Diskusijom o medijima i zakonskoj regulativi završio je u petak u Dubrovniku konferencijski dio skupa televizijskih profesionalaca New Europe Market. Posljednjeg konferencijskog dana raspravljalo se još o gerila marketingu, migraciji sporta s javne na pay TV, prelasku televizije na društvene mreže, trendovima kulinarskih showova na televiziji i izazovima distribucije kanala za Adria regiju
Treći, ujedno i posljednji, konferencijski dan na NEM-u počeo je panelom 'Je li gerila-marketing mrtav', na kojem je raspravu moderirao direktor tvrtke Renta Marketing, Orhan Lujinović. Sudionici panela, Adrian Burton, izvršni kreativni direktor Lambie-Nairna, Todd Brown, direktor ConsulCation Inc.-a, Alec Brownstein, nezavisni kreativni direktor, te Parag Bhandari, direktor UG Strategiesa, publici su pružili uvid u svoje najuspješnije i najzanimljivije kampanje u kojima su koristili gerila-marketing. Da je gerila-marketing uvijek rizik složili su se svi panelisti zato što kampanja mora biti originalna i neobična, a uspjeh nije zajamčen. No ipak, rizik se isplati te je jasno da je gerila-marketing i dalje živ te da će samo evoluirati uz korištenje društvenih mreža.
O temi 'Migracija sporta s javne na pay TV' ujutro su razgovarali Dragan Šolak, predsjednik upravnog odbora United Groupa, Nikola Francetić, operativni direktor sektora za razvoj i upravljanje sadržajem u Hrvatskom Telekomu, Ivan Lovreček, član uprave i glavni urednik Informativnog programa RTL-a Hrvatska, Saša Kojić, glavni predstavnik za Njemačku, Austriju, Švicarsku i Istočnu Europu za tvrtku MP&Silva. Diskusiju je moderirao direktor Sportske Dimenzije Ivan Blažičko. Migracija sportskih prava na pay TV postala je norma zato što postoji velik broj korisnika koji će kupovati sportski sadržaj. Ipak, prema riječima Dragana Šolaka, 'prava za evente nacionalne važnosti trebala bi biti distribuirana na javnim televizijama kako bi publika dobila najvažniji sadržaj'.
Generalni direktor i osnivač tvrtke New Perspective, Dennis Hodges, započeo je treću raspravu, 'Televizija prelazi na društvene mreže'. O trendu praćenja televizijskog sadržaja na društvenim mrežama govorili su Jonathan Broughton, televizijski analitičar IHS-a, Johan A. Larsson, samostalni savjetnik za Social TV, Parag Bhandari, direktor UG Strategiesa, Sam Moorthy, osnivač i direktor Icons&Imagesa te Saša Kramar, predsjednik uprave Iskona. Iako korištenje društvenih mreža ovisi o osobnoj preferenciji, činjenica je da se televizijski showovi sve više prate i komentiraju na njima. Gledatelji zato često gledaju show u predviđeno vrijeme kako bi se uključili u raspravu, dokazujući time da linearna televizija neće nikada nestati. Panelisti su zaključili da su društvene mreže neminovno dio budućnosti televizije, ali neće je ugroziti, nego će je nadopuniti.
Panel 'Kokoš ili jaje', koji je prigodno inspirirao sudionike prije ručka, moderirao je chef, televizijska ličnost i gastropromotor Mate Janković. O trendovima kulinarskih showova na televiziji govorili su Nick Thorogood, viši potpredsjednik odjela za sadržaj i marketing Scripps Networks Interactivea, Pe̒ter Radnai, direktor lokalne produkcije u Chello Central Europeu, Sara D'Amico, direktorica u Fox International Channelsu te Ashley Colburn, producentica, voditeljica i turistička stručnjakinja. Da su kulinarski programi trenutačno veliki trend složili su se svi panelisti, a hrana je čak počela diktirati sadržaj drugim showovima. 'Kulinarski showovi popularni su zbog lokalne kulture, inspiriraju ljude da drže do sebe i bolje jedu. To nije prolazni trend, to je lifestyle', rekla je Sara D'Amico. Na ključno pitanje, je li televizija postala popularna zbog hrane ili hrana zbog televizije, teško je odgovoriti, no Nick Thorogood ipak je istaknuo da je 'hrana uvijek bila prisutna, ona donosi strast i emocije na televiziju'.
Diskusiju na prvome popodnevnom panelu 'Izazovi distribucije kanala za Adria regiju', moderirala je rukovoditeljica radne jedinice za pribavljanje sadržaja i promocije u Hrvatskom Telekomu Anamaria Dorotić. U raspravi su sudjelovali Karin Heijink, potpredsjednica Pay TV Channels East u Viasat Broadcastingu, Nikola Francetić, operativni direktor sektora za razvoj i upravljanje sadržajem u Hrvatskom Telekomu, Marijana Vukašinović, šefica službe za ugovaranje i administraciju multimedijalnog sadržaja u Telekomu Srbija, Irena Battelino, voditeljica nabave sadržaja Telekoma Slovenije te Tony Wawryk, potpredsjednik prodajnog zastupstva Ginx TV-a. O važnosti sadržaja lokalne produkcije panelisti su se složili zato što je to ono što korisnici najviše traže. No iako je lokalni sadržaj iznimno bitan u distribuciji za regiju, korisnici u svojim paketima kanala često žele imati i raznolikijeg sadržaja.
Panelom 'Mediji i zakonska regulativa', koji je moderirala direktorica produkcije Hrvatske radiotelevizije Marija Nemčić, treći je dan NEM-a došao kraju. O legalnim problemima te pitanjima regulacije medija i kanala razgovarali su Goran Radman, ravnatelj Hrvatske radiotelevizije, Ivica Mudrinić, predsjednik uprave T-Hrvatskog Telekoma, Dražen Mavrić, generalni direktor Nove TV, te Stefan Sporn, generalni direktor za međunarodnu distribuciju i autorska prava u Media Group RTL-u Njemačka. Legalni problemi te pitanje pretjerane regulacije istaknuli su panelisti kao važno pitanje. 'Katkad su zakonske regulative prekomplicirane te se javlja pitanje nije li jednostavnije producirati sadržaj nego ga kupovati', izjavio je Ivica Mudrinić. Sudionici su diskutirali o pitanju kako regulirati medijski sadržaj i kanale, u isto vrijeme zadovoljavajući korisnika, jer je, prema riječima Dražena Mavrića, 'pitanje prava jedna od važnijih stvari o kojima se regulator mora brinuti'.