Fernando Alonso naglasio je uoči svoje zadnje utrke u Abu Dhabiju da napušta Formulu 1 jer je predvidiva i nije mu više zanimljiva, a te bi riječi imale snagu da paralelno ne nastupa za Toyotu u utrkama izdržljivosti koje ne mogu biti dosadnije nego što trenutno jesu...
Španjolski 37-godišnji veteran odlučio je napustiti elitno automobilističko natjecanje i nakon 312 utrka prepustiti svoje mjesto mladom talentu Landu Norrisu od kojeg McLaren u budućnosti mnogo očekuje.
Alonso se oprašta kao dvostruki prvak, no zadnju titulu osvojio je daleke 2006. godine, nakon čega je zbog lošeg izbora momčadi morao gledati Hamiltonu i Vettelu u leđa, a naslove prvaka od Fernandovog posljednjeg do danas još su ugrabili Raikkonen, Button i Rosberg.
Mnogo je onih koji žale što je Formula 1 izgubila jednog od svojih najvještijih i najkompletnijih vozača, no Alonso je također na glasu kao čovjek s kojim nije lako raditi, zbog čega je na kraju završio u posrnulom McLarenu, a mogao se s Ferrarijem danas boriti za titule.
Da se slavni Španjolac ne može suzdržati u komunikaciji s okolinom potvrdio je i na kraju kad je uoči oproštaja popljuvao Formulu 1.
'Ovo više nije Formula 1 zbog koje sam htio postati vozač utrka. Odlazim, jer više nije zanimljivo. Slab je to šou. Više se priča o onome što se događa uz stazu, o polemikama i radio porukama,' izjavio je Fernando Alonso za Speed Week i dodao:
'Mogu napisati unaprijed prvih 15 pozicija za sljedeću utrku, možda uz nekoliko promašaja. Teško mi je prihvatiti koliko je predvidivo postalo. Izgleda da mi je veći gušt voziti u drugim automobilističkim serijama.'
Ta bi izjava možda i imala vrijednost da Alonso paralelno ne nastupa za Toyotu u FIA-inim utrkama izdržljivosti. Tamo konkurencija za njegovim automobilom zaostaje po pet krugova, neki i 50. Osim timskih kolega nitko nema ni teoretskih izgleda suprotstaviti mu se, jer su Audi i Porsche napustili ovaj sport i pretvorili ga u najveću automobilističku dosadu današnjice.
To pokazuje da Alonsu zapravo ne smeta predvidivost današnje Formule 1, nego isključivo to što zadnjih godina nije imao kvalitetan bolid na raspolaganju. A za to si je sam kriv. Upravo zbog toga što je uvijek ulazio u sukobe i zatvarao si vrata momčadi. Ove nedjelje posljednji put ćemo gledati među elitom jednog od najboljih svih vremena, ali i jednog od najproblematičnijih koji je samom sebi ukrao barem dvije ili tri svjetske titule...