Kako bi mogli objavljivati na društvenim mrežama, princeza od Walesa, ali i drugi članovi britanske kraljevske obitelji moraju se pridržavati posebnih kodeksa ponašanja kada je o objavama na internetu riječ
Iako je vrijeme vladavine kraljice Elizabete II obilježilo poprilično strogo i slijepo pridržavanje pravila, nove generacije 'omekšale' su čak i pokojnu vladaricu koja je shvatila da mora prihvatiti igru i pomladiti monarhiju. Zbog toga ne čudi da su se članovi kraljevske obitelji bez puno pogovora odlučili pridružiti društvenim mrežama, otvorivši svoje profile na istima.
No, ipak nije sve tako jednostavno kako se čini. Kako bi mogli imati svoje profile i sami odlučivati što će objaviti i podijeliti s obožavateljima, radni članovi britanske kraljevske obitelji moraju se pridržavati strogih pravila. Upravo ta savršena kombinacija donijela im je i milijunske brojke, kada je o pratiteljima riječ.
Tako kralj Charles i kraljica Camilla imaju više od 13 milijuna pratitelja, dok su princ William i Kate Middleton skupili čak 16 milijuna pratitelja. Njihovi pratitelji nestrpljivo iščekuju svaku njihovu novu objavu, osobito onu vezanu uz njihove nasljednike, a posljednja je bila čestitka povodom 9. rođendana princeze Charlotte, uz koju je stavljena njezina najnovija fotografija za koju je zaslužna Kate Middleton.
ZARA TINDALL
Za nju kraljevska pravila ne vrijede: Kralj Charles III u zagrljaju najdraže nećakinje
A koja su zapravo pravila? Pobrojimo ih redom...
Samo službene dužnosti
Iako bi njihovi obožavatelji širom raširenih ruku dočekali bilo kakvu fotografiju s njihovog privatnog, obiteljskog odmora, to neće nikada dobiti. Odavno je jasno dato do znanja da kralj Charles i ostali radni članovi kraljevske obitelji dijele samo fotografije sa službenih angažmana ili prigoda, dok će odmore preskočiti, odnosno ostaviti 'samo za svoje oči'.
Tagiranje
Ako prođete kroz objave na profilima članova kraljevske obitelji neće vam promaknuti kako su tagirane samo provjerene grupe, tvrtke i dobrotvorne organizacije. Tako je nakon što su kralju Charlesu i Kate Middleton dijagnosticirali karcinom, ostvarena suradnja s Macmillanom i Cancer Research UK u širenju svijesti. Pojedinci, kao takvi, neće biti tagirani, no spominje ih se u popratnom tekstu
Nema sponzorskih ugovora
Iako je na mnogim profilima slavnih osoba pregršt objava u kojima je ponekad teško razlikovati oglas od obične objave, članovima kraljevske obitelji zabranjeno je bilo kakvo uključivanje u promotivne ili komercijalne aktivnosti. Na njihovim profilima nikada nećete vidjeti kako označavaju odjeću koju nose ili proizvode koje koriste.
Nema selfija
Čak i kada su na javnim, službenim događanjima, članovi kraljevske obitelji toliko su fokusirani na angažman kada su u javnosti, zbog čega uljudno odbijaju snimanje selfija s obožavateljima. Ako i postoji koji selfie riječ je vjerojatno o nekom slučajno snimljenom. No, ponekad ipak naprave malu iznimku.
Nepristranost je ključna
Staro je pravilo, kojeg se pridržavaju i u ovom dijelu, nepristranost svih članova britanske kraljevske obitelji. Razlog je sasvim jednostavan - time se žele zaštititi kako monarh ne bi imao utjecaj na političko mišljenje javnosti ili zakone. Iako nije zabranjeno zakonom, smatra se neustavnim da vladar glasa na izborima.
Bez privatnih profila
Prije negoli je Meghan Markle 'ušla' u kraljevsku obitelj, morala je ugasiti svoj privatni Instagram profil i blog. Sa suprugom, princom Harryjem otvorila je službeni profil pod nazivom Sussexroyal, a sada, kada više nisu radni članovi obitelji, za njih pravila ne vrijede, pa je sada Meghan otvorila i stranicu sa svojim novim lifestyle brandom, American Riviera Orchard.
Lokacije se pomno biraju
Kako bi se zaštitila privatnost i sigurnost kraljevske obitelji, ali i spriječio neovlašteni pristup 'osjetljivim područjima', pripadnicima kraljevske obitelji zabranjeno je fotografirati se na određenim mjestima ili privatnim lokacijama, poput unutrašnjosti pojedinih kraljevskih rezidencija. No, kao i u svemu, i tu postoje iznimke.