati formu, i radnu i sportsku. Vremenska prognoza večer prije može služiti za orijentaciju i pripremu novog dana. Nikako odustajanje; danas idem autom ili tramvajem jer baš se grdo naoblačilo, samo je izgovor pred samim sobom. Ići ću onda sutra ne pali, kao i u mnogim drugim životnim situacijama. Ako ste do svog zadovoljstva i sreće stigli na biciklu, jesen je vrijeme da vozite bicikl i dalje, makar mokri do kože došli doma. A to će se desiti sigurno, iako uvijek se znamo snaći i zagrijati kad nam je zima ili skloniti se od pljuska. Što se tiče dosadnih jesenskih kiša, mislite i na one dane koji nisu nimalo dosadni, a kada će vam mnogi pozavidjeti kada vas vide na prvom minusu na biciklu. Jer što je to vama, prošli ste vi i gore od malo zaleđenih obraza.