Nakon dvostruke pobjede Ferrarija u Monte Carlu ovog vikenda na rasporedu je Velika nagrada Kanade na kojoj Mercedes mora uzvratiti Sebastianu Vettelu ako želi zadržati priključak u borbi za titulu prvaka svijeta...
Utrka u Monaku potvrdila je da Ferrari ima fantastičan bolid u kojem se Sebastian Vettel odlično snalazi. Nijemac je s lakoćom ostvario svoju treću pobjedu sezone i povećao prednost na čak 25 bodova ispred Lewisa Hamiltona koji je bio potpuno neprepoznatljiv, što je zabrinjavajuće za Mercedes.
Ove nedjelje vozi se još jedna ulična utrka, no na znatno bržoj stazi u Montrealu. Hamilton obožava ovu utrku na kojoj je ostvario prvu pobjedu u karijeri 2007. godine, a ukupno ih ima čak pet, uključujući i prošlogodišnju. Samo je Michael Schumacher sa sedam uspješniji od njega. Ako Lewis doživi novi fijasko na Velikoj nagradi Kanade, u Mercedesu će zavladati panika i postat će jasno da srebrni bolid više nije pobjednički, barem ne u rukama aktualnih vozača.
Utrka u Kanadi rijetko nas razočara. Posljednjih godina ovdje smo vidjeli zbilja svašta, od jezive nesreće Roberta Kubice 2007. godine do višesatnog prekida 2011. godine te pretjecanja vrijednog pobjede Jensona Buttona u posljednjem krugu. Nema sumnje da će i ove sezone biti pregršt akcije na stazi.
Staza Gilles Villeneuve znala je biti prva i jedina pobjeda u karijeri nekih vozača, poput Jeana Alesija i Roberta Kubice, a također i Daniela Ricciarda za volanom Red Bulla 2014. godine.
Staza je vjerojatno najopasnija u kalendaru Formule 1, zbog betonskih zidova vrlo blizu samim trkaćim linijama. Dugačka je 4.3km, ima samo 13 zavoja, ali već prva dva izuzetno su zahtjevna i znaju se pretvoriti u krš i lom, posebno na startu utrke.
Ništa manje opasan nije ni sljedeći dvostruki zavoj 3 i 4, u koji se ulazi s oko 130km/h, a betonski zid na izlazu redovito uzme barem jednu žrtvu po utrci. Središnji dio staze traži veliku preciznost, a nakon trećeg dvostrukog zavoja 8 i 9 slijedi oštro kočenje i najsporiji zavoj koji se prolazi u prvoj brzini i znao je u prošlosti biti solidna prilika za pretjecanje.
U samoj završnici kruga imamo dugački ravni dio i onda oštro kočenje za atraktivni dvostruki zavoj, na čijem je izlazu 'Zid prvaka', mjesto na kojem su svoje bolide razbijali Michael Schumacher, Jaques Villeneuve, Damon Hill i u moderno vrijeme Sebastian Vettel. Tko ga izbjegne, izaći će na startno-ciljnu ravninu i kompletirati krug.
Pirelli je vozačima ponovo ponudio najmekše komponente guma, uključujući i one ultramekane na kojima će vjerojatno većina startati, a očekuju se dva ulaska u boks tijekom utrke. DRS zone nalaze se na startno-ciljnoj ravnini, kao i na završnom dugom ravnom pravcu kruga pa pretjecanja u Montrealu ne bi trebala biti problem. Vremenska prognoza kaže da je kiša moguća u nedjelju, što bi mogao biti dodatan uzbudljiv faktor na Velikoj nagradi Kanade.
Što se favorita tiče, po prvi put moramo reći da su to vozači Ferrarija, jer forma u kojoj se nalazi talijanski bolid je zaista sjajna. Sebastian Vettel pokušat će povećati prednost u ukupnom poretku, a nakon pole pozicije u Monte Carlu očekuje se i novi solidan nastup Kimija Raikkonena. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas vole ovu stazu, a Mercedes će pokušati dokazati da je debakl u Monaku bio tek izolirani slučaj vezan uz problem zagrijavanja guma. Vozači Red Bulla Daniel Ricciardo i Max Verstappen i dalje ostaju u drugom planu te se nadaju kiši koja bi im mogla pomoći da ugroze najbrže u nedjelju.
Subotnje kvalifikacije su na rasporedu u 19 sati po hrvatskom vremenu, a nedjeljna utrka u 20 sati. Ne propustiti!