6. - 11. rujna

10. Outlook festival: Rođendanski spektakl koji će se dugo pamtiti

13.09.2017 u 01:13

Bionic
Reading

Zanimljivi nastupi praćeni fascinantnim ozvučenjem koje vas prati kamo god krenuli dali su poseban štih jubilarnom Outlook festivalu u pulskoj Areni i tvrđavi Fort Punta Christo

Spektakularnim koncertom otvorenja u pulskoj Areni prošle srijede započelo je jubilarno izdanje Outlook festivala, a impresivni Outlook Orchestra i genijalni Dizzee Rascal opravdali su sva očekivanja tisuće posjetitelja.

Kako bi se prvo dvoznamenkasto izdanje jednog od vodećih svjetskih glazbenih događaja koji slavi bass glazbu i soundsystem kulturu lansiralo upravo onako kako takvoj proslavi i priliči - spektakularno, glasno i nezaboravno - u pulskoj Areni održan je nesvakidašnji koncert otvorenja koji je završio obilnom kišom, a zatim i prekidom nastupa Dizzeeja Rascala prije službenog finiša.

Svojevrsna kruna koncerta otvorenja definitivno je postao nastup Outlook Orchestra, koji se sastoji od impresivnih 56 članova, odnosno 21 glazbenika i čak 35 vokalista, a činili su ga mnogobrojni velikani hip-hopa, grimea, reggaea, garagea, drum and bassa i dubstepa, kao što su Horace Andy, Roots Manuva, Mad ProfessorDawn PennCongo NattyPharoahe Monch i mnogi drugi.

  • +33
Otvorenje Outlook festivala Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Ako je itko gajio dozu skepticizma prema orkestralnom aranžiranju bass glazbe, ubrzo je promijenio mišljenje, a izdvojiti najbolju izvedbu te večeri postao je iznimno težak zadatak. Velika glazbena imena koja su se izmjenjivala na pozornici pulske Arene, uz pratnju orkestra, posjetiteljima su pružila jedinstveno koncertno iskustvo vrijedno pamćenja, a njihovu izvedbu pokušao je dodatno uveličati Dizzee Rascal

@outlookfestival festival is gonna be a movie! Looking forward to tonight 🔉🔉🔉song: Ghost #raskit

A post shared by Dizzee Rascal (@dizzeerascal) on

Ovaj grime pionir, koji se u međuvremenu potpuno otisnuo u mainstream vode pjevajući nogometne himne na Glastonburyju, obrađujući Nirvanine hitove te gostujući kod Shakire i Robbieja Williamsa, diskografsku stanku od pet godina i povratak matičnom žanru označio je albumom 'Raskit', koji je te večeri činio većinski dio njegova seta, uz izvedbu klasika poput 'Stop Dat', 'I Luv U' ili 'Fix Up, Look Sharp', praćenih zanimljivim vizualnim i svjetlosnim rješenjima na pozornici. 

Poslije kiše dolazi Goldie

Dolaskom u večernjim satima na prvi dan festivala na tvrđavi Fort Punta Christo dočekale su nas velike gužve na ulazu, koje smo uspješno prebrodili dolaskom na pozornicu Clearing, iz čijih se zvučnika već dobrano orila legendarna 'Simon Says' repera Pharoahea Moncha, koja je postala neslužbena himna jubilarnog izdanja Outlooka.

Kratkotrajno uživanje u nastupu repera iz Queensa zamijenili smo onim na kosom terenu pozornice Garden, na kojoj nas je prvog dana očekivao program Butterz x Just Jam. Nastup britanskog garage i grime DJ-a Royal-T-a poslužio je kao svojevrsno zagrijavanje za vlasnike labela Butterz, DJ-e Elijah & Skilliam. Ovaj dvojac servirao je set grime uspješnica u bassline kolažu koji je, između ostalog, uveličao legendarni grime dvojac Newham Generals.

S pozornice Garden uskoro smo se preselili na Clearing, a tamo nas je očekivao Ghostface Killah, koji se pojavio u društvu suborca iz Wu Tang-Clana, Raekwona. Ovaj hip-hop dvojac uspio je izvesti tek tri pjesme iz bogatog opusa prije obilne kiše praćene grmljavinom koja je zatim prekinula program na svim pozornicama.

⚡️⚡️⚡️ . . . . #Outlook10years Photo: Marin Brgic (@maastab8)

A post shared by OUTLOOK FESTIVAL (@outlookfestival) on

Iako smo se, poput mnogih, pribojavali da će uznapredovala kiša potpuno uništiti prvi dan festivala, na Clearingu se pojavio Goldie i šou je ponovno mogao započeti. Sjajan set legende drum'n'bass scene, poput mnogobrojnih posjetitelja, pratili smo iz sigurne udaljenosti, smješteni ispod natkrivenog šanka, a nastupom Goldieja u konačnici smo zatvorili prvi dan festivala.

Britanska invazija na Clearingu

Nalik prethodnom, program drugog dana vrvio je mnoštvom zanimljivih imena, a na najvećoj festivalskoj pozornici te su se večeri izmjenjivali jedni od najboljih predstavnika grimea i UK hip-hopa.

Uživanje u britanskoj invaziji na Clearingu započeli smo nastupom repera i borca za ljudska prava Akale, čiji je set prožet conscious rap uspješnicama uspio zadržati publiku koja je zatim svjedočila izvedbi perspektivnog Londonca imena Kojo Funds, čiji glazbeni opus mnogi opisuju terminom afroswing. Koliko je omiljen kod većinski britanske publike okupljene na festivalu, dovoljno govori činjenica da su svaki hit, uključujući 'Fine Wine', dočekali u izrazito plesnom raspoloženju. Londonski glazbenik rodom iz Gane dodatno je nabrijao publiku silaskom s pozornice i nastupom uz mnoštvo fanova smještenih u prvim redovima.

Poznati po eksplozivnim nastupima uživo, Britanci Foreign Beggars nisu ponudili ništa manje od navedenog. Crossover hip-hopa i elektronike ovog energičnog trojca pokazao se punim pogotkom kad je riječ o zadovoljavanju rejverskih apetita publike, a nakon njihova nastupa na red je došao grime heroj iz Manchestera - Bugzy Malone - koji nas je počastio polusatnim setom prožetim hitovima kojima je postao i trenutno slovi za jednog od najpopularnijih grime MC-ja u Velikoj Britaniji, iako poput mnogih žanrovskih kolega ne dijeli londonsku adresu.

Ništa manje zanimljiviji nisu bili nastupi britanskog repera Giggsa, Outlookovih tradicionalnih gostiju Newham Generalsa, kao i producenta i DJ-a Rude Kida, čiji je set očekivano obilovao aktualnim grime hitovima, ali našlo se mjesta i za pokoji reggae klasik Boba Marleyja, kao i još uvijek aktualne ljetne hitove poput 'Wild Thoughts' DJ-a Khaleda i 'Unforgettable' Frencha Montane. Drugi dan festivala službeno smo zatvorili odlaskom na intimnu pozornicu Arija te smo uživali u setu domaćeg drum'n'bass virtuoza Filipa Motovunskog.

Energični Rodigan i Bandulu ludilo na Voidu

Kao i do sada, avanturu na Outlooku trećeg dana odlučili smo započeti na najvećoj festivalskoj pozornici pa smo uživali u nastupu Gentelman's Dub Cluba i vremešnog, ali ništa manje energičnog Davida Rodigana, koji je setom na Clearingu pokazao mlađim kolegama 'kako se to radi'. Set bogat reggae i dancehall hitovima, koji godinama čine njegovu selekciju, pomladio je Drakeovom 'One Dance' i nezaustavljivim ljetnim hitom 'Wild Thoughts' DJ-a Khaleda. Da je uistinu riječ o jednom od legendarnih DJ-eva, dovoljno govori činjenica da je nekoliko puta silazio s pulta kako bi plesnim vratolomijama na pozornici dodatno motivirao publiku.

Nakon uživanja u izvedbi 66- godišnjeg Rodigana večer smo nastavili i završili na pozornici Void uz program 'Bandulu'.

A post shared by Kahn (@kahnbristol) on

Poput prvog dana festivala, zbog uznapredovale kiše praćene grmljavinom, program je nakratko zaustavljen, a zatim je s nastupom krenuo bristolski dvojac Kahn & Neek. Nastupali samostalno ili kao duo, Kahn & Neek vjerni su tradiciji soundsystem kulture sa setovima prepunih dubplateova, kojih ni te večeri nije nedostajalo, a na pozornici im se u jednom trenutku pridružio član kolektiva Roll Deep, Killa P.

Nakon bristolskog dvojca svjedočili smo neplaniranom, a ujedno premijernom b2b nastupu grime velikana i radijskih voditelja Logana Same i Sir Spyra, koji se duboko urezao u pamćenje posjetitelja pozornice Void.

Grime ekstravagancu s Loganom Samom i Sir Spyrom kao glavnim akterima uveličala su jednako neočekivana gostovanja Lady Chann i P Moneyja, koji su demonstrirali svu raskoš svog neupitnog glazbenog talenta i smisla za vrhunsku vokalnu improvizaciju popraćenu teškim bass linijama.

Veliko finale

Posljednji dan slavljeničkog izdanja Outlooka otvorili smo nastupom perspektivnog grimera AJ Traceyja, čija popularnost iz dana u dan nezaustavljivo raste, a o čemu dovoljno svjedoči velik broj posjetitelja na Clearingu uoči njegova polusatna nastupa. Još uvijek tanke diskografije, AJ Tracey izveo je presjek vlastitih uspješnica uz pratnju jednako talentiranog grime MC-ja Big Zuua. Na setlisti našao je mjesta i za izvođenje Skeptinih hit singlova poput 'It Ain't Safe' i 'Shutdown'.

Uživanje u nastupima na pozornici Clearing zaključili smo setom britanskog DJ-a i producenta Plasticiana, čija je rana uključenost u londonsku grime i dubstep scenu ostavila neizbrisiv trag. Kao što se moglo očekivati, Plastician se setom u trajanju od sat vremena dotaknuo nekih od najvećih grime hitova, kao i vlastitih, poput ambijentalne 'Japan', kojom je okupljeno mnoštvo zauvijek osvojio.

Nakon praćenja nastupa na Clearingu, ovogodišnju pustolovinu na Outlooku tradicionalno smo odlučili provesti u istraživanju dosad neposjećenih pozornica i njihova programa, s nešto većim zadržavanjem na kosom terenu pozornice Garden, na kojoj se posljednju večer Outlooka odvijao plesom nabijeni 'Jungle Jam'.

  • +23
10. Outlook festival Izvor: Promo fotografije / Autor: Dan Medhurst

Outlook festival u brojkama

Na Outlook festival ove godine pristiglo je 12.500 posjetitelja iz svih krajeva svijeta. Ponovno prednjače Britanci, kojih je bilo 68 posto, dok je iz srednjoistočne Europe pristiglo 11 posto ljudi, među kojima najviše Hrvata. Ostatak posjetitelja čine Nijemci, Austrijanci, Francuzi, Amerikanci, Australci, Francuzi, Belgijanci, Novozelanđani, Nizozemci i drugi. U kampu Brioni odsjelo je oko pet tisuća ljudi, dok je ostatak ugostilo lokalno stanovništvo.