Nejc Osovnikar

Za njega tvrde da je po talentu slovenski plesni Luka Dončić

02.11.2024 u 22:41

Bionic
Reading

Profesionalni nagrađivani plesač i koreograf iz Slovenije Nejc Osovnikar u Zagrebu od rujna održava plesne treninge kao dio voditeljskog tima plesnog studija Atomic Dance Factory

Iako rođen i odrastao u Sloveniji, prijateljstvo između Nejca Osovnikara, Hrvatske i Atomic Dance Factoryja traje dugi niz godina. Točnije od njegovog prvog pojavljivanja u Zagrebu na natjecanju ‘Kings of Style’.

Svim ljubiteljima plesa ‘Kings of Style’ je prepoznatljiv po svom urbanom prizvuku, na natjecanju se okupljaju najbolje hrvatske street plesne grupe, plesne skupine iz cijele regije a posebno susjedne Slovenije. Nejca i naše susjede, koji su svjetski i europski prvaci u hip hopu, hrvatska publika uvijek je dočekivala s velikim zanimanjem i oduševljenjem.

‘Kings of Style’ nam je od početka bio jedan od privlačnijih plesnih festivala u našoj regiji, tu su uvijek bili kvalitetni suci, bila je top atmosfera, radionice, čak i plesni battlovi. Prvi put kad smo došli, došli smo bez ikakvih očekivanja, imali smo samo želju da podijelimo našu kreaciju na toj pozornici, gdje se sretnu ekipe iz brojnih zemalja Europe, a dobili smo više od toga. Osvojili smo prvo mjesto. Kings of Style je meni i mom timu nekako ostao u srcu i uvijek smo imali želju podržati taj događaj i naše prijatelje iz Hrvatske.’

Veliki utjecaj na vaše plesne početke imao je Chris Brown, američki pjevač, tekstopisac, redatelj spotova i glumac, koji nije samo vrhunski pjevač već je i odličan plesač?

'Tako je, ples sam upoznao preko interneta, tada sam živio u Novom Mestu, tamo nije bilo tamo puno plesnih škola, da sam ja znao za njih. Odnosno, znao sam za jednu plesnu školu ali tamo su bile samo cure, plesale su na ženstven način, i na taj način nisam htio plesati. I tako sam odlučio naučiti plesati preko interneta', kaže Nejc i dodaje:

'Moj prvi stil je bio krump, mislim da to nitko nije radio u Sloveniji i taj krump sam upoznao preko Chris Browna. Bila je jedna snimka, Chris Browna s jednim klincem, on je tada nešto otplesao, meni se to jako svidjelo i taj klinac je na kraju rekao: I ja mogu odraditi taj krump. I ja sam onda tražio što je taj krump i našao sam dokumentarac Rize o početku krumpa. To me skroz povuklo unutra, u biti kad sam počeo plesati hip hop ja sam cijelo vrijeme radio krump sa strane. Onda sam došao živjeti u Ljubljanu, tada sam već plesao dvije godine i shvatio da trebam trenera, trebam nekog da me vodi, da mi da podlogu i tako je počelo moje treniranje s voditeljima. U toj fazi sam počeo trenirati na način da sam išao i na radionice, kampove i pokušavao to svoje znanje implementirati u svoje redovne treninge i postajao sam sve samostalniji.'

Vaša strast za glazbom i plesom se osjeti gdje god se pojavite. Osim krumpa, aktivno istražujete i plesne stilove hip hopa i poppinga. Bili ste europski prvak u hip hopu i poppingu, kao i višestruki slovenski nacionalni prvak. Manje je poznato da ste, osim plesa, s hip hop plesnom kulturom povezani i putem crtanja grafita.

‘Grafiti, crtanje, to je počelo prije plesa. Sjećam se da bi svi još u vrtiću dolazili do mene i tražili da im nešto nacrtam tako da je to bila moja jako moćna strast. Znao sam da ću se time baviti i da ću ići u neku školu i baviti se ili grafičkim dizajnom ili ilustracijom. Zbog crtanja i dizajna sam otišao u Ljubljanu. I kad sam plesao cijelo vrijeme sam se bavio tim sa strane. Već u srednjoj školi znao sam zaraditi neke novce crtanjem ili dizajnom.’

Uspon slovenske plesne scene započeo je s plesnom skupinom 'Maestro'. Anže Škrube, na ovim prostorima najpoznatiji je po svom koreografskom radu u skupini 'Maestro', ali i po suradnji sa Severinom na njenoj turneji 'Dobrodošao u klub'.

‘Anže je kreativni direktor i koreograf sa sjedištem u Los Angelesu, Kaliforniji, nastupao je uz svjetski poznate izvođače kao što su Prince, Usher, Justin Timberlake i Meghan Trainor. Odradio je svjetsku turneju s Chris Brownom te tribute za Michael Jacksona, a nedavno je surađivao i s Taylor Swift. Mogu samo reći svaka mu čast na svemu što je napravio.’

Pristali biste surađivati da vas Severina angažira za neke svoje projekte?

‘Da, naravno, zašto ne? I s drugima u regiji. Imam svoje neke principe po kojima radim i ako nađemo zajednički put naravno surađivao bih.’

Već deset godina educirate slovenske i međunarodne plesače, a od 2019. godine podučavate plesače u plesnoj školi Nataraj. Također djelujete i kao plesni sudac unutar Plesnog saveza Slovenije. Vrlo ste aktivni i kao predstavnik za razvoj plesa u Sloveniji i Europi?

‘U Sloveniji je Savez jak, puno je plesnih škola, scena je živa. Savez je centar svih plesnih stilova, dosta slovenskih plesača koji su nešto napravili u svijetu bili su aktivni u plesnom savezu. Savez povezuje sve klubove, škole. U Sloveniji je to stalno prisutno, natjecanja, i posljedično ljudi žele plesno rasti. Osobno sam aktivan i u IDO (International Dance Organization) odboru i radimo na novim promjenama, koje mogu podići ples i isto tako i IDO. Zahvalan sam Fionni Johnson, koja mi je otvorila vrata u IDO odboru, i dala glas i nama Slovencima.'

Kako objašnjavate veliki napredak koji je slovenska plesna scena napravila u proteklom desetljeću u odnosu na hrvatsku?

‘U Hrvatskoj se, koliko sam čuo, Hrvatski Plesni Savez praktički ugasio. To bi mogao biti razlog zašto je slovenska plesna scena puno bolja od hrvatske. U Sloveniji je ples jako cijenjen, ples je postao sport kao i kultura. Roditelji vide ozbiljnost, perspektivu, i s povjerenjem prepuštaju djecu u ples. Vidim puno roditelja koji ulažu u ples, u svoju djecu. Tu je i IDO i, kako sam već rekao, Slovenski plesni savez', kaže Nejc Osovnikar i nastavlja:

'Mnogi ne vole IDO jer ima zastarjeli sustav koji treba prilagoditi. Ali IDO i plesni savez imaju dobru podlogu za napraviti nešto veliko, imaju moćnu bazu plesača, tradiciju i ako bi se prilagodili i slušali što se sada događa na sceni, prilagodili suđenje, mogli bi napraviti jako dobru stvar. Već dugo vremena su slovenski plesači uspješni na IDO sceni, poput Artifexa, Bolera, Kazine. Svi rade dobre stvari, nekako mi Slovenci uvijek postavljamo trendove unutar IDO-a.’

Pratite li ostale sportove?

‘Sport me ne zanima u smislu navijanja, odlazaka na utakmice... Ne volim gledati nogomet, košarku ali ih volim igrati. Guštam u igranju ali da bih pratio sportove, to mi nije interesantno, radije pogledam ples.’

Košarka je iznimno popularna u Sloveniji, usporedbe su neizbježne. Mnogi vaši sunarodnjaci kažu da ste vi po talentu slovenski plesni Luka Dončić?

‘Ne, to što je napravio Luka Dončić je stvarno iznimno, ne bih se mogao uspoređivati s njim. Prije bih rekao da su, što se tiče svjetske prepoznatljivosti,to napravili Anže Škrube i Nika Kljun. Naravno, i meni je cilj raditi na nekim većim projektima, gdje mogu izraziti svoju kreativnost bilo da su to video spotovi, koncerti, veće produkcije.‘

Košarka, ples, rukomet, raste i nogomet u Sloveniji. Ispada da Slovenci u svemu napreduju bolje od Hrvata. Koji je recept za uspjeh slovenskih sportaša, klubova i reprezentacija, kako to komentirate?

‘Sloveniju bih opisao kao jako aktivnu sportsku naciju. Netko tko se želi baviti određenim sportom dosta brzo će to preći u profesionalizam. Hrvatskim klubovima, plesačima, to je moje područje pa mogu o njemu najviše reći, je potreban neki ambasador plesne scene, netko tko će se zauzeti i raditi na mladima, tko će izgrađivati nove generacije, napraviti neku dobru bazu. Čak nije nužno da je to neki dobar plesač već da je karizmatična osoba, da ima mentorski pristup. Osobno sam najviše informacija u zadnjih par godina dobio od osobe koja nije plesač. Što se tiče razumijevanja glazbe, pristupa, treninga, kao neki oblik mentorstva.’

Smatrate li da je, uz politiku, i balkanski mentalitet kriv za stanje u hrvatskom sportu?

‘Imamo i mi malo Balkana u sebi. Kako bi ja to opisao, balkanski narod je topao i jako strastven i tu strast imaju i Slovenci. A što se tiče stanja u određenom dijelu svijeta ili države, na neke stvari nemamo utjecaja ali vjerujem da dolaze bolji, produktivniji dani.’