POGLED U BLISKU BUDUĆNOST

[ANKETA] Trebaju li se vozači Formule 1 utrkivati po kiši i riskirati živote? Evo što o toj temi kaže prvi čovjek svjetskog auto sporta

26.09.2021 u 13:48

Bionic
Reading

Predsjednik Međunarodne automobilističke federacije (FIA) Jean Todt želi da sljedeća generacija bolida Formule 1 može voziti po jakoj kiši

Podsjećamo, Max Verstappen (Red Bull) proglašen je pobjednikom Velike nagrade Belgije, koja je bila na stazi Spa-Francorchamps prošlog mjeseca, ali je zbog snažne kiše praktično neodržana. Bolidi su tri puta izlazili na stazu, bilo je izlijetanja, a nakon samo tri odrađena kruga, VN Belgije je definitivno prekinuta, a Nizozemcu su dali pobjedu. Vozači su dobili polovicu uobičajenih bodova.

Takvim raspletom nije bilo previše onih koji su bili zadovoljni, a vrlo je oštar bio aktualni svjetski prvak Lewis Hamilton koji je završio kao treći.

'Sve je u novcu. Dva kruga su bila scenarij zbog novca. Sad će svi dobiti svoj novac, a mislim da bi ga trebali dobiti i gledatelji. Šteta je što se nismo mogli utrkivati sutra. Ovo danas nije bila utrka. Mislim da je danas povučen krivi potez', izjavio je tada Hamilton za Sky Sports.

Rješenje problema koje uzrokuje kiša, prvi čovjek F 1 Jean Todt vidi u tehnološkom napretku odnosno dizajniranju bolida koji bi jednostavno bili revolucionarni odnosno s njima bi se moglo voziti i po teškim uvjetima.

'Sljedeća generacija bolida Formule 1 mora biti dizajnirana za utrku po kiši kako bi se izbjeglo ponavljanje Velike nagrade Belgije', rekao je Jean Todt koji smatra da se utrke moraju voziti po kiši.

On se osvrnuo na kontroverznu odluku na VN Belgije o prekidu nakon tri kruga…

'Bilo je mnogo onih koji su kritizirali ono što je odlučeno da se ne utrkuje na VN Belgije, ali što bi se dogodilo da smo nakon starta imali nesreću s 10 bolida koja je rezultirala ozlijeđenim vozačima ili još gore', objasnio je Todt te dodao:

  • +7
Formula 1, VN Belgije, 2021. Izvor: EPA / Autor: STEPHANIE LECOCQ

'Bili bismo masakrirani od medija. Čak i bez ozljeda bili bismo kritizirani. Za propise 2025. moramo razmišljati o bolidima koji se mogu voziti čak i po kiši.' V

ratio se u prošlost…

'Sjećate li se Niki Laude na Fujiju '76? On je bio jedini od vozača koji je odustao od utrkivanja po kiši. Danas svaki vozač razmišlja kao Lauda tada.'